Cele mai apreciate filme din selecția Pelicam 2019 ajung la București între 15 și 17 noiembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/cele-mai-apreciate-filme-din-selectia-pelicam-2019-ajung-la-bucuresti-intre-15-si-17-noiembrie/

Filmele care au obţinut premii şi aprecieri la cea de-a opta ediţie Pelicam – Festivalul Internaţional de Film despre Mediu şi Oameni (Tulcea) se văd şi la Bucureşti între 15 şi 17 noiembrie, la Cinema Elvire Popesco: Retrospectiva Pelicam 2019.

Un articol de Liliana Matei|7 noiembrie 2019

În programul Retrospectivei Pelicam se vor regăsi documentare de mediu din toată lumea, lansate recent, care au stimulat discuții și dezbateri privind modul în care ne raportăm la natură. Prezentate în premieră națională la Tulcea, filmele pot fi revăzute în România doar în cadrul Retrospectivei Pelicam.

Vineri, 15 noiembrie, spectatorii vor putea viziona filme precum Askania Reserve / Rezervația Askania, care a obținut o mențiune specială la festivalul Pelicam, reușind cu originalitate să surprindă relația dintre oameni și animale într-un mediu protejat din Ucraina post-sovietică, și Youth Unstoppable / Tinerețe de neoprit, un film-fenomen prezentat la Festivalul de Film de la Cannes în 2018, despre mișcările activiste ale tinerilor din toată lumea pentru protejarea mediului, votat de cel mai tânăr juriu din festival drept câștigătorul secțiunii Fresh Perspectives.

Sâmbătă, 16 noiembrie, publicul va putea urmări Time of Forests, un film relevant în contextul marșului pentru păduri care a avut loc zilele trecute în orașe din toată țara, documentarul arătând ce se întâmplă cu pădurile din Franța, peisaje idilice și pline de energie, la fel ca cele de la noi, care de ani buni trec printr-o industrializare agresivă. Tot sâmbătă va fi proiectat și marele câștigător al ediției 2019 Pelicam, Anote’s Ark, nominalizat la Festivalul de Film de la Sundance, a cărui poveste surprinde încercările lui Anote Tong, fostul președinte al insulelor Kiribati (Pacificul central), pentru relocarea poporului său – insulele vor dispărea în următorii 100 de ani datorită creşterii nivelului apei, pe fondul încălzirii globale.

Duminică, 17 noiembrie, în programul filmelor se va regăsi The Pit / Groapa, un documentar de debut recompensat cu Premiul dedicat filmelor realizate în țările cu deschidere la Marea Neagră (Black Sea Docs), portretul comunității bulgare din Varna, unde un spa de lângă mare, numit de localnici “groapa”, devine un simbol pentru amprenta sentimentală a trecutului, și Welcome to Sodom / Bun venit în Sodoma, poate cel mai emoționant film din selecția Pelicam de anul acesta, care te va face să regândești modul în care te raportezi la device-urile electronice, filmul punând în lumina reflectoarelor ce se întâmplă cu toate telefoanele smartphone, cu laptop-urile, tabletele și alte electronice care nu mai sunt la modă și au trecut în uitare.

Duminică va putea fi vizionat și The Human Element / Elementul Uman, un documentar co-produs de unul dintre cei mai renumiți fotografi de mediu din lume: James Balog, ale cărui fotografii au inspirat o privire mai focalizată asupra schimbărilor climatice. Cele 4 elemente naturale ale planetei: apă, aer, pământ, foc, sunt surprinse în relația lor electrizantă cu cel de-al cincilea element – omul, care le modifică ireversibil.

Biletele, în valoare de 15 lei, se achiziționează de pe site-ul eventbook.ro (Retrospectiva Pelicam 2019), de la sediul Eventbook din Strada Actor Ion Brezoianu 21, din rețeaua Eventbook sau de la casieria cinematografului Elvire Popesco.

Detalii pe site și Facebook.

Retrospectiva Pelicam la București este un proiect Pelicam – Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, organizat de Asociația Les Herbes Folles.

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Cu sprijinul: Centrului Național al Cinematografiei (CNC), Uniunii Cineaștilor din România și Institutului Cultural Român.

Sponsori: Biodeck, Allio Group România.

Parteneri instituționali: Institutul Francez, Organizația Internațională a Francofoniei, Forumul cultural austriac.

Parteneri media: Radio Guerrilla, Adevărul, Agerpres, Cinemagia, IQads, Glamour România, Ziarul Metropolis.

Parteneri: Fundația pentru parteneriat, Saga Film, Nanochem, Ursus, Cinelab România, Digidemat, Greenpeace România, The Green Film Network (GFN).

18
/10
/14

Welcome to New York, controversatul film al lui Abel Ferrara despre fostul șef al FMI, Dominique Strauss-Kahn, arestat pe aeroportul din metropola americană, în 2011, după ce o cameristă îl acuzase de abuz sexual, va avea parte de proiecții exclusive în cinema, în România, la Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie).

17
/10
/14

Săptămâna aceasta au început filmările pentru COMOARA/THE TREASURE , un nou film în regia lui Corneliu Porumboiu. Acțiunea este centrată pe doi bărbați care trec printr-o mulțime de întâmplări surprinzătoare în încercarea lor de a descoperi o comoară. Scenariul îi aparține lui Corneliu Porumboiu.

16
/10
/14

Regizorul Radu Gabrea este omagiat la New York, în cadrul evenimentului “RADU GABREA Retrospective” organizat cu sprijinul Institutului Cultural Român, New York și în colaborare cu prestigiosul Tribeca Cinemas, în perioada 17 – 19 octombrie.

16
/10
/14

Actrița Bérénice Bejo, nominalizată la Oscar și Globul de Aur pentru rolul din The Artist, este unul dintre invitații speciali ai Les Films de Cannes à Bucarest. Ea va lua parte la premiera filmului The Search, alături de regizorul Michel Hazanavicius, și se va întâlni cu publicul român pe 25 octombrie, de la ora 12.00, la Cinema Elvira Popescu

12
/10
/14

Sâmbătă, 11 octombrie, în cadrul Galei de Decernare a Premiilor au fost anunțate filmele câștigătoare ale celei de-a XXI-a ediție a Festivalului Internațional de Cinema de la Sibiu – Astra Film Festival. Maidan (regia: Sergei Loznitsa), proiectat în premieră în România la Astra Film Festival 2014, a fost laureat cu Marele Premiu.

12
/10
/14

A noua ediție a Festivalului de Film de Animație Anim’est, ce a avut loc între 3 şi 12 octombrie, în capitală, a ajuns la final. În cadrul Galei de Închidere de sâmbătă, 11 octombrie, la capătul a nouă zile de filme de animație de calitate, sosite la București din peste 60 de țări, festivalul și-a anunțat câștigătorii.

10
/10
/14

"Câinele japonez", debutul în regia de lungmetraj al lui Tudor Cristian Jurgiu, este eligibil pentru nominalizarea la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin la gala din 2015, alături de pelicule din alte 82 de ţări, potrivit anunţului făcut joi de Academia americană.

10
/10
/14

Reputata actriţă Luminiţa Gheorghiu revine pe marile ecrane, pentru prima dată într-un rol de comedie, din 24 octombrie, în “Cuscrii”, un film regizat de Radu Potcoavă. Ursul de Aur la Berlin, premiul Asociației Criticilor de Film la Los Angeles, sunt doar câteva dintre premiile câștigate de Luminița Gheorghiu, de-a lungul carierei.

09
/10
/14

Cea de-a VI-a ediție a celui mai important eveniment cinematografic al toamnei din Transilvania, “Festivalul Internațional de Film Comedy” debutează vineri, 10 octombrie. Lungmetrajul “Hector în căutarea fericirii”, în regia lui Peter Chelsom, este programat în Deschiderea Comedy Cluj, de la ora 19:00, la Cinema Florin Piersic.

09
/10
/14

Joi, 9 octombrie, aduce în agenda celei de-a noua ediţii Anim’est una dintre cele mai îndrăgite competiţii ale festivalului, cea de Videoclip şi Advertising. În programul zilei se înscriu şi alte proiecţii şi evenimente speciale: competiţia Balkanimation, o prezentare despre animaţia daneză susţinută de doi invitaţi de seamă de anul acesta, noi titluri din competiţiile internaţionale şi o petrecere cu Invisible Raincoats, cel mai recent proiect Minus.

09
/10
/14

Revista de Povestiri deschide înscrierile pentru a doua ediție a atelierului de scenaristică „Play”, care se va desfășura la București începând cu 20 octombrie, timp de trei luni, sub îndrumarea scriitoarei Cecilia Ștefănescu și a regizorului Igor Cobileanski.

08
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Q.E.D.”, al doilea film al lui Andrei Gruzsniczki, este o apariţie insolită în cinematografia română, datorită raportării atipice la trecutul comunist. Temperarea tentaţiei regizorului-scenarist de a spune totul despre perioada reconstituită l-ar fi transformat însă dintr-un film bun într-unul remarcabil.