„Breakfast at Tiffany’s” si „The Matrix”, printre peliculele incluse in 2012 in Arhiva de film americana
https://www.ziarulmetropolis.ro/breakfast-at-tiffanys-si-the-matrix-printre-peliculele-incluse-in-2012-in-arhiva-de-film-americana/

Filmele „Breakfast at Tiffany’s”, „A Christmas Story”, „Dirty Harry” şi „The Matrix” se numără printre cele 25 de pelicule considerate semnificative din punct de vedere cultural pentru a fi incluse în acest an în Arhiva de film americană (National Film Registry/ NFR). Arhiva de film americană, înfiinţată de Biblioteca Congresului (Library of Congress) în 1989, […]

Un articol de Andrada Văsii|19 decembrie 2012

Filmele „Breakfast at Tiffany’s”, „A Christmas Story”, „Dirty Harry” şi „The Matrix” se numără printre cele 25 de pelicule considerate semnificative din punct de vedere cultural pentru a fi incluse în acest an în Arhiva de film americană (National Film Registry/ NFR).

Arhiva de film americană, înfiinţată de Biblioteca Congresului (Library of Congress) în 1989, în urma adoptării unei legi prin care se asigură conservarea operelor cinematografice considerate importante din punct de vedere „cultural, istoric sau estetic”, include deja numeroase pelicule clasice de la începuturile Hollywood-ului, documentare şi filme experimentale, dar şi capodopere cinematografice, precum „Casablanca”, „Cetăţeanul Kane” şi „Naşul”, informează variety.com.

National Film Registry deţine în prezent 600 de filme.

„Aceste pelicule nu au fost selectate ca fiind cele mai bune filme americane din toate timpurile, ci în calitate de opere de o importanţă durabilă asupra culturii americane. Ele arată cine suntem noi ca oameni şi ca naţiune”, a declarat directorul NFR.

Pe lângă cele patru titluri deja menţionate, pe lista din 2012 se regăsesc filmele „The Times of Harvey Milk”, documentarul premiat cu Oscar „One Survivor Remembers” şi „Kodachrome Color Motion Pictures Tests” – un film în două culori, produs cu scop demonstrativ de Paragon Studios din Fort Lee, în 1922.

Printre celelalte pelicule incluse în acest an se află „They Call It Pro Football”, descris un „Cetăţean Kane” al filmelor sportive, şi versiunea din 1914 a filmului „Uncle Tom’s Cabin” – în care un actor de culoare apare pentru prima dată într-un lungmetraj american.

Lista celor 25 de filme incluse în NFR este alcătuită în 2012 de peliculele „3:10 to Yuma” (1957), „Anatomy of a Murder” (1959), „The Augustas” (1930-1950), „Born Yesterday” (1950), „Breakfast at Tiffany’s” (1961), „A Christmas Story” (1983), „The Corbett-Fitzsimmons Title Fight” (1897), „Dirty Harry” (1971), „Hours for Jerome: Parts 1 and 2” (1980-82), „The Kidnappers Foil” (1930-1950), „Kodachrome Color Motion Picture Tests” (1922), „A League of Their Own” (1992), „The Matrix” (1999), „The Middleton Family at the New York World’s Fair” (1939), „One Survivor Remembers” (1995), „Parable” (1964), „Samsara: Death and Rebirth in Cambodia” (1990), „Slacker” (1991), „Sons of the Desert” (1933), „The Spook Who Sat by the Door” (1973), „They Call It Pro Football” (1967), „The Times of Harvey Milk” (1984), „Two-Lane Blacktop” (1971), „Uncle Tom’s Cabin” (1914) şi „The Wishing Ring; An Idyll of Old England” (1914).

Înfiinţată în 1800, Biblioteca Congresului reprezintă cea mai veche instituţie culturală federală din Statele Unite.

Nominalizările pentru filmele ce vor fi incluse în National Film Registry în 2013 pot fi făcute şi pe internet, pe site-ul www.loc.gov/film.

 

 

Sursa: Mediafax

27
/07
/13

Peste 5.000 de filme documentare din întreaga lume, aflate în arhiva Studioului Astra Film Sibiu, pot fi vizionate la cerere de turişti, cercetători sau cinefili, în cadrul unui program estival. Un bilet costă șase lei, iar filmele pot fi văzute de luni până vineri între orele 9 și 15, la sediul Studioului Astra Film.

27
/07
/13

REPORTAJ MULTIMEDIA Cum poţi să călătoreşti, fără să ieşi din casă şi să priveşti, fără să-ţi deschizi ochii? Simplu: prin teatrul radiofonic. Iar când cineva îţi face loc în culise, spectacolul sporeşte, fără să-ţi dea impresia că magia s-a destrămat.

25
/07
/13

Căderea comunismului a însemnat şi desfiinţarea cenzurii oficiale şi intrarea într-o nouă estetică cinematografică. Dacă puţinii rebeli din filmul românesc al anilor `90 mai aveau de luptat cu trecutul şi prezentul, cei ai Noului Cinema sunt mai degrabă apărătorii unor cauze personale.