„Afară, departe, pe câmp“, în regia lui Alexandru Dabija, la Teatrul de Comedie
https://www.ziarulmetropolis.ro/afara-departe-pe-camp-in-regia-lui-alexandru-dabija-la-teatrul-de-comedie/

Teatrul de Comedie prezintă vineri, 7 februarie, de la ora 19.30, la Sala Studio, premiera oficială a producţiei AFARĂ, DEPARTE, PE CÂMP scenariu dramatic de Cătălin Ștefănescu, regia şi scenografia Alexandru Dabija, asistent regie Dorina Chiriac. Distribuţia: Dorina Chiriac, Ilona Brezoianu, Andreea Samson, Bogdan Cotleţ, Dan Rădulescu, Dragoş Huluba, Liviu Pintileasa, Anghel Damian.

Un articol de Petre Ivan|27 ianuarie 2020

Afară, departe, pe câmp este o biografie „interioară” a avangardei literare, cu Urmuz și Tzara în frunte, mișcare pornită din revolta marginalilor culturii, care se opuneau, cu armele absurdului, „ideilor de-a gata” care au bântuit fără încetare, decenii la rând, arta, politica și peisajul social românesc. Spectacolul lui Alexandru Dabija, bazat pe un scenariu dramatic de Cătălin Ștefănescu, cu fragmente din Urmuz, Ionathan X. Uranus, Sesto Pals, Grigore Cugler, Sașa Pană și Benjamin Fundoianu, demonstrează, de asemenea, că râsul a fost garanția sănătății morale a celor care au spus NU! tuturor sistemelor care au înregimentat și degradat ființa umană. 

Sunt moldovean. Melancolia îmi curge prin vene. Am tânjit întotdeauna după mare. Am zăcut luni de zile pe tot felul de nisipuri. E un noroc să ai marea aproape. Tot un noroc e să ai în literatură și limbă o liotă de scriitori cum au fost cei de la 1916-1930. Moderniștii, suprarealiștii. Ca și cu marea, dacă o ai, e bine să umbli pe ea. Așa că, deși Urmuz considera teatrul „o artă minoră” și poate avea dreptate, am umblat și noi prin textele lor, ale suprarealiștilor. Să ne fie de bine! – Alexandru Dabija

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.