A fi sau a nu fi independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-fi-sau-a-nu-fi-independent/

Cu ocazia împlinirii a 10 ani de existenţă a revistei, Scena.ro lansează Podcastul Scena.ro, care îşi propune o serie de discuţii esenţiale cu unii dintre cei mai cunoscuţi şi interesanţi creatori de teatru români, din toate generaţiile.

Un articol de Liliana Matei|28 august 2018

O dată la două săptămâni vor fi abordate teme de dezbatere a căror relevanță trece dincolo de scenă și se vor căuta răspunsuri la întrebări „pe care poate ni le-am pus cu toții la un moment dat”. Primele 6 episoade acoperă realități sociale, profesionale și personale trăite în cei aproape 30 de ani de la schimbarea de regim din 1989, din perspectiva profesioniștilor scenei de la noi, care au traversat și ei acest „șantier în construcție” al tranziției.

Dincolo de scenă există o lume în care actorii își trăiesc viața de fiecare zi – fac alegeri personale și profesionale, își apără (sau nu) integritatea morală, acționează și iau atitudine (sau nu) pentru apărarea propriilor idei și principii de viață. Îi vezi pe scenă, le admiri spectacolele, dar știi oare ce cred ei despre lumea în care trăim cu toții?

Începând de azi, 28 august 2018, puteți asculta primul episod cu tema „A fi sau a nu fi independent” discutată cu regizoarea Catinca Drăgănescu și actorul și regizorul Florin Piersic  Jr., un „veteran” al scenei de teatru independente de la noi.

Podcastul Scena.ro este disponibil pe website-ul www.revistascena.ro, în contul de soundcloud al revistei – https://soundcloud.com/revistascenaro dar și pe www.eteatru.ro.

Podcastul Scena.ro este moderat de criticii de teatru Cristina Modreanu, redactoarea șefă a revistei Scena.ro și Oana Cristea-Grigorescu, redactoare la Radio România și este produs de ARPAS și Teatrul Național Radiofonic, în cadrul proiectului Arhiva Scena.ro-resurse culturale disponibile online, co-finanțat de AFCN.

Începând de azi, Arhiva online a revistei Scena.ro este activă, iar toate cele 40 de numere apărute în primii 10 ani de existență aniversați de revistă în 2018 pot fi acum accesate.

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.