Metallica: Through the Never. Baroc cine-muzical
http://www.ziarulmetropolis.ro/metallica-through-the-never-baroc-cine-muzical/

CRONICĂ DE FILM „Metallica: Through the Never“ este, în primul rând, o oprire obligatorie pentru fanii cunoscutei formaţii şi ai muzicii rock. Dar îi poate mulţumi şi pe cei în căutare de artificii vizuale.

Un articol de Ionuţ Mareş|28 Septembrie 2013

CRONICĂ DE FILM „Metallica: Through the Never“ este, în primul rând, o oprire obligatorie pentru fanii cunoscutei formaţii şi ai muzicii rock. Dar îi poate mulţumi şi pe cei în căutare de artificii vizuale.

Regizat de cineastul american cu origini ungureşti Nimrod Antal, Metallica: Through the Never este un experiment, o operă la intersecţia mai multor genuri.

Realizat în 3D şi disponibil pe ecran IMAX, „Metallica: Through the Never” este, înainte de toate, un film-concert, care oferă spectatorilor posibilitatea nu doar să asculte, ţintuiţi în scaunul confortabil de cinema, hiturile din ultimele decenii ale trupei, dar şi să-i vadă performând, foarte de aproape, pe membrii Metallica. Iar mişcările camerelor de filmat par a accentua aura de legende ale muzicii rock pe care o au James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett şi Robert Trujillo.

Metallica: Through the Never – patru proiecţii pe zi, timp de o săptămână

Construit special pentru realizarea acestui film marcat de o uşoară tuşă de narcisism, concertul propune o scenografie barocă, în care scena este invadată, printre altele, de flăcări, cruci, ecrane-sicriu sau o statuie gigant înfăţişând justiţia oarbă. O imagerie care, în 3D, capătă o grandoare pe măsura faimei de care se bucură trupa în întreaga lume.

Pe de altă parte, lungmetrajul are şi accente de film documentar care îşi propune să capteze atmosfera şi dinamica unui concert, precum şi relaţionarea celor de pe scenă cu zecile de mii de spectatori, a căror dezlănţuire este surprinsă în mai multe instantanee.

metallica through the never

Dane DeHaan apare în mai multe scene din filmul Metallica: Through the Never

Pentru a nu rămâne doar la nivelul de concert filmat şi pentru a-şi justifica prezenţa în cinematografele IMAX, „Metallica: Through the Never” propune şi o naraţiune vizuală, în ton cu derularea hiturilor, construită de Nimrod Antal şi de cei patru membri ai trupei.

Concertul este astfel „spart” cu momente din aventura unui tânăr, intrepretat de Dane DeHaan, un actor în ascensiune care aduce uşor cu Leonardo DiCaprio în tinereţe şi care s-a făcut remarcat recent, în filme precum „Chronicle”, „Lawless”, „The Place Beyond the Pine” sau „Kill Your Darlings”.

Trip este trimis de stafful trupei, chiar în timpul concertului, să recupereze o geantă misterioasă într-un oraş pustiit, unde, după un accident de maşină, încep să se deruleze o serie de lucruri stranii, care culminează cu urmărirea sa de către un grup de hooligans şi de către un călăreţ în armură şi cu o mască de gaze pe faţă.

Story-ul capătă, treptat, accente ofertante de oniric şi suprarealism, sugerate a fi rezultante ale imersiunii tot mai puternice în muzica de la concertul care pare să stea la originea golirii întregului oraş.

Filmul a intrat de vineri la cinematograful IMAX din AFI Palace Cotroceni, unde poate fi văzut numai timp de o săptămână, în patru proiecţii pe zi.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriţi-ne şi pe Facebook!

INFO

Metallica: Through the Never (SUA, 2013)

Regia: Nimród Antal

Cu: Dane DeHaan, James Hetfield, Lars Ulrich, Jeremy Raymond

Rating: ●●●○○

Ionuţ Mareş, autorul cronicii,
este şi colaborator al blogului
de film şi cultură cinematografică

Marele Ecran

 



28
/02
/17

„Moonlight” / „În lumina lunii” a câștigat, ieri dimineață, premiul pentru Cel mai bun film la cea de-a 89-a ediție a galei Premiilor Oscar. Drama scrisă și regizată de Barry Jenkins a mai obținut statuetele pentru Cel mai bun actor în rol secundar (Mahershala Ali) și Cel mai bun scenariu adaptat (Barry Jenkins). Din 10 martie, Moonlight poate fi văzut în cinematografele din țară, distribuit de Transilvania Film.

28
/02
/17

CORESPONDENŢĂ DE LA BERLIN Despre filmul maghiar câştigător al Ursului de Aur, „A Teströl és Lélekröl”/„On Body and Soul”, regizat de Ildikó Enyedi. Şi despre „The Dinner”, în regia Oren Moverman şi cu Richard Gere şi Steve Coogan - o dramă americană desfășurată în jurul unei cine dintr-un restaurant simandicos.

27
/02
/17

Într-o zi de 27 februarie se năștea Elizabeth Taylor, ”actriţa cu ochi violet”, considerată cea mai frumoasă femeie din lume în anii ’50. Elizabeth Taylor, „ultimul star al Hollywoodului de altădată”, a fost distinsă cu Premiul Oscar de două ori, una dintre cele mai răsfăţate actriţe din toate timpurile, dar şi, cea mai “scumpă”, pentru rolul din “Cleopatra” primind în anul 1962, peste un milion de dolari...

27
/02
/17

CORESPONDENȚĂ DE LA BERLIN Despre cât de greu se obţin biletele la proiecţiile din cadrul Festivalului de Film de la Berlin. Despre filmul care a deschis ediţia din acest an - "Django", povestea celebrului chitarist de jazz Django Reihardt. Şi despre o dramă japoneză plină de sensibilitate şi candoare.

26
/02
/17

Filmul „Lion/Saroo: Drumul spre acasă” care se bucură de un succes răsunător în toate colţurile lumii, se bazează pe o poveste reală, emoţionantă şi plină de candoarea şi speranţa regăsirii familiei.

25
/02
/17

În perioada 14-17 septembrie 2017, va avea loc a doua ediție a DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București. Proiecțiile, concertele, evenimentele și atelierele pentru copii și tineri se vor desfășura în mai multe cartiere ale capitalei.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Asociația pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie - iunie 2017 cea de-a 4-a ediție a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunțate proiecții la Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad și Vălenii de Munte.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

Page 1 of 16512345...102030...Last »