Câștigătorii Festivalului Filmul de Piatra
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorii-festivalului-filmul-de-piatra/

Cea de-a zecea ediţie a festivalului de scurt-metraj Filmul de Piatra şi-a desemnat câştigătorii. La categoria Ficţiune, marele câştigător a fost comedia Când afară ninge în regia lui Conrad Mihail Mericoffer, care ilustrează eforturile unui tânăr cuplu de-a pune în funcţiune liftul blocului în care locuiesc, împotriva voinţei unei şefe de scară zgârcite.

Un articol de Petre Ivan|4 August 2017

Cea de-a zecea ediție a festivalului de scurt-metraj Filmul de Piatra și-a desemnat câștigătorii, într-o ceremonie informală, la malul lacului Bâtca Doamnei. Juriul, format din Andi Vasluianu (actor), Alexandru Andrieș (muzician, arhitect, cinefil), Gianina Cărbunariu (regizor de teatru, dramaturg) și Andrei Tănase (regizor) au desemnat cinci scurt-metraje câștigătoare și cinci mențiuni din cele 35 de filme incluse în competiția acestui an.

Peste 800 de persoane au participat la ultima zi a festivalului, evenimentul-maraton Long Day, Long Night!, care a îmbinat activități sportive, proiecții de film și concerte live.

La categoria Ficțiune, marele câștigător a fost comedia Când afară ninge în regia lui Conrad Mihail Mericoffer, care ilustrează eforturile unui tânăr cuplu de-a pune în funcțiune liftul blocului în care locuiesc, împotriva voinței unei șefe de scară zgârcite.

Premiul pentru cel mai bun Documentar a fost câștigat de către regizoarea Andreea Dumitriu pentru Când timpul nu mai are răbdare, un portret migălos și empatic al participanților de la târgurile de animale din mediul rural, o tradiție care este amenințată de răspândirea agriculturii industriale.

Adnexa Oculi (regia: Ana Camelia Cojan) a primit premiul pentru cea mai bună Animație, filmul fiind construit ca un basm povestit între doi îndrăgostiți.

La categoria Experimental, filmul Dualityal tinerei regizoare din Republica MoldovaVera Belocrîsa luat premiul cel mare, acesta fiind un film care îmbină atât fotografia, desenul și cadrele în mișcare pentru a pune în discuție noțiunea dualității.

Nu în ultimul rând, Cristian Fierbințeanu a câștigat premiul pentru  cel mai bun Videoclip pentru People, You Will Not Understand Us!, un colaj psihedelic care parodiază în mod subtil lumea artei înalte.

Mențiunile speciale ale juriului au fost împărțite filmelorCurtea școlii (regia AlexandruMironescu, ficțiune), Smoking (regia VictorCioaba, ficțiune), Forevers (regia RayaAlSouliman, ficțiune), Ionaș visează că plouă (regia DragosHanciu, documentar) și Pierduți în timp (regia LuciaLupu, documentar).

Cea de-a zecea ediție a festivalului Filmul de Piatra, organizat anual de către o echipă formată exclusiv din voluntari la Piatra-Neamț, s-a bucurat de un real success, fapt confirmat de către cifrele oficiale ale festivalului:

  • 582 de brățări de acces general
  • 185 de bilete vândute pentru proiecțiile din cadrul competiției și pentru calupul Midnight Shorts;
  • 132 de invitați, majoritatea participanți în cadrul competiției oficiale (regizori, actori, producători ș.a.m.d.);
  • 96 de voluntari care participat la organizare;
  • 11 proiecții și 5 locații oficiale.

Deși nu ne-am propus niciodată să fim un festival al superlativelor, nouă potrivindu-ni-se cel mai bine sintagmele “mic și prietenos și “Volunteer Power”, trebuie să recunosc că această ediție a fost mai populară decât ne-am așteptat. La proiecțiile în aer liber și la deschiderea cu Breaking News am avut câte 350-400 de spectatori; teatrul a fost plin la proiecțiile de competiție, iar duminică seara, la evenimentul de pe malul lacului, care a inclus proiecția documentarului Planeta Petrila și concerte Alexandru Andrieș, Baba Dochia, The Kryptonite Sparks și The Twisters, au fost 810 spectatori. Cu toate cifrele astea, mie încă îmi răsună cel mai puternic în minte numărul tinerilor înscriși pentru voluntariat la Filmul de Piatra: 250. – Andrei Dăscălescu, directorul festivalului.

Filmul de Piatra este singurul festival de film autohton dedicat în întregime filmelor de scurt-metraj produse în România și Republica Moldova. Scopul festivalului este de-a promova tinerele talente din domeniul cinematografiei, fie ei tineri absolvenți ai facultăților de profil, fie artiști care lucrează în mod independent sau cu case de producție mici. Directorul și inițiatorul festivalului este regizorul Andrei Dăscălescu, cunoscut pentri filmele Constantin și Elena (2008) și Planeta Petrila (2016).

Ediția a zecea a fost finanțată de Lays (prin programul Cultura Zâmbește), Farmacia Ardealul, HBO România și Centrul Național al Cinematografiei. Proiecțiile au fost făcute cu videoproiectoare Epson oferite de Epson România, iar cele două seri de Silent Dance au fost susținute de Tatratea.

Foto: Filmul de Piatra – facebook

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »