„Bacalaureat”, cel mai bun film într-o limbă străină – National Society of Film Critics
https://www.ziarulmetropolis.ro/bacalaureat-cel-mai-bun-film-intr-o-limba-straina-national-society-of-film-critics/

„Bacalaureat”, cel mai bun film într-o limbă străină – National Society of Film Critics

Un articol de Petre Ivan|8 ianuarie 2018

Pelicula, recompensată cu premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Film de la Cannes 2016, a concurat cu „Faces Places”, de Agnès Varda, şi „120 Battements par minute”, de Robin Campillo.

Anul trecut, „Toni Erdmann”, coproducţie cu participare românească, regizată de Maren Ade, a fost aleasă de National Society of Film Critics cel mai bun film într-o limbă străină.

Lungmetrajul „Lady Bird”, regizat de Greta Gerwig, a fost recompensat, cu patru trofee de către National Society of Film Critics, inclusiv la categoria „cel mai bun film”.

Pelicula, cu Saoirse Ronan în rol principal, a obţinut premii şi la categoriile „cel mai bun regizor”, „cel mai bun scenariu” (Gerwig) şi „cea mai bună actriţă în rol secundar” (Laurie Metcalf).

Cea mai bună actriţă în rol principal a fost desemnată Sally Hawkins, pentru interpretările din „The Shape of Water” (r. Guillermo del Toro) şi „Maudie” (r. Aisling Walsh).

Daniel Kaluuya a fost recompensat pentru rolul principal din „Get Out”, iar cel mai bun actor în rol secundar a fost desemnat Willem Dafoe, pentru „The Florida Project”.

În 2017, „Moonlight” a fost marele câştigător al premiilor oferite de critici. Lungmetrajul lui Barry Jenkins a primit patru trofee, inclusiv pentru cel mai bun film.

Foto: Bacalaureat – facebook

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

20
/01
/20

Filmele „Tipografic” și „Ieșirea trenurilor din gară”, regizate de Radu Jude (cel de-al doilea în colaborare cu Adrian Cioflâncă, istoric de profesie, care debutează astfel ca regizor) vor avea premiera internațională în secțiunea FORUM a Festivalului de Film de la Berlin.