Ziua de Aur și proiecții suplimentare la Cinema Studio – Les Films de Cannes à Bucarest
https://www.ziarulmetropolis.ro/ziua-de-aur-si-proiectii-suplimentare-la-cinema-studio-les-films-de-cannes-a-bucarest/

Filmele care şi-au adjudecat cele mai importante trei trofee ale anului, în marile festivaluri internaţionale, pot fi vizionate într-o singură zi, pe 1 noiembrie, în cadrul unui maraton organizat sub umbrela Les Films de Cannes à Bucarest (23 – 29 octombrie).

Un articol de Petre Ivan|14 octombrie 2015

Taxi, premiat cu Ursul de Aur la Berlinale, From Afar, recompensat cu Leul de Aur la Veneția, și Dheepan, câștigătorul Palme d’Or la Cannes, vor fi proiectate la Cinema Studio în aceeași zi, într-un weekend cu proiecții suplimentare.

Spectatorii Les Films de Cannes à Bucarest se vor bucura de trei zile de proiecții suplimentare, doar la Cinema Studio, după încheierea festivalului.

În fiecare dintre cele trei seri, va rula filmul premiat cu Palme d’Or, Dheepan, iar sâmbătă,31 octombrie, începând cu ora 11.00, este programat maratonul Arabian Nights, filmul de 338 de minute al lui Miguel Gomes.

A doua parte a trilogiei este propunerea Portugaliei la Oscar.  Celelalte filme care beneficiază de o proiecție suplimentară sunt Our Little Sister, de Hirokazu Kore-Eda, Taklub, al lui Brillante Mendoza, și La Tierra y la Sombra, de Cesar Augusto Acevedo, distins cu Camera d’Or.

Pe 1 noiembrie, la Cinema Studio, maratonul „Ziua de Aur” va începe la 16.45 cu Taxi, în regia lui Jafar Panahi, distins cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin, în februarie.

Este al treilea film regizat de cineastul iranian în ilegalitate, fără permisiunea autorităților, și trimis pe ascuns în afara țării.

După ce a fost arestat și condamnat pentru „propagandă anti-guvernamentală”, lui Jafar Panahi i s-a interzis să părăsească Iranul și să mai facă filme timp de 20 de ani.

Prin urmare, Taxi a fost realizat cu mijloace minime, cu actori non-profesioniști, cu rude și camere mici în interiorul unei mașini, regizorul fiind și actorul principal.

Presa internațională l-a admirat pentru felul în care portretizează societatea iraniană din ziua de azi, subtil, profund și cu umor.

De la 18.45, acțiunea se mută în Venezuela, țara regizorului Lorenzo Vigas, care și-a adjudecat Leul de Aur la Festivalul de la Veneția cu un debut foarte puternic, un film „al naibii de bun”, după „The Telegraph”: Desde Allá/ From Afar.

Dramă psihologică și socială complexă, From Afar are în centru un bărbat la vârsta a doua din Caracas, terifiat de contactul fizic cu alți oameni, care plătește băieți dintr-un cartier sărac doar pentru a-l lăsa să-i privească.

Dar tatăl său se întoarce în oraș, iar răni vechi și puternice ies la suprafață; în același timp, începe să lege o relație cu un tânăr de 17 ani. Scenariul este co-semnat de Guillermo Arriaga, celebru pentru 21 Grams sau Amores Perros.

„Ziua de Aur” se încheie, la 20.45, cu Dheepan, filmul încununat cu un Palme d’Or la Cannes 2015. În timpul festivalului, Dheepan va fi prezentat la București chiar de regizorul Jacques Audiard, unul dintre cei mai aclamați cineaști ai momentului.

Filmul urmărește traseul a trei imigranți din Sri Lanka – un fost soldat, o tânără și un copil – care pozează ca familie și încearcă să răzbată în noua lume în care au intrat, în Paris.

În rolul principal, regizorul a ales unactor non-profesionist cu o istorie similară în spate: Jesuthasan Antonythasan a luptat în gruparea Liberation Tigers, a fost închis și a cerut azil în Franța în 1997, la doar 25 de ani.

Jacques Audiard va sta de vorbă cu spectatorii și va susține un masterclass la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) luni, 26 octombrie, de la ora 11.00. Dheepan va fi distribuit în cinematografele din România de Independența Film, din 30 octombrie.

Peste 30 dintre filmele din selecția Festivalului de la Cannes, 12 dintre ele premiate, pot fi văzute pentru prima dată în România între 23 și 29 octombrie, la Cinema PRO, Cinema Studio și Cinema Elvire Popesco.

Printre invitații speciali ai ediției se numără Jacques Audiard și regizoarea și actrița Emmanuelle Bercot, care va deschide Les Films de Cannes à Bucarest cu La Tête haute.

Lista filmelor poate fi consultată aici.

Foto: Ziua de Aur, Les Films de Cannes à Bucarest – filmedefestival.ro.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.