Caramitru, Mihăiţă şi Arşinel, împotriva ordonanţei „65+”
https://www.ziarulmetropolis.ro/caramitru-mihaita-si-arsinel-impotriva-ordonantei-65/

Ion Caramitru, George Mihăiţă şi Alexandru Arşinel critică Guvernul pentru emiterea OUG care prevede înlăturarea de la conducerea instituţiilor de cultură a managerilor cu vârsta peste 65 de ani. Iniţiativa „a izvorât dintr-un cap lipsit de logică” şi „nu ajută cultura”, spun aceştia.

Un articol de Petre Ivan|17 ianuarie 2014

Ion Caramitru, George Mihăiţă şi Alexandru Arşinel critică Guvernul pentru emiterea OUG care prevede înlăturarea de la conducerea instituţiilor de cultură a managerilor cu vârsta peste 65 de ani. Iniţiativa „a izvorât dintr-un cap lipsit de logică” şi „nu ajută cultura”, spun aceştia.

Ion Caramitru, directorul Teatrului Naţional Bucureşti (TNB), a declarat că în anul 2013 a fost audiat la cerere în Comisia de cultură a Senatului şi apoi la cea de la Camera Deputaţilor, în legătură cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG) numărul 68 din 2013, care prevede înlăturarea de la conducerea instituţiilor publice de cultură a persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, informează Mediafax.

De asemenea, George Mihăiţă, directorul Teatrului de Comedie din Bucureşti a precizat că a fost în Comisiile pentru cultură ale Parlamentului, unde a prezentat un punct de vedere, alături de Ion Caramitru, dar şi de alţi reprezentanţi ai teatrelor.

El a menţionat că, atunci, membrii Comisiei pentru cultură din Camera Deputaţilor şi a Senatului le-au dat dreptate, afirmând: „Acum nu mai depinde de noi”.

Caramitru

Există anumite interese în legătură cu acest act normativ, susţin Ion Caramitru şi George Mihăiţă

Atât Ion Caramitru, cât şi George Mihăiţă au declarat că există anumite interese privind acest act normativ, directorul TNB afirmând că „ideea a fost să elibereze funcţiile de director ca să se pună, probabil, clienţi mai apropiaţi sufletului respectiv”, în timp ce directorul Teatrului de Comedie a subliniat că „aceste lucruri se fac cu anumite interese (…) cu scopul de a da jos anumite persoane, de a aduce cineva pe altcineva”.

Caramitru a dat exemple de teatre care funcţionează foarte bine sub conducerea unor artişti care au peste 65 de ani.

A amintit în acest sens de Teatrul Odeon, condus de Dorina Lazăr, de Teatrul de Comedie, condus de George Mihăiţă, şi de Teatrul de Revistă „Constantin Tănase”, al cărui director este Alexandru Arşinel.

De asemenea, directorul Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”, Alexandru Arşinel, a declarat că astfel de iniţiative „nu ajută cu absolut nimic cultura”, afirmând că astfel de acte normative nu „rezolvă problemele” cu care se confruntă domeniul cultural.

„Eu pot să vă spun că acţiunea «lăudabilă» a Guvernului şi a Ministerului Culturii a avut loc când eu am fost operat, (…) dar am aflat de la colegii mei.

Sunt o persoană care toată viaţa am fugit de o sarcină specială în afară de cea de actor. (…)

Caramitru

Alexandru Arşinel, directorul Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”

În ’98 am acceptat, dar mi-am redus activitatea de actor pentru a mă zbate pentru acest teatru”, a explicat Alexandru Arşinel, în vârstă de 74 de ani.

„Această iniţiativă nu rezolvă probleme. E o iniţiativă cu care se gândesc că rup gura târgului, dar noi ca artişti rămânem”, a mai spus acesta.

El a completat: „Nu ne-am născut manageri. Nu acesta este rolul vieţii mele. Rolul vieţii mele este să fiu actor”, menţionează Mediafax.

Pe de altă parte, Arşinel a menţionat că Stela Popescu, Vasile Muraru, care joacă la Teatrul de Revistă „Constantin Tănase”, dar şi regretatul Nae Lăzărescu, se aflau în sondaje printre cei mai iubiţi actori din teatrul românesc.

Foto Ion Caramitru, George Mihăiţă şi Alexandru Arşinel – TNB, Teatrul de Comedie, Cinemagia

16
/06
/17

Editura Nemira publică în colecția Yorick de teatru și arte ale spectacolului cartea-eveniment a regizorului Lucian Pintilie, Bricabrac – o ediție revizuită și adăugită de autor. Volumul a fost declarat ”Cea mai bună carte străină” de Sindicatul Criticilor de Cinema din Franţa în 2010.

16
/06
/17

Duminică 18 iunie 2017, de la ora 20.00, în Sala Mare a Teatrului Naţional I.L. Caragiale, publicul bucureştean este aşteptat cu o nouă reprezentaţie de excepţie a spectacolului - concert Magic Național, ultima reprezentaţie din această stagiune.

16
/06
/17

Într-o zi de 16 iunie (1890) se năştea filosoful Nae Ionescu, considerat figura centrală a unei epoci şi a unei generaţii (Mircea Eliade, Constantin Noica şi Mihail Sebastian i-au fost elevi) despre care s-a scris la extreme

15
/06
/17

Proiectul Tango la cetate se deschide în luna iunie prin două concerte susţinute la Hunedoara (16 iunie) şi Alba Iulia (24 iunie) de binecunoscutul grup Argentango. La Hunedoara concertul va avea loc la Castelul corvinilor, în Sufrageria Bethlen pe 16 iunie de la ora 19,00 iar la Alba Iulia, proiectul va fi inclus în “Sărbătoarea muzicii” şi se va desfăşura în Piaţa cetăţii de la ora 18.00

15
/06
/17

„Taina sufletului”, spectacolul-eveniment realizat de Philippe Genty, cu participarea lui Mary Underwood. Cu umor în crearea de vise și metafore, „Taina sufletului” a fost, pentru publicul prezent în sala Faust a Fabricii de Cultură, o călătorie alături de un om care a împărtășit, prin imagini, marionete, dans și muzică, viziuni ale călătoriei sale interioare - lumea în care sublimul întâlnește spaima și poezia. Foarte bine primită de spectatori, reprezentația va avea parte și de un bis, azi, 15 iunie, la ora 16:00.

15
/06
/17

Între 15 și 18 iunie, o selecție de filme din programul Festivalului Internațional de Film Transilvania va rula la Cinema Elvire Popesco, în cadrul Retrospectivei TIFF la București.

15
/06
/17

"Dur", în regia lui Vlad Massaci, "Romeo și Julieta", în viziunea regizorală a lui Victor Ioan Frunză, și "Hamlet", montat de Ada Lupu, se numără printre spectacolele ce vor fi prezentate la Excelsior Teen-Fest, un eveniment de teatru profesionist dedicat adolescenților, ce se va desfășura între 30 septembrie și 8 octombrie în Capitală.

15
/06
/17

La Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu de anul acesta, Mikhail Baryshnikov prezintă un one-man show intitulat „Brodsky/Baryshnikov”, în regia lui Alvis Hermanis, bazat pe poemele poetului rus Joseph Brodsky. Cele două reprezentații sunt programate pe 15 iunie, ora 22.00, și 16 iunie, ora 18.00.

15
/06
/17

”Captivează instantaneu... Inspirat din Keaton, Fellini și desigur Chaplin, acest spectacol atemporal despre hilare accidente minore și acrobații excepționale este încântător...Obligatoriu de văzut... Contagios, extraordinar, magic.. Adorabil...Un deliciu, mergeți neapărat să-l vedeți....” Dincolo de astfel de spicuiri din aprecierile presei internaționale la adresa acestui spectacol, exact în ziua în care o mult necesară lege a fost adoptată în România (interzicerea folosirii de animale sălbatice în numerele de circ pe tot teritoriul țării), ”Pss psss/ Chiar... fără cuvinte” a făcut istorie în multe suflete și la FITS 2017.

14
/06
/17

Unul dintre invitații speciali ai FITS 2017, Mikhail Baryshnikov, a ajuns încă de luni, 12 iunie, în Sibiu, nerăbdător să urmărească o parte dintre spectacolele programate în festival. A aplaudat, odată cu publicul numeros de la sala BRD Scena9, spectacolul „Vertigo 20” creat de coregrafa Noa Wertheim și s-a întâlnit cu Președintele FITS, Constantin Chiriac, pentru o discuție călduroasă despre detalii din viața artistică și personală, dar și despre spectacolul pe care artistul îl va susține la Sibiu.

14
/06
/17

Față de cum au cunoscut circul multe generații, acest relativ nou tip de artă performativă, circul contemporan, împletește acrobațiile și performanțele fizice cu dansul, prezentarea unui fir narativ prin mijloace de expresie teatrală, lightning design și o estetică centrată pe om, pe sentimentele, călătoria și poveștile sale. Australia, patria celebrissimei trupe Cirque du Soleil,  este unul dintre creatorii circului contemporan, care a luat avânt în anii 1970. Este o artă care conectează corpurile și sufletele fără a avea nevoie de prea mult decor sau artificii ornamentale sau de animale. Istoria circului dar și numeroasele frământări și teme ale culturii contemporane se regăsesc în această artă măiastră, complexă, extrem de muncită și totodată simplificată până la esențe: mișcare, dans, ritm, conexiune, capodoperă a corpului uman. Doamnelor și domnilor, Circa Contemporary Circus!