Ce vedem la BIDFF 2017?
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-vedem-la-bidff-2017/

Bucharest International Dance Film Festival începe joi, 7 septembrie, cu proiecţia lungmetrajului ”La Danseuse/ Dansatoarea”, în regia lui Stéphanie di Giusto, şi se va încheia pe 10 septembrie, cu prezentarea documentarului ”WIM”, de Lut Vandekeybus.

Un articol de Liliana Matei|6 septembrie 2017

BIDFF 2017 va avea loc la Cinema Elvire Popesco, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti şi Muzeul Naţional de Artă Contemporană, iar mai multe evenimente vor fi organizate la Point Cultural Hub, Gallery şi Deschis Gastrobar.

Tema ediţiei BIDFF din acest an, ”The Age of the Strange”, îşi propune o întoarcere la starea de natural, căutând modalităţi de expunere “tehno-surealiste”, îmbrăţişând contradicţia şi fragilitatea.

În competițiile de scurtmetraj ale festivalului au fost selectate douăzeci de pelicule din 14 ţări şi şapte producţii româneşti.

Anul acesta este organizată pentru prima dată o secţiune competiţională dedicată exclusiv filmelor de dans româneşti. Producţiile vor rula pe 8 septembrie, de la ora 21.00, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Titlurile străine au fost alese din peste 300 de aplicaţii, iar ele vor fi proiectate la Cinema „Elvire Popesco”, pe 9 septembrie, începând cu ora 18.30. Proiecţiile vor fi urmate de sesiuni de întrebări şi răspunsuri la care vor participa o parte dintre creatorii filmelor.

Juriul de anul acesta este format din Tomer Heymann, regizorul filmului “Mr. Gaga”, care s-a bucurat de un succes internaţional remarcabil şi a fost prezentat la ediţia de anul trecut a BIDFF, Mayo Rodriguez, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, şi Florin Fieroiu, unul dintre cei mai cunoscuţi coregrafi români.

Premiile vor fi acordate pentru cel mai bun film (1.000 euro), cel mai bun film românesc (1.000 euro, oferit de Institutul Cultural Român), inovaţie (500 euro) şi pentru favoritul publicului (500 euro).

Tomer Heymann va susține un masterclass pe 8 septembrie, de la ora 13.00, la Gallery.

Artistul Alex Mirutziu va prezenta, tot pe 8 septembrie, între orele 19.00 şi 22.00, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană, expoziţia personală ”No blood bank included” şi performance-ul ”Dignity to the unsaid”.

Sharon Fridman, celebru coregraf israelian stabilit în Spania, este invitatul special al celei de-a treia ediții a Bucharest International Dance Film Festival.

El va aduce pe scena singurului festival de film de dans experimental din România, pe 9 septembrie, performance-ul „Hasta Donde”, la care accesul publicului este gratuit, iar pe 10 septembrie, la Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, în sala „Stere Popescu”, spectacolul care l-a consacrat – „Cădere liberă/ Caida Libre”. Biletele pentru acest spectacol sunt epuizate.

Documentarul ”WIM”, de Lut Vandekeybus, va fi proiectat în ultima zi a festivalului, de la ora 17.00, la POINT. Pornind de la spectacole, repetiții, interviuri și arhive familiale, Lut Vandekeybus explorează creativitatea neliniștită a fratelui ei – performerul, coregraful și regizorul Wim Vandekeybus – și felul în care cercurile de familie se interconectează, se inspiră și, uneori, se ciocnesc/lovesc cu/de opera sa.

Lut Vandekeybus și-a construit reputația cu documentarele observaționale „Bletzi, Bletzi” (1997), ”Nu tot ce face «Lumea» este bine pentru un menonit/ Not All That «The World» Does Is Good for a Mennonite” (1998) și multi-premiatul „Linda & Ali: Două lumi între patru pereți/ Two Worlds Within Four Walls” (2005). Scurtmetrajul ei „Câinele chinezesc/ The Chinese Dog” (2001) a câștigat mai multe premii. După o lungă perioadă petrecută în Orientul Mijlociu, concentrându-se pe contextul local, s-a întors la filmul documentar cu ”WIM” (2016).

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul programului cultural “București Oraș participativ”, cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »