„Captain Amazing”, un ping-pong permanent într-o lume de personaje imaginare, pe 25 februarie la Unteatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/captain-amazing-un-ping-pong-permanent-intr-o-lume-de-personaje-imaginare-pe-25-februarie-la-unteatru/

One-man show-ul „Captain Amazing” cu Liviu Romanescu, cea mai nouă producţie a Vanner Collective, în regia lui Nicolae Constantin Tănase, se vede din nou pe 25 februarie la Unteatru.

Un articol de Liliana Matei|23 februarie 2022

Piesa de teatru a lui Alistair McDowall descrie viața unui om foarte obișnuit, care se confruntă cu problemele vieții într-un mod original, pretinzând că este un super-erou.

Regizorul Nicolae Constantin Tănase pune față în față în Captain Amazing două realități paralele, dar la fel de valide pentru personaj care, pe durata monologului său, face publicul părtaș la începerea unei povești de iubire, întemeierea unei familii dar și deteriorarea relației, nereușitele sale profesionale și stângăciile în relații, vulnerabilitatea și disperarea sa.

Liviu Romanescu aduce pe scena minimală de la unteatru o interpretare complexă, ce trece prin registrele amuzant, realist, dramatic, absurd, metamorfozându-se expresiv cu ajutorul expresivității și tehnologiei.

„Ca și grad de expunere, orice one-man show aduce o miză ridicată și exercită ceva presiune pe cel din față. Te poate bloca. Însă, atunci când găsești relaxarea, devine extrem de eliberator. Aleg să nu fiu singur acolo. Stau o oră și jumătate alături de cei din sală și echipa de la tehnic. Fără nici una din aceste părți nu am avea niciun spectacol.”, spune Liviu Romanescu.

„Captain Amazing”, este produs de Vanner Collective în parteneriat cu unteatru cu sprijinul Centrului de Tineret al Municipiului București. Spectacolul îl are în distribuție pe Liviu Romanescu, iar regia îi aparține lui Nicolae Constantin Tănase. Scenografia spectacolului este semnată de Tudor Prodan, universul sonor este creat de Adrian Piciorea, mișcarea scenică a fost coregrafiată de Teodora Velescu, iar light design-ul îi aparține lui Dragoș Mărgineanu. Spectacolul se bucură de montajul live al Ramonei Chistruga.

Vanner este un colectiv de creatori de teatru din România și Irlanda, format în Marea Britanie, în 2014. Crescând idei și proiecte artistice inovatoare, Vanner le vorbește oamenilor prin intermediul unui teatru provocator, proaspăt, actual, accesibil.

Regizorul Nicolae Constantin Tănase și-a început studiile la Şcoala de film şi televiziune a Academiei de Arte din Praga și a terminat Regie de Film în cadrul U.N.A.T.C. „I. L. Caragiale”. Scurtmetrajele sale au câștigat numeroase premii, printre care Cel mai bun scurt metraj românesc la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF), Premiul pentru Tânără Speranță la Gala Premiilor Gopo și selecții în numeroase festivaluri internaționale. Lungmetrajul de debut Lumea e a mea (2015) a avut premiera în cadrul TIFF, unde a câștigat Premiul pentru cel mai bun debut. A fost premiat la festivalurile Karlovy Vary, ANONIMUL și Cottbus. Al doilea său film, Cap și Pajură, a intrat in cinematografe în 2019, după premiera mondială la Prague International Film Festival – FebioFest.

Captain Amazing este cel de-al patrulea spectacol montat în teatru după Lungs de la Teatrul Act, Tot ce-i minunat în lume la Unteatru și Monster la Centrul de Teatru Educațional Replika.

Liviu Romanescu este actor, producător și trainer. Este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică ,,I.L.Caragiale’’ din București și al The Oxford School of Drama. Experiența lui în teatru include spectacole precum ,,LUNGS’’, de Duncan Macmillan (Teatrul ACT), ,,Biloxi Blues’’, de Neil Simon (Teatrul Național din București), ,,Monster’’, de Duncan Macmillan (Centrul de Teatru Educațional Replika), ,,Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.’’, de Sam Steiner, „Aici, Moscova” de Iulia Pespelova (unteatru). Este co-fondator al hubului artistic Româno-Britanic Vanner Collective, alături de care din 2015 organizează turnee naționale și campanii de informare prin intermediul spectacolelor de teatru, abordând subiecte precum sănătatea mentală, cenzura, empatia, fenomenul de bullying, masculinitatea toxică sau tema moștenirilor trasngeneraționale pe filiera mamă-fiică.

Scenograful Tudor Prodan a urmat cursuri în cadrul UAUIM din București, secția Design Interior, Arhitectura și Tehnologie și Arhitectura. Din 2009 profesează ca scenograf freelancer și visual artist atât în teatrul independent, cât și în cel de stat. Pe proiectele de scenografie a colaborat cu mai mulți regizori dintre care Radu Iacoban, Vlad Massaci, Florin Piersic Jr. Are la activ două expoziții de grafică ,”Borris Borsh” și „Introvert Pervert”. A semnat visual-ul mai multor spectacole dintre care „In event of Moone disaster” (unteatru), „Viața si moartea lui Richard al doilea” (Teatrul Mic București), „Creștini” (Teatrul Regina Maria Oradea). A obținut două premii pentru cea mai bună scenografie, în cadrul Maratonului de teatru independent pentru spectacolul „Menajeria de sticla” (Point) si „Bad Talks” (unteatru) în cadrul Undercloud 2019.

Adrian Piciorea (compozitor univers sonor) este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, București, Facultatea de Teatru, specializarea Arta actorului. La 14 ani și-a descoperit pasiunea pentru sound design. De atunci, nu s-a oprit din a învăța să compună muzică de unul singur. Datorită studiilor sale teatrale, a reușit să pătrundă cu ușurință în viziunile de spectacol ale regizorilor cu care a colaborat. Unele dintre spectacolele pentru care a realizat muzica și sound design-ul sunt MEDEAs BOYs – regia Andrei Măjeri (Apollo111), FETE – regia Andreea Ciocîrlan (Teatrul Național “Marin Sorescu”), Las Meninas – regia Andrei Măjeri (Teatrul Național Maghiar de Stat din Cluj), The Last Raid of HumanKind – regia & coregrafia Daniel Dragomir, Verde Tăiat – regia Adina Lazăr (Pro Teatru).

Teodora Velescu (mișcare scenică) este absolventă a programelor de licență (Creație coregrafică) și master (Coregrafie și Performanță în Dans) din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografie. S-a specializat în dans clasic la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”, iar din 2011 și până în prezent a colaborat cu instituții culturale de stat ca Opera Națională București, Teatrul Național București, Opera Comică pentru Copii și Centrul Național al Dansului București. A dansat în spectacole semnate de regizori și coregrafi precum Francisc Valkay, George Iancu, Vasily Medvedev, Simona Șomăcescu, Amalia Strinopoulou, Gigi Căciuleanu, Arcadie Rusu A participat la festivaluri naționale și internaționale, precum FNT, Undercloud, PlusDans 2017, International Fringe Fest (Israel), Altofest (Italia), Off Europa (Germania). Semnează coregrafia/mișcarea scenică a spectacolelor Brainstorm (r. George Lepădatu) și Captain Amazing (r. Nicolae Tănase).

Ramona Chistruga (montaj live) este studentă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale” București la Facultatea de Film, specializarea Multimedia: sunet-montaj. Colaborează cu Itsy Bitsy pe transmisiuni live și este intern pe parte de Ambasadori la Festivalul Internațional de Filme pentru Adolescenți „SUPER”. A lucrat pe montaj la numeroase filme și documentare, printre care La Passion de L’Absurde, care a obținut premiul I la Filmes de poche organizat de Institutul Francez, Inexorabil, Eșecul, Love your body(documentar), NIMIC ÎMPĂRȚIT LA DOI ERPS (documentar). A montat numeroase videoclipuri și reclame. Este la cea de-a treia colaborare în teatru, după spectacolele Cu fiecare atingere vom renaște și Corp Fluid.///

Proiectul „Captain Amazing” este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și este realizat în parteneriat cu Teatrul Unteatru, Centrul pentru Tineret al Municipiului București, FITT – Fundația Județeană pentru Tineret Timiș, FONTIS – Federația Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Iași, Atlas.

Sponsor telefoane mobile: POCO

Parteneri media: Radio România Cultural, Zile și Nopți, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, Liternet, IQads, Spotmedia, The Institute, CVLTARTES, Curatorialist, PRwave, Munteanu, SMARK.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Foto: Larisa Baltă

27
/09
/12

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară. „O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa „Asasinarea unei […]

27
/09
/12

„The Casual Vacancy”, primul roman pentru adulţi al scriitoarei britanice J.K. Rowling, a fost lansat joi dimineaţă în librăriile din Marea Britanie. Romanul „The Casual Vacancy” a fost îndelung aşteptat de fanii britanici ai scriitoarei, mulţi dintre aceştia luând cu asalt librăriile încă de la primele ore ale dimineţii. Noua carte a lui J.K. Rowling […]

27
/09
/12

În cadrul iniţiativelor organizate cu ocazia Anului Culturii Române în Italia, Biblioteca Nazionale Centrale din Roma în colaborare cu Asociaţiile culturale Dacia şi Propatria prezintă vineri, 28 septembrie, volumul ”Poeţi români la răscruce: continuitate şi ruptură”, scris în italiană de reputatul italienist şi critic literar Geo Vasile şi apărut de curând la Fundaţia ‘Scrisul românesc’. […]

27
/09
/12

Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” sărbătoreşte, miercuri, 3 octombrie, de la ora 19,30, împreună cu publicul său, Ziua Naţională a Germaniei printr-un concert special, informează Biroul de presă al Operei Naţionale Bucureşti (ONB). În cadrul evenimentului, sopranele Edith Borsos, Anda Pop şi Andreea Iftimescu, acompaniate de pianista Verona Maier, vor interpreta lucrări […]

27
/09
/12

Trei dintre scurtmetrajele regizorului Cristian Nemescu, realizatorul celebrului film „California Dreamin'” (2007), vor fi prezentate în acest sfârşit de săptămână în cadrul centrului cultural nonprofit 92Y Tribeca, din New York, conform unui material publicat în L Magazine.  Cele trei scurtmetraje selectate pentru a fi prezentate la New York sunt „Mihai şi Cristina” (2001), „Poveste de […]

27
/09
/12

RCS&RDS a primit, joi, aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld şi DigiLife, care vor începe să emită de la 1 octombrie, în reţelele companiei de telecomunicaţii.   Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, din nou în şedinţa de joi, solicitarea companiei RCS&RDS de modificare a licenţei audiovizuale […]

27
/09
/12

În 1917, a încetat din viaţă pictorul impresionist Edgar Degas (n. 19 iulie 1834). 1389 – S-a născut Cosimo de Medici (Cosimo cel Bătrân), primul membru al familiei de bancheri Medici care a ajuns la conducerea republicii florentine (din 1434); protector al literaturii şi artelor; întemeietor al bibliotecii Laurenziana (m.1 august 1464) 1461 – Prima […]

27
/09
/12

Institutul Cultural Român (ICR) în colaborare cu editura Archipelago Books vor organiza la data de 3 octombrie la sediul centrului literar Poets House din New York o ‘noapte de poezie’ în onoarea lui Nichita Stănescu – ‘cel mai mare poet contemporan român’ – cu ocazia lansării antologiei în limba engleză ‘Wheel with a Single Spoke […]

26
/09
/12

Concursul literar în urma căruia va fi acordat Premiul „Augustin Frăţilă”, a cărui valoare este de 10.000 de euro, a strâns 59 de romane înscrise, din care vor fi selectate cinci finaliste. Juriul de specialitate, format din criticii literari Alex Ştefănescu, Dan C. Mihăilescu şi Daniel Cristea-Enache, va stabili cinci autori finalişti care vor intra […]

26
/09
/12

Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea Partidului Democrat Liberal privind hotărârea plenului Parlamentului referitoare la componenţa actuală a Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune, validată la sfârşitul lunii iunie. Potrivit CCR, cei 8 membri ai CA al SRTv validaţi de Parlament urmează să-şi piardă calitatea odată cu publicarea hotărârii Curţii în […]

26
/09
/12

Pictura „Nud cu spatele” de Nicolae Tonitza a fost vedeta Licitaţiei de Impresionism şi Postimpresionism, organizată marţi seară la Ateneul Român din Bucureşti, suma pentru care a fost adjudecată depăşind 100.000 de euro. Licitaţia de Impresionism şi Postimpresionism a deschis noul sezon al pieţei de artă. Cu o rată de adjudecare de 92,41%, la care […]

26
/09
/12

Permisul de conducere al Principesei Maria şi evantaiul Reginei Elisabeta se numără printre atracţiile „Licitaţiei România Regală”, care va fi organizată, pe 4 octombrie, de casa de licitaţii Artmark. „Licitaţia România Regală” va avea loc pe 4 octombrie, la J.W. Marriott Grand Hotel din Bucureşti, şi aduce în atenţia colecţionarilor de artă obiecte rare, piese […]

26
/09
/12

Premierul Ponta a cerut, miercuri, ministrului Comunicaţiilor, Dan Nica, ca din banii obţinuţi la licitaţia pentru licenţe 4G să pregătească finanţarea proiectului care prevede introducerea de anul viitor, a unei reţele gratuite de Internet wireless în toate şcolile şi instituţiile publice. Ponta a arătat, la începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, că România este deja […]

26
/09
/12

Scriitorii Radu Paraschivescu şi Cezar Paul Bădescu, jurnalistul Marius Constantinescu şi Bogdan-Alexandru Stănescu, director editorial al Polirom, au depănat „amintiri” despre Salman Rushdie, marţi seară, la lansarea din Bucureşti a celui mai recent volum al scriitorului, „Joseph Anton. Memorii”. Volumul „Joseph Anton. Memorii” a apărut în colecţia „Biblioteca Polirom” (coordonator Bogdan-Alexandru Stănescu), traducerea din limba […]

26
/09
/12

Guvernul turc va interzice accesul navigatorilor pe Internet din ţară la fragmente din filmul „Inocenţa musulmanilor”, care a provocat proteste masive şi mai mulţi morţi în ţările islamice, a anunţat miercuri Ministerul turc al Comunicaţiilor. „O procedură legală a fost angajată pentru a suprima conţinutul înregistrărilor video la adresele URL (…), din cauza tulburărilor provocate […]