10 ani de UNDERCLOUD
https://www.ziarulmetropolis.ro/10-ani-de-undercloud/

Se împlinesc 10 ani de când UNDERCLOUD, primul festival de teatru independent din România, se desfăşoară în fiecare vară în Bucureşti. Ediţia aniversară ce va avea loc în perioada 22-31 august 2017, la ARCUB-Gabroveni, va fi marcată de evenimente teatrale unice, de prezenţa unor personalităţi ale teatrului românesc şi străin, de petreceri şi surprize.

Un articol de Petre Ivan|13 iulie 2017

În cele trei secţiuni ale sale – Concurs, Invitaţi din străinătate şi Invitaţi din România –, cea de-a X-a ediţie UNDERCLOUD propune publicului cele mai noi şi incitante producţii din teatrul independent, spectacole de notorietate din teatrul românesc, dar şi spectacole independente din străinătate.

Anul acesta, în programul festivalului vor fi prezente producţii din Franța, Spania, Polonia și Israel.

Timp de zece zile, spectacolele si evenimentele conexe, vor fi găzduite în cinci dintre sălile Hanului Gabroveni (Strada Lipscani, nr. 84-90).

Cele 17 spectacole selectate în secţiunea Concurs, ce conving prin calitatea abordării artistice şi a interpretării, sunt:

  1. „O femeie singură”, regia Daniel Grigore-Simion, Teatrul de Artă Bucureşti
  2. „2 femei contemporane”,  coregrafia Ioana Marchidan, Centrul Independent Coregrafic Linotip
  3. „Babel”, coregrafia Arcadie Rusu, Centrul Independent Coregrafic Linotip
  4. „Psycho”, regia Iris Spiridon,Teatrul Apollo 111
  5. „Înaintea erei noastre”, regia Daniel Chirilă, Teatrul LUNI de la Green Hours
  6. „Homo Americanus”, de și cu Paul Cimpoieru, Teatrul LUNI de la Green Hours
  7. „O noapte pe dos”, regia Tudor Țepeneag, Teatrul de Artă Bucureşti
  8. „Aeroport”, regia Alexandru Nagy, Godot Cafe-Teatru
  9. „Copii răi”, regia Geanina Hergheligiu, Teatrul Arte dell’ Anima
  10. „România 2050”, regia Radu Popescu, Teatrul Apropo
  11. „Singularity”, regia Mariana Cămărășan, Teatrul de Artă Bucureşti
  12. „Menajeria de sticlă”, regia Alexandra Penciuc, POINT
  13. „Frig”, regia Alexandru Bogdan, Teatrul UNTEATRU
  14. „Pe jumătate cântec”, regia Crista Bilciu, Teatrul de Foc
  15. „Sunt eu, Annabel”, regia Cristina Andreea Ion, Lightwave Theatre
  16. ”Pescarusul Jonathan Livingstone”, un concept Acrobatika cu Doru Mois si Alina Pisculungeanu.
  17. “O intervenție”, regia Radu Iacoban, Teatrul Act.

Când eşti un nume, toţi vor să se asocieze cu tine, iţi propun texte, îşi doresc compania ta, se folosesc de imaginea ta. Când eşti la inceput de drum trebuie să te lupţi pentru locul tău, să-l ocupi prin talent, să-l meriţi prin muncă şi prin ceea ce te face diferit. UNDERCLOUD are intuiţie şi selectează tineri care într-un timp scurt demonstrează că nu au fost un accident. Competiţia UNDERCLOUD este în primul rând cu sine şi apoi cu ceilalţi. UNDERCLOUD s-a născut din nevoia de a fi împreună, de a ne întâlni şi de a face performanţă. Ceea ce ne-a unit a fost calitatea, indiferent de modul pe care l-am ales pentru a ne exprima. Clasic sau experimental…UNDERCLOUD girează pentru spectacole necesare. – Chris Simion – Mercurian

În curând vor fi anunţate și spectacolele selectate în cele două secțiuni din afara competiției – „Invitați din România” și „Invitați din străinătate”, dar şi invitaţii speciali şi evenimentele care vor compune ediţia de sărbătoare.

10 DESPRE UNDERCLOUD

  1. Primul festival de teatru independent din România, organizat anual în Bucureşti din
  2. UNDERCLOUD pentru că primele 3 ediții s-au desfășurat sub cerul liber, pe celebra terasă “La Motoare”.
  3. Festivalul Necesar de Teatru Independent.
  4. Festivalul de teatru independent la care au jucat cel putin 10 dintre actorii tăi preferaţi.
  5. Singurul festival internaţional de teatru independent din România desfășurat sub egida programului european „Europe for Festivals. Festivals for Europe”- certificat internațional atribuit de Comisia Europeană şi Asociația Festivalurilor din Europa.
  6. Primul festival de teatru independent din România care a introdus în program, în 2012, secţiunea “Concurs” (cu premii).
  7. Afişul celei de-a 7-a ediţii a fost reprezentat de lucrarea “Primăvara” a lui Ştefan Câlţia.
  8. Eveniment cultural ales de celebrul filosof francez și romancier Pascal Bruckner pentru debutul în dramaturgie, cu piesa “Crăciun la palat”.
  9. Singurul festival de teatru unde spectacolele lectură concurează ca interes, din partea publicului, cu spectacolele montate.
  10. Peste 500 de voluntari au fost implicați în organizare, din 2008 și până în prezent.

Foto: UNDERCLOUD – facebook.com/undercloudfestival

30
/09
/20

Începe noua stagiune „Performing Austria” a Forumului Cultural Austriac Bucureşti, cu producţii de pe cele mai bune scene austriece, live pe ecranele din România. În parteneriat cu două importante festivaluri româneşti – Platforma Internaţională de Teatru Bucureşti şi Festivalul Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr de la Iaşi – Forumul Cultural Austriac Bucureşti propune publicului din România două creaţii teatrale recente, care aduc în faţa spectatorilor două teme de mare actualitate – migraţia românească în interiorul Uniunii Europene şi schimbările climatice.

30
/09
/20

Luna octombrie începe într-o notă minunată la Teatrul Național Aureliu Manea Turda cu premiera spectacolului „Mofturi”, care va conține momente și schițe din opera marelui dramaturg român, Ion Luca Caragiale. Sâmbătă, 3 octombrie, vă așteptăm de la ora 19.00 să ne bucurăm împreună de momente de comedie clasică, menite să ne facă săptămâna mai frumoasă.

30
/09
/20

Superstițioșii vor zice că ediția 2020 a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași (FITPTI) era aprioric asociată cu ghinionul, iar pandemia pare să le argumenteze convingerile. Însă echipa de la Teatrul Luceafărul Iași (organizatorul evenimentului) nu crede în cifre nefaste, așa încât între 2 și 7 octombrie va avea loc ediția cu numărul XIII.

30
/09
/20

Dacă e marţi, la TVR 1 e Telecinemateca! TVR 1 ne propune un nou film de aventuri, de data aceasta o ecranizare a romanului omonim al lui Alexandre Dumas, Contele de Monte Cristo, şi anume, cea semnată de regizorul francez Claude Autant-Lara, în 1961, cu Louis Jourdan, Yvonne Furneaux, Henri Guisol, Bernard Dheran în distribuţie. Cartea scrisă de Alexandre Dumas în 1844 a avut nu mai puţin de 24 de ecranizări de-a lungul timpului, de la varianta de film mut şi trecând prin versiuni engleză, italiano-franceză sau argentiniano-mexicană, până la cea mai recentă, în 2002. Condamnat la închisoare pe viaţă, chiar în ziua nunţii sale, tânărul ofiţer de marină Edmond Dantes pare sortit să-şi petreacă restul zilelor în cumplita temniţă Chateau d’If. De fapt, Dantes este victima unui complot la nivel înalt, în care este amestecat însuşi procurorul regelui. În temniţă, Dantes, interpretat de actorul francez Louis Jourdan, îl cunoaşte pe bătrânul abate Faria, care-i dezvăluie ascunzătoarea unei comori fabuloase. După moartea abatelui, Edmond reuşeşte să evadeze şi să pună mâna pe comoară, iar viaţa sa va avea un singur ţel: răzbunarea. Louis Jourdan, şarmantul actor francez care a jucat de două ori în Contele de Monte Cristo Actorul francez Louis Jourdan, cel care este protagonistul (Edmond Dantès) în Contele de Monte Cristo, filmul de Telecinemateca de la TVR 1, a debutat pe ecrane în 1939 şi a continuat să joace roluri principale, de personaje erudite, frumos şlefuite, curajoase, în numeroase comedii sau drame franceze. Tatăl său era proprietarul unui hotel în Marsilia, Franţa, iar el a fost educat în Franţa, Marea Britanie şi Turcia. S-a pregătit în domeniul actoriei la École Dramatique cu actorul francez René Simon. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, după ce tatăl său, manager al Cannes Grand Hotel, a fost arestat de Gestapo, Louis şi ceilalţi doi fraţi ai săi (amândoi dintre ei au devenit regizori) s-au alăturat mişcării secrete franceze; cariera lui în lumea filmului a avut de suferit atunci când a refuzat să joace în filme de propagandă nazistă. În 1948, producătorul David O. Selznick l-a invitat la Hollywood pentru a apărea într-un film (The Paradine Case, 1947), ocazie cu care a rămas în Statele Unite şi a început să joace în filme de Hollywood. După 1953, şi-a făcut apariţia în producţii internaţionale, iar apoi s-a făcut remarcat cu un rol excelent în Gigi (1958), cel mai cunoscut film al său. De asemenea, a avut numeroase apariţii la televiziunile americane. „Nu mă uit niciodată la filmele mele. Când sunt difuzate la televiziune, schimb postul. Hollywoodul a creat o imagine cu care eu foarte greu mă împac. Eu reprezentam clişeul francez. Mai bine aş fi fost numit un actor personaj decât un star”, a mărturisit actorul, care încetat din viaţă în 2015, în Beverly Hills, California, la vârsta de 93 de ani. De altfel, francezul Louis Jourdan a jucat în două dintre adaptările pentru marele ecran ale romanului „Contele de Monte Cristo”, al lui Alexadre Dumas: în primul rând, rolul Edmond Dantès, în Contele de Monte Cristo (1961), dar şi rolul inamicului său, Villefort, în varianta Contele de Monte Cristo din 1975. La Telecinemateca de marţi, 29 septembrie (prima parte) şi 6 octombrie (partea a doua), ora 22.10, telespectatorii vor putea viziona versiunea din 1961 a adaptării cinematografice a romanului scriitorului Alexandre Dumas.

29
/09
/20

Acum când, în alte vremuri, am fi fost în plină redeschidere de stagiuni teatrale, vă propunem câteva gânduri despre bucuriile teatrului și de teatrul vieții prin vorbele lăsate de unii dintre oamenii cei mai minunați ai teatrului românesc, plecați din păcate dintre noi: Ștefan Bănică, Radu Beligan, Cătălina Buzoianu, Ștefan Iordache, Marin Moraru și Olga Tudorache.

29
/09
/20

Primele două episoade din cele opt ale serialului bazat pe romanul lui Fernando Aramburu sunt disponibile pe HBO GO. Conflictul bascilor din perspectiva a două familii, de-a lungul mai multor ani. Povestea a două femei care au crescut împreună: una este văduva unei victime a grupului terorist ETA, cealaltă, mama unui tânăr care s-a alăturat ETA.

29
/09
/20

Opera Națională București prezintă publicului spectacolul „Seara rusă”, programat miercuri, 30 septembrie, ora 19:00. Muzica rusească are o lungă istorie, pornind de la cântece populare rituale și muzica sacră a Bisericii Ortodoxe Ruse. Secolul al XIX-lea a cunoscut ascensiunea muzicii clasice rusești foarte apreciat, iar în secolul XX contribuții majore ale diferiților compozitori au îmbogățit mediul cultural Occidental. Creaţiile compozitorilor pendulează între specificul naţional, dat de credinţele şi tradiţiile ruseşti şi universalism.

29
/09
/20

Miercuri, 30 septembrie, de la ora 11.00, în Curtea Operei Brașov, copiii sunt invitați să urmărească „Povestea păpușilor și a prințesei Maya”, un spectacol de balet pe muzică de L. Delibes și W.A. Mozart. În prima parte a poveștii în pas de dans, cei mici se vor întâlni cu personajele din „Meșterul păpușar”. Eroul central, Coppélius, este un bătrân misterios care duce o viață izolată, construind păpuși mecanice și trăind cu speranța că, într-o bună zi, va reuși să le însuflețească prin formulele sale magice.

29
/09
/20

Aflate în fiecare an în topul preferințelor orădenilor, filmele românești vor cuceri marele ecran și la cea de-a treia ediție TIFF Oradea. În perioada 2-4 octombrie, cele mai așteptate titluri ale anului vor fi prezentate cinefililor chiar de creatorii lor, care vor oferi publicului detalii din culisele producțiilor autohtone apreciate de juriile marilor festivaluri din întreaga lume. Seară de seară vor rula filme în aer liber în Piața Unirii și în Amfiteatrul Cetate.

28
/09
/20

Muzica revine la Sala Radio, dupa cateva luni in care a ajuns la public doar pe calea undelor! Vineri, 2 octombrie (ora 19.00), debuteaza o noua stagiune (2020-2021) cu invitati speciali si evenimente de calitate, siguranta publicului fiind asigurata prin respectarea normelor in vigoare in contextul pandemiei.

28
/09
/20

Turneul naţional „Clasic la puterea a treia - Violoncellissimo” revine în octombrie pe scenele de concerte din România, propunând o incursiune sonoră în lumea violoncelului prin intermediul unui repertoriu divers şi spectaculos, de la clasic la contemporan, după avanpremiera în aer liber din septembrie, de la Râmnicu Vâlcea. Violoncelistul şi profesorul Marin Cazacu şi discipolii săi, pe scurt Violoncellissimo, vă invită să îi ascultaţi la revenirea în sălile de concert din România la Sibiu, Timişoara, Deva, Bucureşti şi Piteşti, între 9 şi 16 octombrie.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

Pagina 1 din 91812345...102030...Ultima »