Cel mai mare portret al părintelui informaticii din România, la Bucharest Technology Week 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/cel-mai-mare-portret-al-parintelui-informaticii-din-romania-la-bucharest-technology-week-2018/

Cel mai mare portret al părintelui informaticii din România, Grigore Moisil, a fost realizat de cunoscuta trupă de grafferi Sweet Damage Crew şi un robot care pictează, în cadrul Bucharest Technology Week 2018.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2018

J&B Rare Scotch, whisky-ul numărul 1 în România, continuă inițiativa de a aduce împreună generații diferite, cu același spirit, printr-un experiment inedit pus în scenă în cadrul Bucharest Technology Week (14 – 20 mai), cel mai mare eveniment dedicat tehnologiei din România: Man & Machine. Echipa de grafferi de la Sweet Damage Crew și Sprayprinter, robotul inovator care pictează, au realizat, în timp record, un portret de mari dimensiuni al cunoscutului matematician și informatician Grigore Moisil, pe peretele clubului Expirat din București. Lucrarea de artă a fost finalizată și inaugurată marți seară, 15 mai.

Campania Man & Machine este un manifest dedicat lui Grigore Moisil, desfășurat prin colaborarea a două entități, care au același spirit creativ însă abordări diferite. Man & Machine este primul proiect de street art din România care îmbină arta umană și arta robotică – cea mai cunoscută trupă de grafferi și unul dintre cei mai avansați roboți care pictează – un concept vizionar, așa cum și Grigore Moisil a fost un vizionar și inovator al generației sale”, declară Răzvan Tucaliuc, CEE Group Diageo brands.

Grigore Moisil (10 ianuarie 1906, Tulcea – 21 mai 1973, Ottawa, Canada) a fost unul dintre cei mai cunoscuți matematicieni români, considerat părintele informaticii românești, datorită invenției circuitelor electronice tristabile. Grigore Moisil a contribuit semnificativ la realizarea primelor calculatoare românești și a avut contribuții remarcabile la dezvoltarea informaticii și la formarea primelor generații de informaticieni din România, fiind distins și cu premiul „Computer Pioneer Award”, în 1996 (post-mortem). Pe lângă cariera în matematică și știință, despre Grigore Moisil se știe și faptul că era înzestrat cu un simț remarcabil al umorului, existând mai multe vorbe de duh și anecdote cu acesta, multe regăsindu-se în cărțile pe care le-a scris sau în cele care s-au scris despre el.

Două generații născute în ere diferite, unite prin tehnologie

La mai bine de un secol de la nașterea celui care a devenit părintele informaticii românești, Grigore Moisil primește un omagiu din partea oamenilor, pe de o parte, și a tehnologiei, de cealaltă parte. Realizarea portretului mural al lui Grigore Moisil a durat patru zile, iar la acțiune – parte a Bucharest Technology Week -, a participat o echipă formată din 3 grafferi, în colaborare cu robotul Sprayprinter.

Sweet Damage Crew se numără printre cei mai cunoscuți artiști urbani, cu zeci de proiecte de street art la activ menite să coloreze orașele gri ale României – atât în București, cât și în alte orașe din țară. Ajutorul pentru grafferi a venit de la Sprayprinter, unul dintre cei mai performanți roboți care pictează și singurul din lume care poate realiza imagini la o scară atât de mare, într-un timp atât de scurt.

Bucharest Technology Week este un eveniment care are ca nucleu colaborarea dintre om și tehnologie. Prin proiectul Man & Machine ne-am propus ca alături de partenerul nostru, J&B, să celebrăm imaginea lui Grigore Moisil, părintele informatiicii românești, într-o manieră creativă și ușor de integrat în peisajul urban“, susține Cătălina Manea, Project Manager Bucharest Technology Week.

Sprayprinter folosește inteligența artificială pentru a realiza portrete pe baza unor fotografii. Fără a avea pretenția că înlocuiește creativitatea umană, Sprayprinter a apărut mai degrabă din dorința de a oferi un ajutor mecanic artiștilor. Sprayprinter a fost lansat în anul 2016, ca un device care poate fi montat în capătul unui tub cu spray și care, controlat printr-o aplicație, permite oricui să creeze lucrări de artă de largi dimensiuni.

Despre campania Blending Generations: Două generații, același spirit!

J&B Blending Spirits, una dintre cele mai cunoscute campanii din România, a debutat prin alăturarea surprinzătoare și, la o primă vedere neverosimilă, a artiștilor mainstream și underground, generând o serie de blenduri muzicale de succes. Din toamna anului trecut, J&B a început un nou capitol în materie de blenduri: o alăturare suprinzătoare a generațiilor diferite, dar unite prin spirit, concluzionând astfel că J&B înseamnă nu doar whisky și cola, ci infinit mai multe blenduri. Primul blend muzical al generațiilor diferite a fost cel între trupele Compact și The Motans.

Despre Bucharest Technology Week

Concept propriu al companiei Universum Events, festivalul Bucharest Technology Week reunește, pentru al treilea an consecutiv, comunitatea tech din Capitală. Evenimentul se desfășoară pe parcursul unei săptămâni, fiind împărțit în trei componente:

1. Business Summits de la Athénée Palace Hilton, între 15-18 mai, unde are loc și o expoziție indoor cu soluții dedicate profesioniștilor.

2. Expoziția din outdoor, Piața Universității, din 18-20 mai, cu intrare liberă pentru toți vizitatorii care s-au înscris online pe techweek.ro

3. Evenimentele partenere, în zeci de locații din oraș, pe parcursul întregii săptămâni, 14-20 mai.

 

08
/10
/18

„Monumente în mișcare – patrimoniu dispărut” 2018, proiect produs de Nasui collection & Gallery și Muzeul Județean de Istorie Brașov, își propune promovarea patrimoniului istoric al Brașovului dispărut, prin producția și plasarea în spațiul public a două sculpturi de mari dimensiuni, contemporane, temporare și neintruzive, prin organizarea de module educaționale pentru tineri și printr-o expoziție documentară outdoor dedicată publicului larg.

06
/10
/18

Au mai rămas două săptămâni până la începutul Festivalului Național de Teatru, ediția a 28-a, care se va desfăşura la Bucureşti, în perioada 19 – 29 octombrie. În an centenar, peste 100 de evenimente sunt propuse publicului în cele 11 zile de Festival.

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.