Băile Culturale Herculane au reactivat o stațiune istorică în derivă
https://www.ziarulmetropolis.ro/baile-culturale-herculane-au-reactivat-o-statiune-istorica-in-deriva/

Între 27 august şi 2 septembrie, oamenii din Băile Herculane au luat parte la picturi murale, design şi arhitectură comunitară, dezbateri, concerte, filme şi acţiuni de promovare a patrimoniului în cadrul proiectului Băile Culturale Herculane.

Un articol de Liliana Matei|13 septembrie 2018

Băile Culturale Herculane au adus alături de comunitatea locală invitați speciali precum Dan Perjovschi, Ion Barbu, Corina Șuteu, IRLO, Obie Platon, Ocu & Kero, Oana Bogdan, Anca Majaru, A-C Leonte, Ovidiu Hrin, printre alții, cu care și-au propus să revigoreze o stațiune istorică prin intervenții menite să arate capacitatea artelor de a influența spațiul public și de a impulsiona responsabilitatea față de patrimoniul nostru cultural.

În urma proiectului Băile Culturale Herculane rămân patru picturi murale realizate de unii dintre cei mai apreciați street-artiști români: Ion Barbu cu „Împărăteasa Sissi la Băile Culturale Herculane” (pe pasarela de la intrarea în oraș), „Izvoarele” de Kero & Ocu (pe Grădinița Floare de Colț), „Heracles and the Miracles” de Obie Platon (pe Liceul Hercules) și „Muncile lui Hercules: partea I” de IRLO (pe un bloc ANL). Arhitecți și studenți voluntari au creat între blocuri de locuințe un pavilion-labirint din nuiele (numit sugestiv paviliOM), alături de mobilierul urban aferent pentru bucuria copiilor și relaxarea vecinilor. Conferința artistului Dan Perjovschi, a consilierului cultural Corina Șuteu (fost Ministru al Culturii), a arhitectelor Oana Bogdan și Anca Majaru au pus în context puterea artelor și a patrimoniului cultural de a transforma comunități și gusturi. Participanții BCH au mai avut parte de tururi ghidate de artă și arhitectură, proiecții de filme în aer liber aduse de Cinemobilul și de o improvizație rafinată de jazz pusă în scenă de A-C Leonte, Albert Tajti, Dan Mitrofan și Tavi Scurtu în foișorul istoric din fața Cazinoului.

Băile Culturale Herculane hrănesc un optimism civic vital și o conștientizare mai atentă a unei bijuterii de istorie balneară a României — din epoca romană, trecând prin perioada imperială austro-ungară — care a fost lăsată să se degradeze de prea mult timp.

Băile Culturale Herculane este un proiect organizat de Asociația Culturală pentru Intervenție Artistică (ACIA). Mulțumim partenerilor proiectului: Asociația Locus, Asociația Launloc, Cinemobilul, Primăria Băile Herculane și co-finanțatorului: Administrația Fondului Cultural Național*.

„E un început care, chiar dacă în plan fizic se încheie duminică, pentru mine nu se termină! Este atât de mult ceea ce au făcut acești tineri pentru Herculane în doar câteva zile, cât nu s-a reușit în toți acești ani! E un început care obligă la o continuare”, spune Mirela Opreanu, librar în Băile Herculane.

 

04
/02
/15

Proiectele de fotografie documentară spun o poveste despre oameni, una neașteptată, emoționantă, sinceră, fără să-l constrângă pe fotograf la o anumită formă – e alegerea lui ce anume și cum ne arată în imagine.

27
/01
/15

Atelierul organizat de Revista de Povestiri se află la a doua ediție și îi are ca antrenori pe ilustratorul Robert Obert și pe scenaristul și scriitorul Felix Tzele. Înscrierile sunt deschise până pe 4 februarie, iar perioada de desfășurare este 7 februarie – 22 martie.

17
/12
/14

Miercuri, 17 decembrie, de la ora 20,00, Instalart prezintă desenele lui Marius Leonte la galeria PleshooContemporary. Desen | Marius Leonte încheie seria de evenimente generate în acest an la galeria PleshooContemporary și anunță expoziția de sculptură a artistului, ce va fi lansată în mai 2015.

11
/12
/14

Artiștii vizuali Daniel Loagăr și Andrei Cornea (atelier Wood Be Nice) deschid vineri, 12 decembrie, de la ora 19.30 o nouă expoziție compusă din 20 de lucrări realizate prin tehnici care variază de la colaj clasic, grafică la transfer de imagine pe OSB și pe ziar. Expoziția este un strigăt de bucurie a celui care descoperă că este pe drumul bun și surprinde momentul ieșirii din cristalidă și a asumării sinelui.

02
/12
/14

"De ce alegerea lemnului ars ? Am fost atrasă de textura acestuia, iar folosirea lemnului și reducția la alb și negru au contribuit la esențializarea imaginilor, m-au ajutat să ies dintr-un soi de timiditate plastică, păguboasă pentru orice artist. Povestea poate fi una de mărturisire a sentimentului de alienare și de fragilitate, a omului care se simte în viață ca un jupuit printre mărăcini, fără pielea ca minim scut între sine și lume." - Milena Grigore