Yul and the Snake, câştigătorul Anim’est 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/yul-and-the-snake-castigatorul-animest-2015/

Filmul „Yùl and the Snake” (Franţa, 2015), regizat de Gabriel Harel, a câştigat marele trofeu al Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est, aflat, anul acesta, la cea de-a zecea ediţie.

Un articol de Petre Ivan|11 octombrie 2015

Anim’est 2015. Cel mai bun scurtmetraj pentru copii a fost ales „Hairy Moo Moo” (Iran, 2015), regizat de Hadi Tabasi şi Rasoul Zarrin.

Pe de altă parte, premiul publicului a revenit animaţiei „Roadtrip” (Germania, 2014), regizată de Xavier Xylophon.

La categoria cel mai bun videoclip, câştigător a fost „Carmen” – Stromae (Marea Britanie, 2015), regizat de Sylvain Chomet, iar premiul pentru cel mai bun film românesc a mers către „Voyage” (2015), regizat de Marian Poiană.

De asemenea, premiul pentru cel mai bun film stundeţesc a fost câştigat de „Deux amis/ Two friend” (Franţa, 2014), regizat de Natalia Chernysheva.

Totodată, menţiuni speciale pentru film studenţesc au primit „Electrofly” (Germania, 2015), regizat de Natalia C.A. Freitas, „The wild imaginings of an unknown soldier” (Franţa, 2014), de Nils Lacroix, şi „The correct insult” (Germania, 2015), regizat de Janis Aschberger.

La categoria cel mai bun lungmetraj, a fost ales câştigător „Adama” (Franţa, 2015), regizat de Simon Rouby.

Cel mai bun scurtmetraj a fost ales „Leftover” (Franţa, 2015), regizat de Tibor Banoczki, Sarolta Szabo.

Totodată, a fost acordată şi o menţiune pentru film de scurtmetraj – „Life with Herman H. Rott” (Estonia, Croaţia, Danemarca, 2015), regizat de Chintis Lundgren.

Foto: Anim’est – animest.ro

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.