Soprana Anita Hartig: cântăreţii de operă sunt ca nişte atleţi
https://www.ziarulmetropolis.ro/soprana-anita-hartig-cantaretii-de-opera-sunt-ca-niste-atleti/

Soprana Anita Hartig, 29 de ani, artista care a urcat pe treptele celebrităţii după ce a fost descoperită de Ioan Holender, pe când acesta era directorul Operei de Stat din Viena, a debutat la Scala din Milano cu rolul Mimi în opera La Boheme de Puccini, ocazie cu care a oferit şi un interviu pentru […]

Un articol de |19 octombrie 2012

Soprana Anita Hartig, 29 de ani, artista care a urcat pe treptele celebrităţii după ce a fost descoperită de Ioan Holender, pe când acesta era directorul Operei de Stat din Viena, a debutat la Scala din Milano cu rolul Mimi în opera La Boheme de Puccini, ocazie cu care a oferit şi un interviu pentru CNN în care vorbeşte despre începuturile sale artistice, despre vocaţie şi despre munca pe care trebuie să o depună un cântăreţ de operă.

Anita Hartig povesteşte că a intrat în contact cu muzica de operă la vârsta de 17 ani, când o prietenă i-a oferit două CD-uri cu Maria Callas. A urmat o pasiune mistuitoare pentru muzica de operă şi sentimentele care îi transpun pe ascultători şi pe interpreţi deopotrivă, prin voce şi prin instrumente.

„Atunci când am începu să cânt, pur şi simplu am ştiut. Nu pot să explic în cuvinte. Poate alţi oameni simt acest lucru atunci când se îndrăgostesc – ştii că este persoana potrivită. Aşa am simţit eu cu muzica şi opera”, susţine soprana româncă pentru CNN.

Ea a mai precizat că un cântăreţ de operă poate fi comparat foarte bine cu un atlet: „ambii trebuie să se antreneze foarte mult pentru a se concentra asupra distanţei”. De asemenea, mai susţine tânăra soprană care îşi antrenează vocea în fiecare zi, timp de 3 – 5 ore, este foarte important ca un cântăreţ de operă să ştie când şi cum să-şi dozeze energia.

Anita Hartig, soprana originară din Bistriţa, a povestit apoi cum s-a lansat în carieră, după ce a absolvit Academia de Muzică din Cluj.

„Când mi-am încheiat studiile la Academie, Ioan Holender de la Opera de Stat din Viena a auzit despre mine de la un critic. El mi-a trimis un e-mail în care îmi spunea că doreşte să-mi asculte vocea, iar din acel moment totul s-a schimbat pentru mine. Nu ştiu exact ce i-a spus acel critic, dar probabil că a fost ceva care l-a făcut curios”, a povestit ea.

În ceea ce priveşte diferitele atribute care-i individualizează pe cântăreţii de operă, Anita crede că accentul trebuie pus pe sinceritate. „Diferenţa dintre un cântăreţ şi altul este dată, desigur, de talent, sau de înzestrarea naturală a fiecăruia. Culoarea vocii, da se poate spune că şi acest lucru, însă cel mai preţios lucru, cel care face cu adevărat diferenţa între cântăreţi, este sinceritatea. Nu este deloc uşor să te deschizi în faţa publicului – să fi sinceră, să-ţi deschizi sufletul şi să le spui: Iată-mă aici cu tot talentul meu, cu insecurităţile mele, cu tot ceea ce sunt. Aceasta sunt eu”

Desigur, mai adaugă Anita Hartig, că pe lângă talent şi sinceritate este foarte importantă şi tehnica. „Dar există numeroşi cântăreţi de operă care au o tehnică bună dar care poate că nu şi-au rezervat suficient timp pentru a dezvolta şi cealaltă parte – sensibilitatea”.

Despre Scala din Milano, celebră scenă pe care tocmai a debutat, Anita Hartig spune că-şi trăieşte visul. „Suntem în cea mai frumoasă şi cea mai celebră operă din lume. Muzicieni uriaşi şi o tradiţie pe măsură – opera s-a născut aici. Sunt atât de fericită să mă aflu aici. Îmi vine să plâng de bucurie şi de recunoştinţă pentru emoţiile pe care le simt aici. Este mai mult decât un vis – este cea mai pură dorinţă pe care am avut-o în inima mea şi care, iată, a devenit realitate.

Sursa: Agerpres

26
/04
/24

Centrul Național al Dansului București (CNDB) anunță programul de spectacole pentru luna mai. Unul dintre evenimentele importante ale lunii este premiera spectacolului de dans contemporan Memetics, în coregrafia lui Sergiu Diță, urmată de trei producții CNDB – BLOT, Bodies on The Line, Patosfera și de Miercurea Lejeră, un proiect care prezintă pe scenă idei unice și irepetabile într-o formă performativă.

25
/04
/24

Asociația Culturală Control N dă startul înscrierilor la a treia ediție a New Draft. Rezidența de dezvoltare de scenarii dedicată proiectelor din România și Republica Moldova se adresează regizorilor și scenariștilor, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe, cu proiecte în faza de început.

25
/04
/24

Cea de-a treia ediție din România a competiției de pictură live Art Battle va avea loc pe 27 aprilie, la Palatul Bragadiru din București (Calea Rahovei nr. 147-153) aducând în fața publicului atât concursul contra cronometru care aduce publicul în fața procesului de creație, alături de re-LEAF, o ediție de "interior" a târgului de artă contemporană LEAF (Limited Edition Art Fair) eveniment organizat de Galeria Celula de Artă în parteneriat cu Săfițicuminți. Biletele pentru public sunt disponibile pe LiveTickets.

24
/04
/24

O nouă traducere din opera lui Paul Auster, unul dintre cei mai spectaculoși și inventivi scriitori ai Americii, a cărui operă a fost publicată în mai mult de patruzeci de limbi, a ajuns de curând în librăriile fizice și online din întreaga țară.

22
/04
/24

6 manageri și 30 de ghizi și muzeografi din toată țara au participat la Râșnov la două sesiuni de training pentru dezvoltarea abilităților de gestionare și management strategic al obiectivelor de patrimoniu istoric, documentarea istorică, interpretarea informațiilor, comunicarea și interacțiunea directă cu publicul vizitator.

22
/04
/24

460 de ani se împlinesc pe 23 aprilie de la nașterea celui considerat cel mai mare dramaturg al tuturor timpurilor. Multe povești și multe legende au circulat despre el în tot acest timp.