Cativa membri ai Sindicatului Romania Film au intrat, luni, in greva foamei
https://www.ziarulmetropolis.ro/cativa-membri-ai-sindicatului-romania-film-au-intrat-luni-in-greva-foamei/

Trei membri ai Sindicatului Liber România Film, printre care şi preşedintele acestuia, Maria Bikfalvi, au intrat luni în greva foamei, în semn de protest faţă de ordinul dat de ministrul Culturii, Puiu Haşotti, prin care a fost schimbat consiliul de administraţie al RADEF. Cei trei membri ai Sindicatului Romania Film care au intrat în greva […]

Un articol de Andrada Văsii|13 noiembrie 2012

Trei membri ai Sindicatului Liber România Film, printre care şi preşedintele acestuia, Maria Bikfalvi, au intrat luni în greva foamei, în semn de protest faţă de ordinul dat de ministrul Culturii, Puiu Haşotti, prin care a fost schimbat consiliul de administraţie al RADEF.

Cei trei membri ai Sindicatului Romania Film care au intrat în greva foamei sunt Maria Bikfalvi, directorul economic al RADEF, Marcel Negruţi şi vicepreşedintele sindicatului, Constantin Curelea.

Protestatarii cer anularea Ordinului nr. 2483 emis de Ministerul Culturii, prin ministrul Puiu Haşotti.

Aceştia spun că, potrivit unor informaţii neoficiale, autorităţile intenţionează să treacă România Film în subordinea Secretariatului General al Guvernului, şi astfel în RA-APPS (Regia Autonomă – Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat).

În ultimele două săptămâni, membrii Sindicatului Liber România Film au protestat în faţa Ministerului Culturii şi apoi în faţa Guvernului, fără să li se răspundă la cereri.

Maria Bikfalvi, Marcel Negruţi şi Constantin Curelea au apărut, la ora 11.00, în faţa cinematografului Patria din Capitală, cu pancarde atârnate la gât, pe care scria – cu caractere cu care de obicei este scris programul filmelor – „Greva foamei!”.

De asemenea, pe cei doi stâlpi din faţa cinematografului, unde sunt lipite, de obicei, afişele filmelor care rulează pe marile ecrane, au fost lipite cererile şi sloganurile protestatarilor: „Km 0 al libertăţii cinematografiei româneşti”, „Nu distrugeţi cea de-a 7-a artă”, „Cui ne vindeţi?” şi „Opriţi mafia imobiliară din cinematografie!”.

Cele mai recente negocieri ale membrilor Sindicatului România Film cu autorităţile au avut loc săptămâna trecută, cu ministrul delegat pentru dialog social Liviu Pop. Acesta „a specificat că ministrul Haşotti nu este dispus să discute cu noi”, a declarat pentru MEDIAFAX Marcel Negruţi.

De asemenea, Maria Bikfalvi a explicat motivul pentru care ministrul Culturii a spus că nu doreşte să discute cu reprezentanţii România Film: „A zis că nu mă înghite”.

Marcel Negruţi a subliniat evoluţia pe care a înregistrat-o RADEF sub consiliul de administraţie care a fost schimbat de ministrul Haşotti şi a adăugat că, până la sfârşitul anului, va fi redeschis cinematograful „Victoria” de la Târgu Jiu, care a fost renovat şi va primi numele regizorului Sergiu Nicolaescu.

Cei trei sunt susţinuţi şi de sindicalişti din teritoriu. Astfel, aproximativ 20 de membri ai sindicatului erau prezenţi, luni dimineaţă, în foaierul cinematografului Patria.

Aproximativ 100 de membri ai Sindicatului Liber „RomâniaFilm” au reînceput, pe 24 octombrie , protestele faţă de o decizie a ministrului Culturii, Puiu Haşotti, privind conducerea RADEF, în faţa clădirii Guvernului, după o serie de manifestaţii în faţa Ministerului Culturii.

Pe 9 octombrie, membrii Sindicatului „RomâniaFilm” au întrerupt protestele din faţa sediului Ministerului Culturii, pentru zece zile, la cererea lui Sergiu Nicolaescu, preşedintele Comisiei de cultură a Senatului, după ce au pichetat zilnic ministerul, din 3 octombrie.

Sindicaliştii protestează faţă de o decizie a ministrului Puiu Haşotti, care, prin ordinul 2483 din 19 septembrie, a schimbat Consiliul de Administraţie (CA) al RADEF. Sindicaliştii susţin actuala conducere a RADEF „RomâniaFilm”, cer menţinerea salariilor şi păstrarea locurilor de muncă. De asemenea, una din principalele revendicari ale sindicaliştilor este aceea de stopare a procedurilor de trecere a unor cinematografe în administrarea autorităţilor locale.

La proteste au venit membri ai sindicatului din toată ţara, din oraşe precum Piatra-Neamţ, Deva, Târgiu Jiu.

Prin ordinul 2483 din 19 septembrie, al ministrului Haşotti, au fost revocaţi din funcţia de membru al CA al RADEF Alexandru Ungureanu, Nicolae Radu-Cristian şi Gheorghe Bălăşoiu. În locul acestora, în CA al RADEF au fost numiţi Emanuela Elena Pendiuc, în calitate de reprezentant al Ministerului Culturii, Irina Margareta Nistor şi Maxim Meca. Pe 5 octombrie, Puiu Haşotti l-a eliminat pe Maxim Meca din componenţa Consiliului de Administraţie. Aceasta a fost, de altfel, singura cerere a protestatarilor la care Puiu Haşotti a răspuns favorabil.

Pe 28 septembrie, Sindicatul Liber „RomâniaFilm” a înaintat o sesizare premierului Victor Ponta, în care cerea anularea ordinului ministrului Culturii prin care a fost schimbată componenţa CA al RADEF.

Maria Bikfalvi a depus, la câteva zile de la începerea protestelor din faţa ministerului Culturii, şi plângere penală împotriva ministrului Culturii, Puiu Haşotti, pentru „abuz în serviciu”. Sindicatul RomâniaFilm consideră că respectivul ordin este „nelegal şi netemeinic” din mai multe motive.

Astfel, ordinul ar încălca, potrivit reprezentanţilor sindicatului, articolul 5 din OUG nr 109/2011, potrivit căreia „autoritatea tutelară numeşte membrii consiliului de administraţie al regiei autonome după o procedură stabilită expres şi imperative de acte text de lege”. Pe de altă parte, sindicatul consideră că „nu există o justă cauză pentru revocarea celor trei membri din Consiliul de Administraţie”.

Sindicatul a mai atras atenţia asupra faptului că Mihail Ţintea solicită să fie repus în funcţia de director general al RADEF RomâniaFilm şi să i se plătească drepturile de care ar fi dispus în perioada suspendării contractului său individual de muncă, faţă de soluţia definitivă pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pe 13 septembrie 2012.

Mihail Ţintea a fost înlăturat din funcţia de director general al RADEF în mai 2007, fiind considerat, în urma unor controale ale Ministerului Culturii, responsabil de managementul defectuos al regiei şi de neexploatarea corespunzătoare a cinematografelor din administrare, ceea ce a dus la scăderea veniturilor instituţiei. Ulterior, el a depus acţiune în instanţă împotriva Consiliului de Administraţie al regiei, cerând reintegrarea în funcţie.

După înlăturarea lui Ţintea, Ministerul Culturii l-a numit la conducerea regiei pe Maxim Meca, fapt care, la vremea respectivă, a generat numeroase proteste ale sindicaliştilor RADEF.

Meca a fost apoi înlocuit de Marius Iuraşcu, care conduce RomâniaFilm din 18 iunie 2009.

Pe 5 martie 2012, Iuraşcu a fost numit de premierul de la momentul respectiv, Mihai Răzvan Ungureanu, în funcţia de secretar de stat în Ministerul Culturii. Atunci, Iuraşcu s-a suspendat din funcţia de director general al RomâniaFilm pe perioada mandatului său de secretar de stat la Ministerul Culturii. Conducerea interimară a RomâniaFilm a fost preluată de Marcel Negruţi, directorul economic al regiei. Pe 4 mai 2012, Iuraşcu a demisionat însă din funcţia de secretar de stat la Ministerul Culturii, revenind la conducerea RADEF.

RomâniaFilm (RADEF) este o regie autonomă în subordinea Ministerului Culturii, nesubvenţionată de la bugetul de stat, care a reabilitat, modernizat şi digitalizat, în doi ani ai echipei de management, conduse de Iuraşcu, cinematografele „Republica” din Cluj (care a primit denumirea „Florin Piersic”), „Patria” din Ploieşti (care astăzi se numeşte „Premiera”), a reabilitat sala „Europa” din Bucureşti (care se află în circuitul Europa Cinema), a digitalizat sala „Patria” din Craiova şi a deschis cinci săli de Caffe Cinema 3D, în Bucureşti, Ploieşti, Călăraşi, Turnu Severin şi Craiova. În prezent, şi alte săli de cinema din reţeaua RomâniaFilm sunt în curs de modernizare.

 

Sursa: Mediafax

24
/05
/20

Week-end-ul acestui sfârșit de mai readuce în atenția dumneavoastră un spectacol de mare succes din repertoriul stagiunilor trecute, „Ultima oră” de Mihail Sebastian, în regia Ancăi Ovanez Doroșenco, talentata regizoare recent dispărută dintre noi (s-a stins la Nisa, în 16 mai 2020) căreia îi aducem, astfel, un respectuos omagiu. Spectacolul va putea fi vizionat online, într-o înregistrare de arhivă, realizată cu mijloacele tehnice ale anului 2003, când a avut loc premiera.

24
/05
/20

Program de excepție în cea de-a treia lună de #EnescuOnline, începând de sâmbătă 23 mai 2020: iubitorii muzicii vor putea să revadă pe www.festivalenescu.ro patru dintre spectacolele de operă din ediția 2019 care au dus la nominalizarea Festivalului Enescu de către 2020 International Opera Awards în top 5 evenimente de gen care promovează muzica de operă la nivel mondial.

22
/05
/20

„În primii ani ai carierei mi se spunea că pentru a reuși ai nevoie de personalitate, talent și noroc în egală măsură. Dar eu nu sunt de acord. La mine, a fost 99% noroc. Nu e de niciun folos să ai talent, dacă nu ești la locul potrivit la momentul potrivit.” Iată ce credea Roger Moore undeva, spre finalul vieții.

22
/05
/20

Ținând cont de situația actuală a artiștilor, care din cauza crizei Coronavirus nu au mai putut performa, iar multe apariții concertistice le-au fost anulate pe plan internațional, la inițiativa violonistului vienez Daniel AUNER a fost creată platforma konzertsaal.at pentru a le oferi artiștilor posibilitatea atât de a susține concerte în această perioadă, cât și pentru a rămâne în contact cu publicul larg prin intermediul transmisiilor on-line.

22
/05
/20

O serie de interviuri reunite sub umbrela InspiraTIFF, un proiect nou conceput de echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania, va fi difuzată săptămânal pe platforma de streaming TIFF Unlimited, începând din 25 mai. Primul invitat al jurnalistului Mihnea Măruță este regizorul Cristi Puiu, unul dintre cei mai valoroși invitați ai TIFF, prezent la Cluj cu toate filmele sale în ultimii 20 de ani.

21
/05
/20

Juriul Concursului de dramaturgie „Cea mai bună piesă românească a anului 2019”, program anual al UNITER, compus din criticii Marina Constantinescu, Adriana Popescu și Dan C. Mihăilescu, a decis să nominalizeze în selecţia finală următoarele piese:

21
/05
/20

Eros Di Prima, arhitect și fondatorul Asociației Culturale Creative Spaces din Italia, ne vorbește despre importanța adaptării artei la schimbările actuale.

20
/05
/20

Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova continuă seria marilor producții prezentate în TEATROTECA TNC, difuzând pe pagina oficială de facebook – www.fb.com/tncms.oficial - un alt mare spectacol produs la Naționalul craiovean: RINOCERII de Eugène Ionesco, un spectacol emblematic semnat de Robert Willson, la invitația directorului de atunci al instituției, Mircea Cornișteanu. Spectacolul va putea fi vizionat duminică, 31 mai 2020, ora 19:00.

20
/05
/20

Istoria capitalei Germaniei de astăzi se leagă direct de dezvoltarea rapidă a Prusiei în secolul al XVIII-lea. Orice Mare Putere europeană avea nevoie de a se afirma simbolic în raport cu celelalte monarhii de pe continent, fiecare investind în măreția orașului său capitală.

Page 1 of 88612345...102030...Last »