Metoda de la Nottara, în turneu în trei ţări europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/metoda-de-la-nottara-in-turneu-in-trei-tari-europene/

Teatrul „Nottara” prezintă, în luna noiembrie, în Belgia, Austria şi Spania, spectacolul „Metoda (Metoda Grönholm)” de Jordi Galcéran, în regia lui Theodor Cristian Popescu.

Un articol de Andrada Văsii|18 noiembrie 2013

Teatrul Nottara” prezintă, în luna noiembrie, în Belgia, Austria şi Spania, spectacolul Metoda (Metoda Grönholm)” de Jordi Galcéran, în regia lui Theodor Cristian Popescu.

Reprezentaţiile vor avea loc pe 23 noiembrie, la Pygmalion Theater din Viena, pe 25 noiembrie la Centrul Bozar din  Bruxelles şi pe 27 noiembrie la Teatrul Lliure, Barcelona.

Acest turneu face parte din proiectul Teatrul ca identitate – turneele Teatrului „Nottara” pentru românii din afara graniţelor, realizat cu ajutorul financiar şi logistic al partenerilor noştri, Departamentul Politici pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni al Ministerului Afacerilor Externe şi European Artists Management – Asociaţie culturală din Bruxelles.

„Am ales «Metoda» pentru acest turneu deoarece este o montare apreciată atât de specialişti, cât şi de public, care s-a bucurat de succes la numeroase festivaluri din ţară şi avem convingerea că va fi la fel de bine primită şi în rândul românilor din diaspora. Suntem onoraţi, totodată, că avem ocazia să jucăm spectacolul chiar în oraşul natal al autorului şi sperăm ca acesta să fie prezent în sală, pe 27 noiembrie”, afirmă criticul de teatru Marinela Ţepuş, directorul Teatrului „Nottara”.

Distribuţia spectacolului „Metoda” este formată din actorii Adrian Văncică (Fernando) Alexandru Jitea (Enrique), Gabriel Răuţă (Carlos) Cerasela Iosifescu (Mercedes). Traducerea textului îi aparţine Luminiţei Voina-Răuţ, iar scenografia lui Ştefan Caragiu.

Metoda interviului, pentru o companie de teatru 

În spectacol, o companie suedeză, recunoscută pe plan internaţional, trebuie să angajeze o persoană care să se alăture echipei. Postul implică o mare responsabilitate, iar condiţiile de muncă şi remuneraţia sunt foarte atractive.

Cei patru presupuși candidaţi selectaţi pentru interviu intră treptat în scenă. Ideea că metoda de intervievare este una neobişnuită apare în mintea lor atunci când fiecare afirmă că niciunul dintre ei nu este reprezentantul companiei.

Timpul trece şi nimeni nu vine să le spună cum se va desfăşura selecţia. Mai mult, se pare că nu mai pot pleca; ei presupun că cineva îi supraveghează, din afară, pentru a se decide cine primeşte postul.

Metoda turneu

Adrian Văncică (foto dreapta) joacă în spectacolul „Metoda”

Fiecare concurent trebuie să-și demonstreze abilităţile. Probele prin care trec scot la suprafaţă fie dorinţa de a ajuta, fie tendinţa de a-i sabota pe ceilalţi candidaţi. Sunt unul câte unul eliminaţi, iar cel care va rezista până la final va primi slujba. Astfel, cele patru personaje îşi arată umanitatea, empatia, insensibilitatea sau cinismul, dar nimic nu se dovedește a fi ceea ce părea la început.

„Mi s-a părut o piesă cu dimensiune filosofică ascunsă, care te face să te sperii pentru că, la final, nu poţi spune despre niciunul dintre cele patru personaje cum este de fapt. Le-am văzut, evoluând, pe scenă, în faţa noastră aproape două ore, dar, de fapt, nu putem zice nimic despre niciunul dintre ei”, susţine regizorul Theodor Cristian Popescu.

Teatrul „Nottara” şi-a propus, pentru anul 2013, o serie de turnee care să se adreseze comunităţilor româneşti din străinătate. Astfel, turneul spectacolului „Metoda” este a treia deplasare în străinătate pe care teatrul o face în acest an.

Foto credit: Teatrul Nottara, spectacolul Metoda

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.