A început eXplore dance festival #9!
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-explore-dance-festival-9/

Cea de-a noua ediţie a celui mai important eveniment dedicat dansului contemporan şi performance-ului din România, eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival a început la WASP — Working Art Spance and Production.

Un articol de Petre Ivan|4 octombrie 2014

Evenimentul marchează totodată sărbătorirea a doi ani de la deschiderea centrului de artă contemporană WASP — Working Art Space and Production, un spațiu independent ce se bucură în prezent de o activitate internațională intensă, găzduind rezidențe de creație și producție artistice, spectacole de dans și teatru contemporan, instalații new și trans-media, proiecții de film și evenimente speciale.

Cu un program concentrat și intens, ce chestionează mișcarea și prezența corpului, testând limitele tehnologiei versus arta conceptuală, dezvoltând dramaturgii în mișcare, eXplore dance festival a debutat în forță. Seara de deschidere a cuprins spectacolele Absolute Helligkeit (Naoko Tanaka, JP/DE), Treasured in the Dark (Thiago Granato, BR/DE) și Score #21 — Method of Elimination (Thomas Steyaert, BE), urmate de o recepție și de un DJ set nicecream.fm.

PROGRAM — SÂMBĂTĂ, 4 OCTOMBRIE 2014

Drifting Towards Non-Existence, Julia Danzinger (AT)
performance / preview / 30’
04.10.2014 / 19:00 / WASP

Ce este corpul într-un univers în care situațiile reale își pierd sensul? O continuare a rezidenței Juliei la Tanzquartier Viena (2013), Drifting Towards Non-Existence explorează reprezentarea personală în lumea digitală și cea reală, în diferite situații. Inspirat de identitatea Hikikomori — acele persoane care, trăind în izolare totală, trăiesc doar prin prisma lumii virtuale — acest performance cercetează noțiuni pierdute și regăsite legate de viața în propria noastră piele.

Julia Danziger s-a născut în 1981 în Viena și a studiat muzica și antropologia socială și culturală. Între 2005-2009 s-a format în dans contemporan la nivel profesional în Europa. În prezent, lucrează ca dansator/performer și coregraf freelance. A fost implicată într-o serie de proiecte în Franța, Suedia și Austria, a semnat o serie de coregrafii proprii, și, alături de coregraful Anna Knapp, a fondat asociația House of Motion din Viena.
An Un-Folding Process, Isabelle Schad (DE)
performance / 50’
04.10.2014 / 20:00 / WASP
Spectacolul conține nuditate.
Performance-ul va fi urmat de o discutie cu publicul.

În cadrul eXplore dance festival, Isabelle Schad va dezvălui și performa pasaje din Unturtled #1-4 și Der Bau, un solo dezvoltat și prezentat inițial în contextul Live Legacy Project: o corespondență între dansul contemporan german și mișcarea Judson Dance Theatre, din care a rezultat o întreagă serie, creată împreună cu Laurent Goldring. În această serie, costumul e considerat obiect de tranziție, cândva proteză a unui ultim strat-lipsă al corpului, și, simultan, primul expus spațiului extern. Costumul, ca organ, face posibilă explorarea corpului și a spațiului înconjurător, care este în același timp și scenă, și decor.

Coregraf și performer stabilit în Berlin, Isabelle Schad explorează relația dintre corp, limbajul și reprezentările sale. A fost membră a Ultima Vez / Wim Vandekeybus în Bruxelles și a lucrat cu Olga Mesa, Angela Guerreiro, Felix Ruckert, Eszter Salamon, printre mulți alții. În prezent este co-inițiator al Good Work, Praticable și al spațiului de lucru Wiesenburg-Halle.

PROGRAM — DUMINICĂ, 5 OCTOMBRIE 2014

CLIMAX, Yasmeen Godder (IL)
performance / 180’
05.10.2014 / 18:00 – 21:00 / MNAC
CLIMAX a fost inițial comisionat de către Petach Tikva Museum of Art pentru expoziția Set in Motion curată de Drorit Gur Arie și Avi Feldman.
Un performance prezentat cu sprijinul Ambasadei Israelului și al Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC).

Yasmeen Godder este unul dintre cei mai cunoscuți coregrafii din Israel ai momentului. Ea lucrează cu artistul şi dramaturgul Itzik Giuli şi este cunoscută pentru colaborările cu numeroși artişti vizuali. Când curatorii Drorit Gur-Arie şi Avi Feldman au abordat-o pentru a crea o nouă lucrare pentru Petach Tikva Museum of Art ca parte a expoziţiei Set în Motion; Dance-Art-Community, ea a decis să se întoarcă la vechile sale lucrări, să le revizuiască, întrebându-se ce poate fi identificat ca amprentă în aceste materiale fizice şi emoţionale; care este genealogia lor?

4_© Gadi Dagon

© Gadi Dagon

Cum pot evolua? Şi cum poate acest lexicon de mişcare să fie transformat într-o serie de sloganuri, gesturi şi expresii ce ar putea defini o comunitate? Folosind acest tip de gândire reflexivă — o privire care nu este retrospectivă în esenţă, şi nici nu aspiră la recontrucția unor lucrări timpurii — ea a iniţiat un proces intens de decontextualizare, din care a extras culmile fizice, emoţionale, comunale, spaţiale şi conceptuale.

Prin folosirea unor instrumente precum repetiţia, unisonul şi activităţile de grup ce nu îi sunt caracteristice, ea subliniază aceste vârfuri în moduri noi şi surprinzătoare. CLIMAX estompează graniţele dintre performer şi public, permiţând un nou contact între ei, călătorind prin intermediul intimităţii, forţei şi complicităţii.

Yasmeen, absolventă a Tisch School of the Arts din cadrul NYU, a câştigat numeroase premii, printre care un Bessie Award în New York, “Coreographers Award” din partea Ministerului Culturii din Israel, Premiul Landau pentru Excelenţă în Arte din partea Pais Foundation şi multe altele. Până în prezent, ea este autoarea a 10 lucrări: Hall (2001), Sudden Birds (2002) Two Playful Pink (2003), Strawberry Cream and Gunpowder (2004), I’m Mean, I Am (2006), Singular Sensation (2008) Love Fire (2009), Storm End Come (2011) See Her Change (2013) şi, cel mai recent, Ghost Exercise, alături de vechiul sau partener şi regizor secund, Itzik Giuli. A creat, de asemenea, şi lucrări mai scurte, precum Under2 (2005) pentru Compania Matanicola şi The Toxic Exotic Disappearance Act (2011) pentru Batsheva Dance Company.

PROGRAM — MARȚI, 7 OCTOMBRIE & MIERCURI, 8 OCTOMBRIE 2014
0002 | birdville, Simona Deaconescu (RO
PREMIERĂ
dans contemporan / 40’
7.10.2014 / 19:30 / WASP
8.10.2014 / 19:30 / WASP

Spectacolul va fi urmat de o discuție cu coregraful.

Corpul nostru este o arhivă în continuă evoluție, care încă prezintă mistere legate de eficiență și perisabilite. Este, probabil, cel mai tehnologic lucru pe care îl cunoaștem. Cu fiecare pas pe care îl facem construim o parte din univers și, de fiecare dată când ne mișcăm, schimbăm lumea. Pe măsură ce începem să înțelegem aceste procese, realizăm că suntem dansați ca parte a unei organizații de activități ai cărei autori nu suntem noi. Camera 0002 este populată de dansatori hibridizați, îmbrăcați cu corpuri augumentate, care trăiesc într-o lume virtuală creată și organizată independent de dorința lor.

Coregrafa Simona Deaconescu, recent întoarsă de la Viena, unde a beneficiat de o bursă danceWEB, își continuă seria de spectacole interdisciplinare care cercetează dezvoltarea dansului în raport cu știința. Acest spectacol s-a concretizat de-a lungul acestei veri, în urma a două rezidențe artistice, la WASP — Working Art Space & Production și în studiourile Battery Dance din New York.

O feerie tehnologică interactivă care vorbește despre dorința de îmbunătățire și fragilitate, 0002_birdville este o nouă cameră virtuală, care face parte din proiectul serial lansat de Tangaj Dance în 2013, prin spectacolul Camera 0001_Fabrica de vise și scurmetrajul de dans Silent Places (în colaborare cu Oleg Mutu).

Vezi trailer:
Programul complet al festivalului este disponibil aici.
Bilete și informații utile:

21
/02
/18

Dirijorul Horia Andreescu revine în această perioadă în atenţia publicului din ţară, prin două concerte programate la Iaşi şi Braşov: în seara de 23 februarie, de la ora 19.00, într-un nou episod al Integralei concertelor și simfoniilor de Beethoven, inclusă în stagiunea 2017-2018 a Filarmonicii „Moldova” din Iaşi, dedicată Centenarului Marii Uniri şi în seara de 2 martie 2018, de la ora 19.00, într-un concert simfonic extraordinar susţinut împreună cu Filarmonica din Braşov.

20
/02
/18

Solartis Quartet va concerta pe 27 februarie, de la ora 18:00 la Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi, în cadrul unui eveniment salonard special unde muzica va dezvălui povestea unei hărți din vremuri îndepărtate, cu o valoare istorică puțin cunoscută în spațiul public românesc. Solartis Quartet contribuie cu o notă muzicală distinctă la crearea unei atmosfere boem-istorice, în consonanță cu rațiunea și nuanțele evenimentului.

20
/02
/18

Vineri, 23 februrie, de la ora 19.00, Orchestra Națională Radio invită publicul la o călătorie simfonică în lumea celebrului hidalgo Don Quijote și a scutierului său, Sancho Panza, imaginată muzical de Richard Strauss, în poemul simfonic cu același nume. La pupitrul dirijoral se va afla dirijorul Cristian Oroșanu, un nume familiar publicului de la Sala Radio pentru colaborările sale frecvente cu orchestrele radio.

19
/02
/18

După 5 ediţii sold-out, Jazz în Church îşi anunţă cea de-a şasea ediţie care va avea loc între 19 şi 22 aprilie 2018, în binecunoscuta biserică Lutherană din Bucureşti, aducând împreună anul acesta artişti consacraţi din zece ţări de pe patru continente.

16
/02
/18

Miercuri, 21 februarie 2018, începând cu ora 19:00, Filarmonica ”George Enescu” ne adresează o invitație specială la Recitalul cameral ”Sogno....”, un eveniment liric excepțional găzduit de Ateneul Român. Serata muzicală aflată sub semnul unui vis liric plin de emoție și muzicalitate îi are ca invitați speciali pe baritonul Florin Estefan și pianistul Remus Manoleanu.

14
/02
/18

Vineri, 16 februarie, de la ora 19.00, Orchestra Națională Radio invită publicul într-o lume a sonorităților de basm, cu suita simfonică Șeherazada, de Rimski – Korsakov, lucrare programată în partea a II-a a concertului de la Sala Radio.

13
/02
/18

Teatrul „Toma Caragiu” din Ploiești va susține luni, 26 februarie, de la ora 19.00, pe scena sălii Majestic a Teatrului Odeon din București, o reprezentație a celei mai recente producții a secției Teatrului de Revistă Majestic: Zaraza, un spectacol de Răzvan Mazilu, scenariul Daniel Chirilă.

13
/02
/18

Spectacolul The Fly este o premieră pe scena românească prin îngemănarea inteligentă și minuțios explorată artistic a pianului și a pantomimei, într-un duo efervescent, plin de umor, fantezie și note de jazz. În urma acestui „art fusion” dintre muzicianul Marius Vernescu și actorul Alexandru Pribeagu rezultă un spectacol modern, unic la nivel de reprezentare în România.

09
/02
/18

Sărbătoarea dragostei la români – Dragobetele (24 februarie) – este marcată și în acest an printr-un eveniment folcloric de neratat la Sala Radio! Devenit o tradiție a stagiunii Orchestrei de Muzică Populară Radio, dirijată de Adrian Grigoraş, concertul, prezentat sub titlul Dragobetele sărută fetele, se va desfăşura duminică, 11 februarie, ora 17.00, la Sala Radio. […]

06
/02
/18

Trupele care cântă jazz se pot înscrie de astăzi, 6 februarie, la a patra ediție a Concursului Internațional Jazz in the Park, competiție dotată cu premii totale de 5.000 de euro în bani și servicii, plus șansa de a cânta la alte evenimente și festivaluri din România și din străinătate.

31
/01
/18

Vineri, 2 februarie 2018, de la ora 19.00, la Sala Radio, Orchestra Națională Radio propune un repertoriu rar întâlnit pe scenele noastre de concert, sub bagheta dirijorului Julien Salemkour. Seara va debuta cu Noapte transfigurată, op. 4, de A. Schönberg, o lucrare considerată la granița între armonia wagneriană și structurile muzicale brahmsiene.