Allegro ma non troppo, de Ion Minulescu, în premieră la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/allegro-ma-non-troppo-de-ion-minulescu-in-premiera-la-tnb/

Comedia „Allegro, ma non troppo”, de Ion Minulescu, în regia lui Răzvan Popa, va avea premiera oficială pe 16 şi 18 ianuarie, de la ora 20.00, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti (TNB).

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2015

Allegro ma non troppo” este o comedie sentimentală, cu încurcături amoroase şi suspansuri dramatice, o satiră de moravuri cu un milionar, o soţie şi un dramaturg, alături de alte personaje pitoreşti – o amantă, un samsar, o slujnică -, care va ţine publicul, timp de o oră şi jumătate, captivat de farmecul şi savoarea epocii interbelice, notează Mediafax.

Apariţii neaşteptate şi răsturnări de situaţie, un ingenios melanj între teatru şi realitate, un adulter care se comite sub ochii soţului, sub masca unei piese fictive, o pledoarie pentru firescul în teatru, care trebuie să se inspire din viaţă sunt elementele care caracterizează spectacolul „Allegro, ma non troppo”.

Autor dramatic jucat cu mare succes pe vremea sa, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926, Ion Minulescu (1881 – 1944) este cunoscut astăzi mai ales ca poet al „Romanţelor”.

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Cu toate că, în timpul vieţii, scriitorul credea că posteritatea îl va recunoaşte mai ales pentru piesele sale, istoria literaturii i-a ales un alt destin. Teatrul său merită a fi redescoperit şi astăzi, după decenii de la primele montări la Naţionalul bucureştean, pentru dialogurile vii, umorul alert, naturaleţea poveştii, verva intelectuală şi originalitatea scriiturii, se mai arată în comunicatul citat.

Printre piesele cele mai jucate se numără „Manechinul sentimental”, „Pleacă berzele”, „Amantul anonim” şi „Allegro, ma non troppo”, o comedie ce a fost reprezentată şi la Bratislava şi la Buenos Aires.

În distribuţia spectacolului, actori cunoscuţi prilejuiesc întâlnirea publicului cu savoarea personajelor şi a situaţiilor minulesciene: Gavril Pătru, Marius Rizea, Eugen Cristea, Costina Ciuciulică, Aylin Cadîr, Victoria Dicu, sub îndrumarea regizorală a lui Răzvan Popa.

Scenografia este semnată de Florilena Popescu-Fărcăşanu şi Maxim Corciova.

Această premieră inaugurează anul 2015 la Teatrul Naţional „I. L.Caragiale” din Bucureşti.

Foto: Allegro ma non troppo, Ion Minulescu – wikipedia, tnb

15
/07
/14

Andreea Bibiri spune că în teatru nu există democrație. Mărturisește că regizorul care a influențat-o cel mai mult a fost Liviu Ciulei și vorbește despre prima ei colaborare cu actorul Marius Manole, într-un spectacol „un pic cam personal“, „Cremă de zahăr ars. Astăzi îi spunem dragoste“.

15
/07
/14

Pentru prima dată în Festivalul Naţional de Teatru, musicalul a atras la preselecţia organizată de UNITER împreună cu dansatorul şi coregraful Răzvan Mazilu aproape 100 de tineri aspiranţi.

15
/07
/14

Superlativul relativ (grad de comparaţie al adverbului şi al adjectivului), care se formează cu ajutorul articolului demonstrativ cel, le dă multora bătăi de cap. Cum este corect? „Doctorița cel mai bine plătită” sau „doctorița cea mai bine plătită”?

15
/07
/14

INTERVIU. Aflat la prima ediţie, festivalul Ceau, Cinema! (17-20 iulie) îşi propune să apropie publicul de filmul european, într-o oraş fără nici un cinematograf de stat funcţional, dar cu ambiţii de capitală culturală: Timişoara. Pentru a afla ce înseamnă un astfel de eveniment, am stat de vorbă cu iniţiatorul şi organizatorul principal: copywriterul şi criticul de film Lucian Mircu.

14
/07
/14

Ajunsă la cea de-a treia ediție, Caravana Metropolis – ‘Cinema în aer liber’, cel mai mare festival nomad de film din ţară, revine în Piața Mică din Sibiu, al șaptelea oraş de pe itinerariul din acest an, unde va rămâne între 15 - 20 iulie. 

13
/07
/14

MEMORIA CULTURALĂ Geniul uriaşei actriţe Maria Ventura a dus gloria românească în lume. Ea a construit un teatru în România şi a întemeiat o şcoală de teatru în Franţa; a trăit în preajma faimoasei Sarah Bernhardt și a murit acum 60 de ani.

12
/07
/14

George Calboreanu este actorul care a rămas în memoria oamenilor de teatru prin interpretări memorabile, în roluri de tragedie şi dramă: Hamlet, dar mai ales Ştefan cel Mare. Eroul lui Delavrancea întruchipat de Calboreanu nu răspundea prin violenţă şi furie, ci prin curaj şi generozitate.