Câștigătorii Festivalului Filmul de Piatra
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-festivalului-filmul-de-piatra/

Cea de-a zecea ediţie a festivalului de scurt-metraj Filmul de Piatra şi-a desemnat câştigătorii. La categoria Ficţiune, marele câştigător a fost comedia Când afară ninge în regia lui Conrad Mihail Mericoffer, care ilustrează eforturile unui tânăr cuplu de-a pune în funcţiune liftul blocului în care locuiesc, împotriva voinţei unei şefe de scară zgârcite.

Un articol de Petre Ivan|4 august 2017

Cea de-a zecea ediție a festivalului de scurt-metraj Filmul de Piatra și-a desemnat câștigătorii, într-o ceremonie informală, la malul lacului Bâtca Doamnei. Juriul, format din Andi Vasluianu (actor), Alexandru Andrieș (muzician, arhitect, cinefil), Gianina Cărbunariu (regizor de teatru, dramaturg) și Andrei Tănase (regizor) au desemnat cinci scurt-metraje câștigătoare și cinci mențiuni din cele 35 de filme incluse în competiția acestui an.

Peste 800 de persoane au participat la ultima zi a festivalului, evenimentul-maraton Long Day, Long Night!, care a îmbinat activități sportive, proiecții de film și concerte live.

La categoria Ficțiune, marele câștigător a fost comedia Când afară ninge în regia lui Conrad Mihail Mericoffer, care ilustrează eforturile unui tânăr cuplu de-a pune în funcțiune liftul blocului în care locuiesc, împotriva voinței unei șefe de scară zgârcite.

Premiul pentru cel mai bun Documentar a fost câștigat de către regizoarea Andreea Dumitriu pentru Când timpul nu mai are răbdare, un portret migălos și empatic al participanților de la târgurile de animale din mediul rural, o tradiție care este amenințată de răspândirea agriculturii industriale.

Adnexa Oculi (regia: Ana Camelia Cojan) a primit premiul pentru cea mai bună Animație, filmul fiind construit ca un basm povestit între doi îndrăgostiți.

La categoria Experimental, filmul Dualityal tinerei regizoare din Republica MoldovaVera Belocrîsa luat premiul cel mare, acesta fiind un film care îmbină atât fotografia, desenul și cadrele în mișcare pentru a pune în discuție noțiunea dualității.

Nu în ultimul rând, Cristian Fierbințeanu a câștigat premiul pentru  cel mai bun Videoclip pentru People, You Will Not Understand Us!, un colaj psihedelic care parodiază în mod subtil lumea artei înalte.

Mențiunile speciale ale juriului au fost împărțite filmelorCurtea școlii (regia AlexandruMironescu, ficțiune), Smoking (regia VictorCioaba, ficțiune), Forevers (regia RayaAlSouliman, ficțiune), Ionaș visează că plouă (regia DragosHanciu, documentar) și Pierduți în timp (regia LuciaLupu, documentar).

Cea de-a zecea ediție a festivalului Filmul de Piatra, organizat anual de către o echipă formată exclusiv din voluntari la Piatra-Neamț, s-a bucurat de un real success, fapt confirmat de către cifrele oficiale ale festivalului:

  • 582 de brățări de acces general
  • 185 de bilete vândute pentru proiecțiile din cadrul competiției și pentru calupul Midnight Shorts;
  • 132 de invitați, majoritatea participanți în cadrul competiției oficiale (regizori, actori, producători ș.a.m.d.);
  • 96 de voluntari care participat la organizare;
  • 11 proiecții și 5 locații oficiale.

Deși nu ne-am propus niciodată să fim un festival al superlativelor, nouă potrivindu-ni-se cel mai bine sintagmele „mic și prietenos și „Volunteer Power”, trebuie să recunosc că această ediție a fost mai populară decât ne-am așteptat. La proiecțiile în aer liber și la deschiderea cu Breaking News am avut câte 350-400 de spectatori; teatrul a fost plin la proiecțiile de competiție, iar duminică seara, la evenimentul de pe malul lacului, care a inclus proiecția documentarului Planeta Petrila și concerte Alexandru Andrieș, Baba Dochia, The Kryptonite Sparks și The Twisters, au fost 810 spectatori. Cu toate cifrele astea, mie încă îmi răsună cel mai puternic în minte numărul tinerilor înscriși pentru voluntariat la Filmul de Piatra: 250. – Andrei Dăscălescu, directorul festivalului.

Filmul de Piatra este singurul festival de film autohton dedicat în întregime filmelor de scurt-metraj produse în România și Republica Moldova. Scopul festivalului este de-a promova tinerele talente din domeniul cinematografiei, fie ei tineri absolvenți ai facultăților de profil, fie artiști care lucrează în mod independent sau cu case de producție mici. Directorul și inițiatorul festivalului este regizorul Andrei Dăscălescu, cunoscut pentri filmele Constantin și Elena (2008) și Planeta Petrila (2016).

Ediția a zecea a fost finanțată de Lays (prin programul Cultura Zâmbește), Farmacia Ardealul, HBO România și Centrul Național al Cinematografiei. Proiecțiile au fost făcute cu videoproiectoare Epson oferite de Epson România, iar cele două seri de Silent Dance au fost susținute de Tatratea.

Foto: Filmul de Piatra – facebook

26
/05
/14

În această noapte, de la ora 23.10, pe TVR 2, cinefilii se pot bucura de un film premiat cu Palme d'Or, la Festivalul de Film de la Cannes, în urmă cu aproape trei decenii. Este vorba despre pelicula franceză Sub soarele lui Satan (SOUS LE SOLEIL DE SATAN, 1987)

24
/05
/14

Filmele de la TIFF se văd la București între 10 și 19 iunie, într-o retrospectivă organizată la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu și J’ai Bistrot.

22
/05
/14

După ce anul trecut organizatorii festivalului au reușit să readucă, după 16 ani de absență, filmul în orașul Victoria (județul Brașov), la a doua ediție (26 - 29 iunie), au pregătit o selecție variată de lung-metraje.

20
/05
/14

Charlie Chaplin demonstrează, încă o dată, că geniul său este nemuritor. Filmul „Luminile oraşului“, în care el joacă rolul „Micului vagabond”, a înregistrat valori triple ale audienţei comparativ cu săptămânile în care TVR 2 a difuzat alte programe pe acelaşi interval orar.

19
/05
/14

Actriţa americană Debra Winger va primi Premiul pentru întreaga carieră la Festivalul Internaţional de Film Transilvania, ea fiind invitatul special al ediţiei din acest an. Premiul de excelenţă îi va reveni actorului Florin Zamfirescu.

18
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Proiectat anul trecut în competiţia oficială de la Cannes, „Borgman”, în regia olandezului Alex van Wardermam, se înscrie în seria fabulelor care au ca ţintă predilectă materialismul societăţii moderne şi acea clasă de mijloc blazată în rutina sa emoţională şi familială.