“Copiii referendumului”, clipul anti-referendum semnat de Papaya Advertising, viral pe Facebook
https://www.ziarulmetropolis.ro/copiii-referendumului-clipul-anti-referendum-semnat-de-papaya-advertisin-viral-pe-facebook/

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe reţelele de socializare.

Un articol de Petre Ivan|2 octombrie 2018

Clipul, numit “Copiii referendumului”, prezintă o perioadă post-referendum în care copile îmbrăcate în pelerine lungi, roşii, la fel ca cele ale servitoarelor din serial, au un dialog scurt cu o femeie – personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum “la îndemnul partidului şi al conducătorului”.

Cu un bici în mână, aceasta le întreabă pe fetiţe ce se sărbătoreşte pe 6 şi 7 octombrie. Una dintre fetiţe răspunde: “Referendumul pentru definirea familiei”. “Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia.

Fetiţele rostesc în cor “Îndrăzneşte să crezi”. “Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi…”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund “Copiii referendumului”. Lângă copilele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a conducătorului.

Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.

“Depinde de noi ce viitor le pregătim. Staţi acasă dacă vă pasă. #boicot”, este mesajul din spotul promovat şi pe pagina de Facebook, cu textul “Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.

Papaya Advertising s-a făcut remarcată în ultima vreme prin clipurile cu mesaje sociale. Astfel, într-un spot publicitar pentru Savana este ironizată familia tradiţională prin prezentarea unei familii mai puţin “tradiţionale”: o femeie şi un bărbat au copii, dar nu sunt căsătoriţi, bărbatul găteşte, femeia are un tatuaj. Într-un clip pentru Transavia, este promovat mesajul “Dacă mai mulţi ar fi făcut lucrurile aşa cum trebuie, România ar fi arătat altfel”, iar în iunie anul acesta agenţia a dat o zi liberă angajaţilor pentru a putea ieşi la protestul antiguvernamental.

Foto: Copiii referendumului – facebook

25
/11
/21

Expoziția-eveniment „Idolul modern. Henry Moore în Blocul Răsăritean” este deschisă vizitatorilor în perioada 14 octombrie 2021 – 6 februarie 2022, la Muzeul Național de Artă al României. Publicul este invitat astfel să redescopere un moment esențial pentru istoria recentă a artei românești și est-europene.

24
/11
/21

În perioada 26-30 noiembrie 2021, la Iași are loc prima ediție a evenimentului Sinestezia. Timp de 5 zile, publicul se va întâlni cu artiști ieșeni și din țară și va explora arta în diverse forme neconvenționale, atât fizic, cât și online prin transmisiuni live gratuite.

12
/11
/21

Este migrarea online o amenințare pentru arta contemporană? Metaverse-ul bate la ușă și, de data aceasta, nu ca spațiu versatil dintr-un roman cyberpunk. Facebook ne asigură că o simplă logare cu datele personale ne va așterne realitatea virtuală la picioare. Școala, muzeul și locul de muncă vor deveni accesibile de pe propria canapea. Întrebarea ar fi, însă: ne dorim cu adevărat asta?

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.