Retroactiv despre Festivalul International al Teatrului de Animatie
http://www.ziarulmetropolis.ro/retroactiv-despre-festivalul-international-al-teatrului-de-animatie/

Comunicat de presa:   Timp de 10 zile, Teatrul de Animaţie ȚĂNDĂRICĂ împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, ASSITEJ România şi UNIMA România au scris o poveste frumoasă, transformând capitala României într-un laborator creativ al teatrului de animaţie pentru toate vârstele. Festivalul Internaţional al Teatrului de Animaţie „Bucurii pentru copii. Spectacole […]

Un articol de Andrada Văsii|6 Decembrie 2012

Comunicat de presa:

 

Timp de 10 zile, Teatrul de Animație ȚĂNDĂRICĂ împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, ASSITEJ România şi UNIMA România au scris o poveste frumoasă, transformând capitala României într-un laborator creativ al teatrului de animație
pentru toate vârstele.


Festivalul Internaţional al Teatrului de Animaţie „Bucurii pentru copii. Spectacole de colecţie”, ediția a  a VIII-a, şi-a tras cortina. Peste 8000 de spectatori au participat, în perioada 22 noiembrie -1 decembrie 2012, laATELIERE pentru cei mici, CONFERINȚE  pentru cei mari și SPECTACOLE pentru toate vârstele.

Cea de-a VIII-a ediţie s-a desfăşurat pe parcursul a 10 zile, timp în care s-au jucat spectacole susţinute de 10 trupe din România şi 7 din străinătate, însumând 37 de reprezentaţii şi, în total, peste 50 de evenimente de care s-au bucurat atât copiii, cît şi publicul tânăr şi cel adult. ”Construim poduri. Trecem granițe” a fost motto-ul aceastei ediții a festivalului ce a avut menirea de a aduce în atenția publicului român diferite stiluri ale teatrului de animație și ale teatrului vizual din lume.

        Evenimentul inaugural, menit să contribuie la dezvoltarea și întărirea relațiilor dintre România și alte state, a fost unic, reușind să aducă împreună o serie de oficialități diplomatice în misiune la București, precum doamnaHuo Yuzhen, ambasador al Republicii Populare Chineze la Bucureşti dar și reprezentanți ai Ambasadei Regatului Hasemit al Iordaniei, Ambasadei Elveției, Angliei, Italiei, Germaniei și Poloniei. Reprezentația “Aventurile lui Nils”,producție a Teatrului Beilei din Guangzhou, China, a deschis seria de spectacole a celei de-a VIII-a ediții, continuând astfel programul cultural “Anul dialogului intercultural: Uniunea Europeană-China”, demarat în luna septembrie a acestui an.

O secțiune importantă a acestui festival a constituit-o seria deconferințe susținute de personalități marcante din lumea culturală, atât din țară cât și din străinătate, menite să analizeze și să dezbată situația teatrului de profil din lume, să facă o analiză a produsului cultural românesc și să ofere soluții pentru integrarea acestuia pe piața internațională.
Wong Tim Keung Simon (Vicepreședintele UNIMA-China, director și membru fondator al Institutului Ming Ri pentru Educație și Artă) și Ma Xingzhi(reprezentant al Centrului Administrativ pentru Artă și Cultură din Guangzhou, China) au parcurs pe scurt istoria teatrului de animație din China, punând accent pe rolul acestei arte în dezvoltarea și educația copilului.
În cadrul conferinței susținute de Stephan Rabl (membru în Comitetul Executiv ASSITEJ Internațional, actor și regizor în diverse companii, director artistic al unor festivaluri de prestigiu din Austria) s-au adus în discuție experimentele austriece legate de artele performative pentru publicul tânăr și s-a vorbit despre “Noile metode pentru teatrul de copii și adolescenți”.
O prezentare a rețelelor și proiectelor, punând accent pe organizare, probleme şi soluţii dar și despre experiența austriacă din ASSITEJ, a făcut Kolja Burgschuld (manager și coordonator proiecte ASSITEJ Austria), definind un tablou complet al unei organizații viabile.
Stefan Fischer-Fels (director artistic al Teatrului Grips din Berlin și vice-preşedinte al ASSITEJ Internațional) a vorbit despre practicile teatrului de profil din Germania, care sunt în continuă schimbare privind structurile și metodele de performanță, despre un nou concept aplicat în teatrul pentru copii – terapia prin teatru – dar și despre provocările legate de viitorul teatrului pentru copii și tineret din lume.
Daniel Klinger ne-a dezvăluit câteva secrete despre Light design-ul în teatru, Mihaela Michailov a făcut o analiză-manifest despre necesitatea unui teatru adecvat copiilor și adolescenților, iar Sabina Știrb a dat argumente solide privind importanța și necesitatea specializării în domeniul Relațiilor Publice pe segmentul cultural. 
De asemenea, două mari Doamne, legende ale teatrului pentru copii, cu peste 50 de ani de activitate, Brândușa Zaița Silvestru și Alexandrina Halic, au susținut împreună pe scena Teatrului Țăndărică un dialog public, pentru prima oară, prezentând povestea impresionantă a vieții lor artistice, o viață dedicată artei pentru copii și împărtășind satisfacțiile pe care le oferă meseria de actor.

            Directorii teatrelor de animație și pentru copii din România s-au reîntâlnit pentru a dezbate dezvoltarea unei rețele naționale având ca obiective capacitatea de a construi constant un produs cultural competitiv din punct de vedere calitativ, la nivel naţional şi internațional. Menținerea unui canal de comunicare prin intermediul UNIMA România și ASSITEJ România a fost de asemenea un subiect de mare interes.

Aşadar, putem spune că această ediţie a funcţionat ca un laborator cultural pentru reactivarea relaţiilor dintre companiile teatrale pentru copii la nivel naţional, și mai mult decât atât, s-au creat şi dezvoltat strategii de cooperare în reţelele UNIMA şi ASSITEJ, la nivel naţional şi internaţional.
 Juriul festivalului, format din Kolja Burgschuld, Marius Zarafescu, Wong Tim Keung Simon, Oltița Cîntec, Soren Valente Ovesen, Maria Sârbu, Doina Papp, Marinela Țepuș, Cristina Rusiecki, Dr. Cristian Andrei și Raluca Tulbure, avându-l ca preşedinte de onoare pe Stefan Fischer- Fels şi ca preşedinte pe cunoscutul critic de teatru Ion Parhon, a acordat următoarele premii:

  1. Premiul pentru originalitatea viziunii spectacolului în perspectiva confluențelor culturale Teatrului BEILEI – Guangzhou, China
  2. Premiul pentru bogăția cromatică și virtuozitatea jocului cu măști-Teatrului BEILEI – Guangzhou, China
  3. Premiul pentru management cultural din perspectiva contribuției la promovarea teatrului chinez în lume- Domnului DENG CHIXIANG, manager general, Teatrul BEILEI – Guangzhou, China
  4. Premiul pentru calitatea imaginii și valoarea metaforei, spectacoluluiMomentum, Compania Ananda Puijk, Olanda
  5. Premiul pentru atractivitatea și candoarea discursului scenic, spectacoluluiCei trei purceluși, Teatrul Gulliver Galați
  6. Premiul pentru virtuozitatea mânuirii în spectacolul Zulenka, Teatrul Prichindel, Alba Iulia
  7. Premiul de interpretare, actriței Ilona Hrestic pentru evoluția din spectacolul Dănilă Prepeleac, Teatrul de Animație Țăndărică, București
  8. Premiul de interpretare, actorului Marin Fagu  pentru evoluția din spectacolul Dănilă Prepeleac, Teatrul de Animație Țăndărică, București
  9. Premiul de interpretare, actriței Oana Stancu pentru rolul principal din spectacolul Inimă de piatră, Teatrul Colibri, Craiova
  10. Premiul pentru pitorescul personajelor și calitatea muzicală a spectacoluluiFrumoasa Rapunzel, Teatrul Arlechino, Brașov
  11. Premiul pentru ingeniozitatea lecturii scenice și inventivitatea mijloacelor de expresie artistică , spectacolului RapunzelTeatrul de Animație Țăndărică, București
  12. Premiul pentru profesionalismul elaborării și calității interactive a spectacolului Aproape și nu prea, Teatrul GRIPS, Germania
  13. Premiul pentru actualitatea mesajului și umorul dialogului teatral muzicalTeatrului Batida, Danemarca
  14. Premiul special al juriului artistului Toni Zafra pentru finețea mânuirii din spectacolul Fragmente, Compania Toni Zafra

 

 

 

25
/02
/17

În perioada 14-17 septembrie 2017, va avea loc a doua ediție a DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București. Proiecțiile, concertele, evenimentele și atelierele pentru copii și tineri se vor desfășura în mai multe cartiere ale capitalei.

25
/02
/17

Duminică, 26 februarie 2017, de la ora 19.00, la Teatrul EXCELSIOR va avea loc premiera spectacolului „TimeAholics” de Bogdan Capșa, un tânăr de 17 ani, în regia Ancăi Ciuclaru. Piesa a câștigat cea de-a doua ediție a Concursului de dramaturgie pentru adolescenți New Drama.

24
/02
/17

Când îl văd îmi dispare complet cheful pentru micul dejun frugal, pe care îl servesc cu religiozitate (3-4 ouă – fierte, ochiuri sau omletă- un copănel de pui sau câteva felii zdravene de șuncă, ceva mezeluri la grămadă, niște castraveciori murați sau gogoșari în oțet, un codru de brânză și ce mai pică), parcă mă văd la bătrânețe, adică peste două –trei luni, mimând mișcare cu gândul la ce o să mănânc după.

24
/02
/17

Centrul Cultural Casa Artelor și Primăria Sectorului 3 îi invită pe bucureșteni astăzi, între orele 18.00 și 21.00, la "ZIUA DRAGOBETELUI", ediția a IV-a, un eveniment dedicat iubirii și tradițiilor românești. La ora 19.00, în Cupola Casei Artelor, toți cei care doresc să închine un pahar de vin în cinstea iubirii autentic românești, vor fi invitați la o prezentare de vinuri, urmată de o degustare.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

Teatrul Evreiesc de Stat continuă familiarizarea publicului cu dramaturgia unuia dintre cei mai valoroşi dramaturgi israelieni contemporani, Hillel Mittelpunkt. După comedia Varşovia.Ghid Turistic, ”Şofer / Pictor” aduce în scenă doi protagonişti complet diferiţi, forţaţi să trăiască împreună într-un spaţiu închis. Premiera oficială a spectacolului va avea loc pe 24, 25 şi 26 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.

23
/02
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE În 1789 se năştea la Hotahova (azi în Albania) un om cu destin neobişnuit. La zece ani vine în Ţara Românească, face studii de filosofie la Viena şi de medicină în Germania, la Halle; revine la Bucureşti şi aici are o carieră spectaculoasă, cu reverberaţii până astăzi în Grecia. S-a stins din viaţă în 1874. E vorba de Apostol Arsaki.

23
/02
/17

A fost o vreme când la Bucureşti s-a construit mult, somptuos şi durabil. În istoria Europei răstimpul e cunoscut drept la belle époque; în România a fost vorba de domnia regelui Carol I. Să amintim doar câteva clădiri ridicate atunci şi cu care ne mândrim şi azi în faţa străinilor, încercând  să-i convingem că am fost „micul Paris”. Aşa dar: Ateneul român, Ministerul Agriculturii, Palatul Cantacuzino, Palatul de Justiţie, Poşta, CEC-ul, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Bursei, Palatul Asigurări Generala, Bufetul de la Şosea, Palatul Camerei Deputaţilor (azi muzeul Patriarhiei), Fundaţia universitară Carol I

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

23
/02
/17

Reîntors recent la Teatrul Național din Iași, Radu Afrim pune în scenă spectacolul Măcelăria lui Iov, un text provocator, semnat de Fausto Paravidino, unul dintre cei mai în vogă dramaturgi europeni ai momentului. Măcelăria lui Iov se va juca la Naţionalul ieşean, în premieră pe ţară, sâmbătă, 25 februarie, și duminică, 26 februarie, de la ora 19.30, la Sala Teatru³. Următoarele reprezentații ale spectacolului (nerecomandat persoanelor sub 16 ani) vor avea loc pe 7 şi 12 martie, de la ora 19.00.

23
/02
/17

Se întâmpla de Dragobete, în anul 1929. Pentru prima oară în România, miza unui concurs de frumusețe era participarea la celebrul „Miss Univers”. După desfășurarea semifinalelor, organizate pe județe, Magda Demetrescu, “orfană de doar 17 ani, adoptată şi crescută de una dintre mătuşile sale.”- potrivit presei vremii - avea să fie declarată la începutul lunii martie „Miss România”.

22
/02
/17

Cu 30.000 de bilete individuale epuizate în primele ore de la punerea în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10, în rețeaua Eventim, și un total de 34.000 de bilete epuizate în primele 24 de ore, Festivalul Internațional George Enescu a înregistrat și pentru ediția 2017 noi recorduri de vânzare. Abonamentele pentru ediția 2017, puse în vânzare pe 5 decembrie, s-au epuizat, de asemenea, într-un timp record.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

Page 1 of 59612345...102030...Last »