ZILELE FILMULUI GERMAN 2017, între 3 și 9 noiembrie la Cinemateca Eforie
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-filmului-german-2017-intre-3-si-9-noiembrie-la-cinemateca-eforie/

Pentru cel de-al 12-lea an consecutiv, Goethe-Intitut aducela Bucureşti ZILELE FILMULUI GERMAN care, anul acesta, se vor desfăşura între 3 şi 9 noiembrie la Cinemateca Eforie. Timp de şapte zile, spectatorii, vorbitori sau nu de limbă germană, pot vedea 15 dintre cele mai noi producţii germane.

Un articol de Petre Ivan|6 octombrie 2017

Ediția de anul acesta vine cu multe surprize ce vor fi anunțate în perioada următoare, printre ele se află filme în premieră națională, filme pentru tineri și un cineconcert.

Selecția filmelor a fost realizată de actrița Ozana Oancea care mărturisește: „pentru mine, calitatea de – mă tem să scriu cuvântul – curator e o experiență cu totul nouă, pe care aș repeta-o oricând, cu tot cu sentimentul răspunderii pe care îl implică”.

Wolfgang Kohlhaase – Invitat special ZFG12

Nu pot decât să sper că filmele care m-au interesat pe mine vor fi și pentru dumneavoastră, spectatori ai ZILELOR FILMULUI GERMAN, prilejuri de a cădea pe gânduri, de a vă lăsa cuprinși de nostalgii, de a surâde (chiar de a râde uneori) sau, de ce nu, de a trece la acțiune. Filmele sunt, așa cum se cuvine, diverse, fără însă a atinge ‘extremele’ dure. Vor fi filme cu personaje puternic conturate, complicate sau volatile, greu de prins, agile, dezinvolte sau visătoare, măcinate, cu artiști, cu comuniști, cu țărani, cu aventurieri, cu perverși, cu revoltați, cu disperați, cu tineri confuzi, cu maturi rătăcitori, cu bătrâni desprinși de realitate.” – Ozana Oancea

Cea de-a 12-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN va fi deschisă deIn Zeiten des abnehmenden Lichts | In Times of Fading Light regizat de Matti Geschonneck după un scenariu de Wolfgang Kohlhaase bazat pe romanul omonim al lui Eugen Ruge. Filmul este present în selecția de lungmetraje pentru cea de-a 30-a ediție a Premiilor Academiei Europene de Film.

Unul dintre invitații speciali de anul acesta este Wolfgang Kohlhaase, regizor de film și scenarist, cunoscut publicului pentru: Sommer vorm Balkon | Summer in Berlin (2005), Die Stille nach dem Schuß | The Legend of Rita (2000) sauDer schweigende Stern | First Spaceship on Venus (1960). Născut în 1931 și distins cu numeroase premii de-a lungul carierei sale de peste 50 de ani (dintre care amintim Ursul de Aur pentru întreaga activitate primit în 2010 la Berlinale), Kohlhaaseva fi present la București și va răspunde întrebărilor spectatorilor prezenți la proiecția filmului.

Acțiunea din In Times of Fading Lightse întâmplă în Berlinul de Est, în toamna anului 1989 când Wilhelm Powileit (Bruno Ganz) împlineşte 90de ani, aniversare pe care o întâmpină cu un calm plin de stoicism. Comunist convinsde mai bine de 75 de ani, pe vremuri a fugit din Germania nazistă, exilându-se în Mexic, Wilhelm continuă să se autoamăgească cu încăpăţânare, nerecunoscând că idealul său de lume mai bună nu a fost decât o himeră, iar marile speranţe de odinioară au sfârşit înăbuşite de birocraţie şi frică.

În timp ce pionerii vin să-i aducă omagii și să-l decoreze, generația tânără pleacă din țară, totul în jur pare să se năruiască anunțând, de fapt, căderea Republicii Democrate Germane și a Marelui Bloc Comunist.

Având puternice ecouri Cehoviene, filmul tratează cu echilibru și umanitate destrămarea Blocului Estic, inserând povestea personajului principal într-un melanj aproape fără de cusur. – The Hollywood Reporter după premiera de la Berlinale.

Cea de-a 12-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN este organizată de Goethe-Institut și se va desfășura la Cinemateca Eforie din București între 3 și 9 noiembrie. Biletele s-au pus deja în vânzare și pot fi achiziționate de la casele de bilete ale Cinematecii Eforie sau de la Union.

Foto: ZILELE FILMULUI GERMAN – facebook

01
/12
/20

CRONICĂ DE FILM Difuzat în premieră de PRO TV de 1 Decembrie și realizat la inițiativa și cu finanțarea unei bănci, documentarul „3 mm” (2020), despre Simona Halep, m-a interesat nu doar datorită numelui protagonistei, dar și din curiozitatea de a vedea ce iese dintr-o astfel de „comandă” atunci când regia aparține unui autor de cinema, în acest caz Radu Muntean.

01
/12
/20

Conrad Mericoffer, actorul român care interpretează personajul principal din filmul CÂMP DE MACI/POPPY FIELD (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat Premiul pentru cel mai bun actor în secțiunea oficială Retueyos la Festivalul Internațional de Film Gijón din Spania. De asemenea, și juriul Festivalului de Film de la Torino a decis să-l premieze pe Conrad Mericoffer cu Best Actor în cadrul ediției cu numărul 38 a evenimentului din Italia.

30
/11
/20

Insula 42 are plăcerea de a vă invita să participați astăzi, luni, 30 noiembrie, ora 16:00, live pe pagina oficială de Facebook, la un nou „Salon Insula 42”.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.