Soprana Anita Hartig: cântăreţii de operă sunt ca nişte atleţi
http://www.ziarulmetropolis.ro/soprana-anita-hartig-cantaretii-de-opera-sunt-ca-niste-atleti/

Soprana Anita Hartig, 29 de ani, artista care a urcat pe treptele celebrităţii după ce a fost descoperită de Ioan Holender, pe când acesta era directorul Operei de Stat din Viena, a debutat la Scala din Milano cu rolul Mimi în opera La Boheme de Puccini, ocazie cu care a oferit şi un interviu pentru […]

Un articol de |19 Octombrie 2012

Soprana Anita Hartig, 29 de ani, artista care a urcat pe treptele celebrităţii după ce a fost descoperită de Ioan Holender, pe când acesta era directorul Operei de Stat din Viena, a debutat la Scala din Milano cu rolul Mimi în opera La Boheme de Puccini, ocazie cu care a oferit şi un interviu pentru CNN în care vorbeşte despre începuturile sale artistice, despre vocaţie şi despre munca pe care trebuie să o depună un cântăreţ de operă.

Anita Hartig povesteşte că a intrat în contact cu muzica de operă la vârsta de 17 ani, când o prietenă i-a oferit două CD-uri cu Maria Callas. A urmat o pasiune mistuitoare pentru muzica de operă şi sentimentele care îi transpun pe ascultători şi pe interpreţi deopotrivă, prin voce şi prin instrumente.

“Atunci când am începu să cânt, pur şi simplu am ştiut. Nu pot să explic în cuvinte. Poate alţi oameni simt acest lucru atunci când se îndrăgostesc – ştii că este persoana potrivită. Aşa am simţit eu cu muzica şi opera”, susţine soprana româncă pentru CNN.

Ea a mai precizat că un cântăreţ de operă poate fi comparat foarte bine cu un atlet: “ambii trebuie să se antreneze foarte mult pentru a se concentra asupra distanţei”. De asemenea, mai susţine tânăra soprană care îşi antrenează vocea în fiecare zi, timp de 3 – 5 ore, este foarte important ca un cântăreţ de operă să ştie când şi cum să-şi dozeze energia.

Anita Hartig, soprana originară din Bistriţa, a povestit apoi cum s-a lansat în carieră, după ce a absolvit Academia de Muzică din Cluj.

“Când mi-am încheiat studiile la Academie, Ioan Holender de la Opera de Stat din Viena a auzit despre mine de la un critic. El mi-a trimis un e-mail în care îmi spunea că doreşte să-mi asculte vocea, iar din acel moment totul s-a schimbat pentru mine. Nu ştiu exact ce i-a spus acel critic, dar probabil că a fost ceva care l-a făcut curios”, a povestit ea.

În ceea ce priveşte diferitele atribute care-i individualizează pe cântăreţii de operă, Anita crede că accentul trebuie pus pe sinceritate. “Diferenţa dintre un cântăreţ şi altul este dată, desigur, de talent, sau de înzestrarea naturală a fiecăruia. Culoarea vocii, da se poate spune că şi acest lucru, însă cel mai preţios lucru, cel care face cu adevărat diferenţa între cântăreţi, este sinceritatea. Nu este deloc uşor să te deschizi în faţa publicului – să fi sinceră, să-ţi deschizi sufletul şi să le spui: Iată-mă aici cu tot talentul meu, cu insecurităţile mele, cu tot ceea ce sunt. Aceasta sunt eu”

Desigur, mai adaugă Anita Hartig, că pe lângă talent şi sinceritate este foarte importantă şi tehnica. “Dar există numeroşi cântăreţi de operă care au o tehnică bună dar care poate că nu şi-au rezervat suficient timp pentru a dezvolta şi cealaltă parte – sensibilitatea”.

Despre Scala din Milano, celebră scenă pe care tocmai a debutat, Anita Hartig spune că-şi trăieşte visul. “Suntem în cea mai frumoasă şi cea mai celebră operă din lume. Muzicieni uriaşi şi o tradiţie pe măsură – opera s-a născut aici. Sunt atât de fericită să mă aflu aici. Îmi vine să plâng de bucurie şi de recunoştinţă pentru emoţiile pe care le simt aici. Este mai mult decât un vis – este cea mai pură dorinţă pe care am avut-o în inima mea şi care, iată, a devenit realitate.

Sursa: Agerpres

27
/03
/17

Astăzi, 27 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, Casa de Producţie TVR a programat pe TVR 2 la ora 20:10, „Unchiul Vanea”, de Cehov, în regia lui Yury Kordonsky. Spectacolul va fi difuzat ca parte a Campaniei „Artiști pentru artiști”, iar pe durata lui pe ecran vor apărea conturile în care pot fi făcute donațiile

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

26
/03
/17

„S-a furat mireasa!”, după textul și în regia lui Radu Popescu, e o comedie despre o tânără corporatistă ruptă între logodna călduță cu Mihai, șeful ei, și iubirea cu aer de libertate a lui Andrei, fost iubit și alpinist.

26
/03
/17

Muzeul Național de Artă al României, în parteneriat cu Institutul Francez, vă invită marți, 28 martie 2017, orele 18.30, la conferința „Victor Brauner, pictopoet și iluminator”, susținută de Mihaela Petrov, critic și istoric de artă. Conferința face parte din seria de evenimente ce marchează luna martie ca lună a Francofoniei.

25
/03
/17

CRONICĂ DE FILM Despre „Fata necunoscută”, noul film - o dramă socială și morală - al fraților belgieni Jean-Pierre și Luc Dardenne. Și despre „(M)ucenicul” (al rusului Kirill Serebrennikov), cu un tânăr care, cu Biblia în mână, se tranformă într-un fanatic religios. Două filme de Cannes, acum în cinematografe.

25
/03
/17

Realizat de Radu Mocanu și Mihai Dragolea și disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, „Roboțelul de aur” a fost unul dintre cele mai de succes documentare românești din 2015. Povestea emoționantă a boxeriței Steluța Duță, crescută la orfelinat.

24
/03
/17

“Nu sunt sigur dacă sunt un actor care participă la curse de maşini sau un şofer de curse care face actorie.” - Steve McQueen. Într-o zi de 24 martie (1930) se năștea unul dintre cei mai îndrăgiți actori americani. Numit „King of Cool” pentru modul nonşalant în care şi-a interpretat personajele, Steve McQueen a debutat în 1956 cu un rol în „Cineva acolo sus mă iubeşte”.

Page 1 of 60412345...102030...Last »