Adamesteanu, Esca şi Alex. Ştefănescu au dat lovitura la Bookfest
https://www.ziarulmetropolis.ro/adamesteanu-esca-si-alex-stefanescu-au-dat-lovitura-la-bookfest/

„Anii romantici”, de Gabriela Adameşteanu, „Ce-am făcut când am tăcut”, de Andreea Esca, „Un scriitor, doi scriitori”, de Alex. Ştefănescu, şi „Fiul cel bun”, de Pascal Bruckner, se numără printre volumele cu cele mai mari vânzări la ediţia din acest an a Salonului Internaţional de Carte Bookfest.

Un articol de Petre Ivan|3 iunie 2014

Salonul Internaţional de Carte Bookfest s-a desfăşurat de miercuri până duminică, la complexul Romexpo din Capitală, accesul publicului la evenimentele pregătite fiind gratuit.

Editurile Polirom şi Cartea Românească şi-au întâmpinat cititorii cu aproximativ 1.000 de titluri, toate aflate la reducere de 20%, şi cu peste 100 de titluri la preţul de 9,99 lei.

La editura Polirom, un succes răsunător în rândul cititorilor l-a avut volumul „Anii romantici”, de Gabriela Adameşteanu, urmat de „Istoria Poloniei”, de Norman Davies şi “Cum iubesc bărbaţii”, de Mihaela Rădulescu. Printre preferinţele cititorilor s-au mai numărat volumele „Soacre şi nurori. La cine este cheia?”, de Aurora Liiceanu, şi „Foc palid”, de Vladimir Nabokov.

La Cartea Românescă, pe primul loc în topul celor mai bine vândute volume s-a situat „Însemnările mele”, de Maria Banuş, urmat de „Controlul cărţii. Cenzura literaturii în regimul comunist din România”, de Liliana Corobca, „Negustorul de începuturi de roman”, de Matei Vişniec, „Leonid Dimov. Un oniric în Turnul Babel”, de Luminiţa Corneanu, şi „Călcâiul lui Magellan”, de Octavian Soviany.

Peste 1.000 de titluri la Humanitas

De asemenea, editurile Humanitas, Humanitas Fiction şi Humanitas Multimedia i-au aşteptat pe cititori cu peste 1.000 de titluri, toate volumele având reducere de 10%, iar ediţiile de colecţie s-au bucurat de preţuri speciale.

adamesteanu

„Călcâiul lui Magellan”, de Octavian Soviany

Astfel, la editura Humanitas, pe primul loc în topul vânzărilor s-a situat volumul „Ce-am făcut când am tăcut”, de Andreea Esca, urmat de „Primul Război Mondial”, de Lucian Boia, „Muşte pe parbrizul vieţii”, de Radu Paraschivescu, „Amintirile unei nonagenare. Călătoriile mele, scriitorii mei”, de Antoaneta Ralian, „Dosarele secrete ale agentului Anton. Petru Comarnescu în arhivele Securităţii”, de Lucian Boia, şi antologia „Casele vieţilor noastre”.

În ceea ce priveşte editura Humanitas Fiction, prima poziţie în topul vânzărilor a fost ocupată de volumul „Confidentul”, de Hélène Grémillon, iar pe locul al doilea s-a situat cartea „Broaşte”, de Mo Yan, urmată de „Al patrulea zid”, de Sorj Chalandon, „Sumki”, de Amos Oz, şi „Portocala mecanică”, de Anthony Burgess.

La editura Curtea Veche, „Drumul spre casă”, de Principele Nicolae şi Filip Iorga, „Antifragil”, de Nassim Nicholas Taleb, şi „Focus”, de Daniel Goleman, au fost cele mai căutate titluri.

La Bookfest 2014, cele mai vândute cărţi din colecţiile de literatură au fost „Fiul cel bun”, de Pascal Bruckner, „La revedere acolo sus”, de Pierre Lemaitre, „Să nu te întorci niciodată”, de Lee Child, „Secretul soţului”, de Liane Moriarty, şi „Farlander”, de Col Buchanan.

Salonul Internaţional de Carte Bookfest 2014 a fost organizat de Asociaţia Editorilor din România, sub egida Federaţiei Editorilor din România şi cu sprijinul Institutului Polonez din Bucureşti.

Foto cu: Adamesteanu, Esca şi Alex. Ştefănescu – wikipedia şi facebook

21
/05
/19

Ludmila Uliţkaia, una dintre cele mai apreciate scriitoare ale lumii, o voce inconfundabilă a literaturii ruse contemporane, va vizita din nou România, în perioada 21-23 mai 2019, la invitaţia editurii Humanitas Fiction. Scriitoarea se va întâlni cu publicul bucureştean la evenimentele care vor avea loc  astăzi (marţi), de la ora 18.30, la Institutul Cervantes (bd. Regina Elisabeta nr. 38).

20
/05
/19

Călătorie în timp, „Melmoth” ne invită să ne întoarcem spre tenebrosul gotic. Ne dezvăluie oameni care ar fi putut fi și istorii născute din istoria pe care o descoperim neîncetat, încercăm să o înțelegem. Noi, cititorii, devenim martori și vedem în fața ochilor scene impresionante din istorii atroce, cum ar fi genocidul armean sau Holocaustul.

17
/05
/19

SEROTONINĂ, al șaptelea roman al scriitorului Michel Houellebecq, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“, coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Daniel Nicolescu, este disponibil din 15 mai în librăriile din București și din țară. Cartea va fi lansată la Bookfest 2019 sâmbătă, 1 iunie, de la ora 16.30, la standul Editurii Humanitas.

02
/05
/19

Joi, 9 mai, Librăria Humanitas de la Cișmigiu găzduiește un eveniment dedicat Doinei Cornea și volumului „Puterea fragilității”, apărut recent la editura Humanitas, în ediție de colecție, cu un cuvânt înainte de Gabriel Liiceanu. Vă invităm să parcurgeți un fragment!

24
/04
/19

Pierce Brosnan, în rolul lui Robinson Crusoe, în ecranizarea din 1997 a romanului omonim al scriitorului Daniel Defoe, publicat în urmă cu 300 de ani (25 aprilie 1719) și considerat primul roman scris vreodată în limba engleză. Daniel Defoe a murit într-o zi 24 aprilie (1931).

23
/04
/19

Se obișnuiește să se spună ca Miguel de Cervantes (simbolul literaturii spaniole) și William Shakespeare (cel mai mare scriitor al literaturii de limba engleză) au decedat in aceeasi zi, 23 aprilie (1616). Acest lucru este însă imposibil, deoarece, chiar dacă au murit in aceeași dată, în Marea Britanie se utiliza calendarul iulian, în timp ce în Spania se adoptase cel gregorian. O interesantă explicație a acestei frumoase ficțiuni calendaristice găsim pe blogul eseistului, filosofului și publicistului Valeriu Gherghel, http://filosofiatis.blogspot.com.

18
/04
/19

Plasat în Mexic, la sfârșitul anilor '60, „Sălbaticul” lui Guillermo Arriaga este un roman pe viață și pe moarte, în care scriitorul își arată din plin măiestria, în 725 de pagini de literatură la cel mai înalt nivel.

12
/04
/19

El este peste tot... La Verona, unde n-a existat niciodată balconul Julietei la care se strecoară adolescentul Romeo. În Italia pe care, se pare, n-a văzut niciodată, ci doar a închis ochii și și-a închipuit-o.