Ateliere de creativitate pentru școli
https://www.ziarulmetropolis.ro/ateliere-de-creativitate-pentru-scoli/

Atelierul de creativitate al M Ţ R s-a pregătit cu teme noi pentru a primi grupuri de copii din grădiniţe, şcoli şi licee la lecţii de etnologie, desenat, pictat, inventat poveşti, teatru de animaţie, fotografiat, audiţii muzicale, vizite şi lucru în sălile muzeului. Ateliere cu Ruxandra Grigorescu Lecţii de etnologie, desen, pictură, cusături cu aţe […]

Un articol de Andrada Văsii|7 februarie 2013

Atelierul de creativitate al M Ţ R s-a pregătit cu teme noi pentru a primi grupuri de copii din grădinițe, şcoli și licee la lecţii de etnologie, desenat, pictat, inventat poveşti, teatru de animație, fotografiat, audiții muzicale, vizite şi lucru în sălile muzeului.

Ateliere cu Ruxandra Grigorescu
Lecţii de etnologie, desen, pictură, cusături cu aţe şi mărgele.
Teme: memoria – primele amintiri, amintiri din copilărie, schimb de amintiri, care este prima poveste pe care v-o amintiţi, ce ne amintim, ce uităm, cum am fii fără memorie; casa ţărănescă – proiecte de arhitectură şi design interior, istorii de case (adevărate sau inventate), cum ar fi să moştenim o casă, ce casă ne-am cumpăra, ce casă am vinde, casa goală, casa plină, casa de oaspeţi, protectori ai casei, poveşti din vacanţă, grădina de patru anotimpuri, fereastra spre grădină, costumul şi ţesăturile din casă, cusături pentru casă, timp și calendar, sărbători – sărbătoriri.
Pentru copii de la 5 ani.

Ateliere cu Beatrice Iordan
„Pornind de la experiența de actor păpușar, mi-am propus să împărtășesc câte ceva din această artă și copiilor care vin la atelierele de la MȚR. La Atelierul de teatru dăm viată unor povești folosind diferite tipuri de teatru de animație (de umbre, cu mască sau teatru de păpuși) în două etape: construcție scenografică și joc propriu-zis.
Temele sînt gîndite pe categorii de vîrstă.
Pentru copii de 3 – 6 ani: teatru de umbre (construcție și joc) și teatru de păpuși (joc).
Pentru copii de 7 – 13 ani: teatru de umbre, teatru cu mască, teatru de păpuși și teatru mixt (construcție și joc).
Pentru grupurile școlare care vin la o singură întîlnire vom realiza o scenetă pornind de la o discuție despre personaje fantastice prezente în basme, ca Baba-Cloanța, Muma-Pădurii, Făt-Frumos, Ileana-Cosânzeana sau Zmeul Zmeilor și realizînd scurte scenarii cărora le dăm viață în teatru de umbre.”
Participarea la atelier se face prin înscriere la telefon 0723 471 600 de luni până vineri între orele 10.00-15.00.

Ateliere cu George Turliu
Cartea cu poveşti, texte şi ilustrații realizate de copii, strînse într-o carte manufacturată.
Atelier pentru copii de la 7 ani.
Curs foto pentru copii de la 13 ani, introducere în arta fotografică, relaţionare cu aparatul foto, compoziţia imaginii şi o temă: oglinzi.
„La atelierul de fotografie învăţăm să mânuim aparatul de fotografiat. Acesta are două hăţuri şi două butoane. Primul este verde şi este foarte important pentru că de el depinde bunul mers al fotografierii artistice. Cel roşu nu este la fel de important, dar este mult mai frumos. Hăţurile sunt pentru strunirea aparatului. Aceasta tehnică străveche am învăţat-o de la un bătrân apaş, pe care l-am întâlnit la Babele, ţinea în mână un dagherotip şi prindea pe peliculă sufletul vântului.”
Pentru copii de la 13 ani.

Atelierul lui Călin Torsan
„Experienţa de muzicant şi bucuria de a împărtăşi copiilor câte ceva din lucrurile pe care le-am aflat de-a lungul anilor despre peisajul sonor al lumii ţărăneşti, m-au făcut să coagulez mai multe idei în programul cursului Povești cu urechi. Este un periplu subiectiv, concret – folosesc exemplificări muzicale, colaborări cu alţi instrumentişti, ori măcar audiţii şi sugestii de audiţie –, prin lumea sunetelor tradiţionale. Întotdeauna, analiza comparată a similitudinilor urbane este o prioritate pentru mine, una menită să apropie informaţiile de limbajul copilăriei actuale. Cursul conţine informaţii organologice, poveşti despre vestiţi lăutari, paralele cu muzicile altor popoare şi citate din literatura destinată copiilor, unele referindu-se strict la universul sonor.”
Pentru copii de la 7 ani.

 

 

Sursa: MTR

18
/04
/24

Astăzi, la Sibiu, a avut loc conferința de presă care prezintă programul spectacolelor celei de-a 31-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu. În cadrul conferinței, Constantin Chiriac, președintele FITS şi directorul TNRS, a anunțat publicarea programului spectacolelor ediției din acest an și punerea în vânzare a biletelor, începând de mâine, 19 aprilie.

18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

17
/04
/24

„Experiențele depresiei” de Sidney J. Blatt este o incursiune în lumea uneia dintre cele mai răspândite boli ale epocii noastre și oferă diverse perspective asupra diferitelor chipuri ale depresiei.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

12
/04
/24

„Guvernul Copiilor 2”, filmul vizionar regizat de Ioana Mischie, vine în cinematografe din 26 aprilie și prezintă publicului o lume imaginată de copiii români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, din diverse categorii sociale, care au fost intervievați cu privire la societatea ideală pe care ar clădi-o dacă ar deveni lideri.