Cristina Mihăilescu: Teatrul din Piatra Neamț e ceva de care am nevoie acum
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristina-mihailescu-teatrul-din-piatra-neamt-e-ceva-de-care-am-nevoie-acum/

Cristina Mihăilescu face parte din generaţia tânără de actori şi a absolvit Facultatea de Teatru, secţia Actorie, la clasa Ion Cojar şi Adrian Titieni, în 2010.

Un articol de Monica Andrei|13 februarie 2017

Cristina Mihăilescu a urmat cursuri de Canto Clasic, la clasa profesorului Claudia Codreanu, de la Universitatea Națională de Muzică, București, precum și cursuri de balet, dans contemporan și latino-american. A jucat în filmele: “Casanova, identitate feminină”, regie Marius Barna (2008), “Adolescentus”, regie Radu Bărbulescu (2010),“Efecte secundare”, regie Vladimir Dembinski (2010), “Linia fierbinte”, regie Paul Negoescu (2011) “După dealuri”, regia Cristian Mungiu (2012), “Ultimul zburător”, regia Ovidiu Georgescu (2013), “03-By pass”, regia Napoleon Helmis, (2013), “LAG”, regia Anton Groves ( 2014), “ Degetul”, regia Tudor Botezatu (2014), “De sfeștanie”, regia Tudor Botezatu (2015), “Vara s-a sfârșit”, regia Radu Potcoava, (2015) și în serialele de televiziune: “La Bloc”, PRO TV (2007), “Liber pe contrasens”, TVR 1 (2007)  “Tanti Florica”, PRO TV, sezonul 1 și 2, 2012,/2013.

Încă din studenție a intepretat roluri în spectacolele de teatru: “Hamelin”, de Juan Mayorga, regia Claudiu Goga, Teatrul Mic, (2008), “Pinocchio’s dream”, regia Alexandru Pamfile, Club The Ark, (2010), “Nişte fete”, de Neil LaBute, regia Mihai Brătila, UNATC, (2010), “Woyzeck”, de Georg Buchner, regia Alexandru Pamfile, UNATC, (2010), “Paraziţi”, de Marius von Mayenburg, regia Liviu Cristian, UNATC, (2010), “Dezbaterea”, de Ethan Cohen, regia Ramona Iacob, Café-Teatru Godot,(2011), “Don Juan”, de Moliere, regia Marcel Țop, Café-Teatru Godot, (2011), “Praga.Ultimul zbor.”, de Ștefan Caraman, regia Ovidiu Caita – Teatrul “Jean Bart” Tulcea(2012), “Hamlet”, de William Shakespeare, regia Marcel Țop – Teatrul “I.C.Nottara” (2014).

La Teatrul Tineretului din Piatra Neamț unde este angajată o puteți vedea în spectacolele: “Dar ce-ați crezut”, de Nadejda Ptuskina, regia Tudor Tabăcaru, “Aproape”, de John Cariani, regia Vlad Cristache și “Cum vă place”, de William Shakespeare, regia Vlad Cristache.La Teatrul Metropolis din București interpretează rolul domniței de la curtea Elisei, sora lui Napoleon și Lilith, în spectacolul “Paganini”, de Mick Davis, regia Mick Davis.

Faci naveta între Teatrul Metropolis din București, unde joci în spectacolul cu piesa“Paganini”text și regie Mick Davis şi Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ unde ești angajată. Îți este ușor?

Sunt din Bucureşti și m-am obișnuit să fac naveta. Când mi se strică maşina merg cu trenul. Drumul Piatra Neamț-București îl fac șase ore jumătate cu trenul și am deja un ritual: filme și cărți. Îmi iau laptopul, văd nişte filme. Chiar dacă nu ajung să citesc în tren îmi place să ştiu că am o carte cu mine.

Cum ai ajuns să fii angajată la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț?

Am văzut anunţul concursului pe Facebook unde sunt în tot felul de grupuri. Jucasem în teatrul unde sunt angajată acum, în anul al III-lea de facultate, în spectacolul cu piesa“Woyzeck”, de Georg Buchner, în regia  lui Alexandru Pamfile, prin 2010. A fost o atmosferă frumaosă la repetiții atunci, eram o echipă, credeam că vom mai face spectacole împreună, însă regizorul a plecat din țară. De atunci a rămas teatrul acesta în mintea mea, cu orașul de munte, peisajele lui și Ceahlăul. M-am hotărât să-mi depun dosarul, apoi m-am prezentat la concurs. Comisia fusese formată din: directorul Teatrului Tineretului din Piatra Neamț, domnul Liviu Timuş, regizorii: Bobi Pricop, Vlad Cristache, Alex Mâzgăreanu, mai erau și actorii teatrului actorii prin sală şi ne priveau.

Ai un repertoriu al tău, cu care te prezinți la castinguri?

Da, am un repertoriu al meu, îl îmbunătățesc tot timpul cu poezii, monologuri etc. Am participat la castinguri destule. La un casting pentru un rol în film treci zece minute prin faţa camerei de filmat. La un casting pentru un rol într-un spectacol de teatru e altfel. Am avut emoţii.

Cum ai aflat că ai fost admisă?

M-au sunat de la teatru ca să-mi dea vestea că voi fi angajată.

Dacă alergi așa, anii trec, îți pierzi încrederea…

Te-ai angajat, te-ai adaptat? Cum este în teatrul de la Piatra Neamț?

În teatrul din Piatra Neamţ mă simt minunat. Am început cu spectacolul “Da, ce-aţi crezut”, apoi am înlocuit o actriță care a plecat și juca în spectacolul “Aproape” în regia lui Vlad Cristache. E un spectacol cu care am fost și în turneu. A urmat spectacolul cu piesa “Cum vă place” de W. Shakespeare, în regia lui Vlad Cristache. Într-un an am fost distribuită în trei spectacole. Îmi place enorm că am deja un ritm, de când mă trezesc dimineaţa, mă pregătesc pentru o zi de repetiţii, îmi beau cafeaua, îmi spun textul, alerg la teatru. Nu e rutină. Am program clar. Repet ziua, seara poate am spectacol. În Bucureşti alergam la zece mii de castinguri şi nu luam întotdeauna. Și dacă alergi așa, anii trec, îți pierzi încrederea și începi să crezi despre tine că nu mai poți să-ți faci meseria… Cel puţin în acest moment, TeatrulTineretului din Piatra Neamț este ceva de care am nevoie acum, ca să mă cunosc ca actriţă, să văd cum evoluez.

Cum ai ajuns să joci în spectacolul “Paganini”?

Nu eram angajată la Teatrul din Piatra Neamț când am participat la castingul pentru figuraţie pentru spectacolul “Paganini”. Am văzut anunțul în Ziarul Metropolis, pe Facebook a fost postat și m-am prezentat la castingul pentru figurație specială.

Este o diferenţă între Mick Davis și regizorii cu care ai lucrat până acum?

Sunt niște diferențe. Mi-a plăcut mult la Mick Davis, că a lucrat atât de bine cu noi rolurile, încât, oricând putem prelua situaţiile. Apoi, regizorul ține mult la poveste. Era condiția obligatorie de a participa la toate repetițiile, ca să vedeam ce făcea cu ceilalţi. Ca să putem juca orice rol din spectacol, ca spectacolul să poată fi pus în program. Mick Davis n-a conceput niciodată ca spectacolul să nu se poată juca, pe motiv că un actor este angajat în alt teatru şi în ziua cutare are spectacol, iar la Metropolis nu se pune în program din acest motiv. Mi-a mai plăcut și faptul că știa de la început ce vrea de la fiecare actor, care era traseul personajului. Ne-a dat siguranţă. Sunt una dintre fetele din grupul domnişoarelor Elisei, sora lui Napoleon.

Interpretezi și Lilith.Cristina Mihăilescu

După o vreme, mi s-a oferit această șansă să fiu pe același rol cu Meda Victor. În spectacol, Lilith e nevasta lui Satan, iar olul Satan e intepretat de Mihai Sandu Gruia. După ce domnul regizor mi-a propus rolul, m-am documentat despre Lilith şi am găsit că e prima soţie a lui Adam. În spectacol, Lilith este femeia frumoasă şi atrăgătoare, elegantă, care înnebuneşte pe toată lumea pe acolo. Machiajul este în contrast cu rochia superbă şi pantofii. Îmi amintesc când lucra Mick Davis cu Meda Victor, colega mea. Nu uitasem indicațiile pe care i le dădea ei.

Nativul din zodiac Rac are imaginație, visează mult. Care este cea mai frumoasă amintire a ta?

Eram la mare, la Eforie Nord. Când eram mică, cântam, mă jucam. Nu imitam. Aveam joculeţele mele. “Ce-ai face dacă într-o zi…?”, era întrebarea pe care o puneam tuturor, indiferent de vârstă, sex, anotimp. “Ce-ai face dacă într-o zi te-ai trezi şi ai constata că ai picioare de găină?” Mai târziu și băieților le puneam asemenea întrebări. “Ce-ai face dacă te-ai trezi într-o dimineaţă şi ai avea unghiile roşii?” Majoritatea răspunsurilor erau de genul: “hai, mă lasă-mă cu prostiile”. Inventam mult. Nu mă lăsam până nu primeam răspunsul la întrebare. Şi mai aveam un joc, despre cum toate cuvintele încep cu litera “C” în frază.

Toate cuvintele din fraza începeau cu litera C și jocul despre “Ce-ai face dacă?”, erau jocurile mele preferate care mă fascinau mai ales când urma ceva dement, ca răspuns. Mă jucam mult. Mă pliam pe nişte situaţii. Jocul care decurgea din situațiile respective mi-a rămas în minte ca o amintire frumoasă.

Intuiția ta funcționează bine. Jocurile tale vin zona exercițiilor de actorie ce-ţi stimulează imaginaţia. Despre “magicul dacă”ai învățat în școala de actorie a lui Stanislavski…

O, da! Mult mai târziu, în facultate am învățat despre școlile de actorie.

Ai avut actori în familie? Cum ți-a venit să alegi actoria?

N-am actori în familie.Mi-a plăcut literatura mult. Mă bătea la cap să dau admitere la Facultatea de Litere. Țin minte că actunci, eu scriam, dar întotdeauna am lăsat ca lucrurile să mi se întâmple. Prin clasa a X-a, am ajuns din curiozitate, în trupa de teatru a liceului. Era ceva amuzant. O joacă doar. Nu mi se părea ceva serios. La un moment dat am simțit că am nişte emoţii ciudate, că mă gândesc și acasă prea mult la teatru. Ca să fac o comparație, era exact starea unui copil ce ajunge în parcul de distracţii şi se uită curios peste tot. Mi-am dat seama că pot face lucrul acesta serios. Ştiam că pentru a da admitere la Facultatea de Teatru era nevoie de o anumită pregătire. Sunt cea mai mică, iar familia m-a susținut. Mai am o soră mai mare, lucrează într-un domeniu mult mai bine plătit, cum se spune în familie, e “aranjată”, la Coca-Cola. Aveam un verişor care făcea nişte cursuri de teatru, prin el am ajuns la domnul Ion Arcudeanu. Mi-a alcătuit un repertoriu cu multe fabule. Nu ştiam că la un examen de actorie nu era bine să ajungi cu astfel de repertoriu, să ai joc exagerat. Domnul Arcudeanu a avut toate intențiile bune, numai că la examen comisia a vrut altceva de la mine. Am picat. Pentru următoarul examen de admitere, m-am pregătit singură, cu poezii, monolog și am fost admisă. În primul ande actorie, la domnul Cojar a fost ceea ce-mi doream, ce așteptam. Pentru mine, anul cu domnul Cojar a fost important. Am învățat bine metoda lui Stanislavski, baza în meserie, un mod de a gândi, de a trăi. Era un limbaj nou. Din păcate, atunci când ne-a preluat era bătrân și destul de bolnav, îi murise soția… A plecat din această lume şi ne-a preluat domnul Titieni. Am absolvit, între timp am lucrat cu regizori de teatru și film de la care am învățat mult. Și iată, “clovnul” familiei, adică eu, a ajuns la Piatra Neamţ după concurs.

Familia ta locuiește în București, iar tu ești angajată la teatrul din Piatra Neamț. Cum reușești să te împarți între teatru şi viaţa de familie?

Fac naveta… Mi-am închiriat o garsonieră. Din păcate, pentru viața de familie nu e o situaţie ideală că sunt în Piatra Neamţ. Știu asta.Vine soțul meu la mine sau merg eu la București.

Cum te vezi în viitor?

Mă văd tot atât de curioasă și inventivă, cu multă imaginație… Nu-mi doresc să-mi pierd încrederea în oameni.

Foto:  Cristina Mihăilescu  – Constantin Aciobăniței și Alexandru Boicu



27
/09
/12

În cadrul iniţiativelor organizate cu ocazia Anului Culturii Române în Italia, Biblioteca Nazionale Centrale din Roma în colaborare cu Asociaţiile culturale Dacia şi Propatria prezintă vineri, 28 septembrie, volumul ”Poeţi români la răscruce: continuitate şi ruptură”, scris în italiană de reputatul italienist şi critic literar Geo Vasile şi apărut de curând la Fundaţia ‘Scrisul românesc’. […]

27
/09
/12

Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” sărbătoreşte, miercuri, 3 octombrie, de la ora 19,30, împreună cu publicul său, Ziua Naţională a Germaniei printr-un concert special, informează Biroul de presă al Operei Naţionale Bucureşti (ONB). În cadrul evenimentului, sopranele Edith Borsos, Anda Pop şi Andreea Iftimescu, acompaniate de pianista Verona Maier, vor interpreta lucrări […]

27
/09
/12

Trei dintre scurtmetrajele regizorului Cristian Nemescu, realizatorul celebrului film „California Dreamin'” (2007), vor fi prezentate în acest sfârşit de săptămână în cadrul centrului cultural nonprofit 92Y Tribeca, din New York, conform unui material publicat în L Magazine.  Cele trei scurtmetraje selectate pentru a fi prezentate la New York sunt „Mihai şi Cristina” (2001), „Poveste de […]

27
/09
/12

RCS&RDS a primit, joi, aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld şi DigiLife, care vor începe să emită de la 1 octombrie, în reţelele companiei de telecomunicaţii.   Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, din nou în şedinţa de joi, solicitarea companiei RCS&RDS de modificare a licenţei audiovizuale […]

27
/09
/12

În 1917, a încetat din viaţă pictorul impresionist Edgar Degas (n. 19 iulie 1834). 1389 – S-a născut Cosimo de Medici (Cosimo cel Bătrân), primul membru al familiei de bancheri Medici care a ajuns la conducerea republicii florentine (din 1434); protector al literaturii şi artelor; întemeietor al bibliotecii Laurenziana (m.1 august 1464) 1461 – Prima […]

27
/09
/12

Institutul Cultural Român (ICR) în colaborare cu editura Archipelago Books vor organiza la data de 3 octombrie la sediul centrului literar Poets House din New York o ‘noapte de poezie’ în onoarea lui Nichita Stănescu – ‘cel mai mare poet contemporan român’ – cu ocazia lansării antologiei în limba engleză ‘Wheel with a Single Spoke […]

26
/09
/12

Concursul literar în urma căruia va fi acordat Premiul „Augustin Frăţilă”, a cărui valoare este de 10.000 de euro, a strâns 59 de romane înscrise, din care vor fi selectate cinci finaliste. Juriul de specialitate, format din criticii literari Alex Ştefănescu, Dan C. Mihăilescu şi Daniel Cristea-Enache, va stabili cinci autori finalişti care vor intra […]

26
/09
/12

Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea Partidului Democrat Liberal privind hotărârea plenului Parlamentului referitoare la componenţa actuală a Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune, validată la sfârşitul lunii iunie. Potrivit CCR, cei 8 membri ai CA al SRTv validaţi de Parlament urmează să-şi piardă calitatea odată cu publicarea hotărârii Curţii în […]

26
/09
/12

Pictura „Nud cu spatele” de Nicolae Tonitza a fost vedeta Licitaţiei de Impresionism şi Postimpresionism, organizată marţi seară la Ateneul Român din Bucureşti, suma pentru care a fost adjudecată depăşind 100.000 de euro. Licitaţia de Impresionism şi Postimpresionism a deschis noul sezon al pieţei de artă. Cu o rată de adjudecare de 92,41%, la care […]

26
/09
/12

Permisul de conducere al Principesei Maria şi evantaiul Reginei Elisabeta se numără printre atracţiile „Licitaţiei România Regală”, care va fi organizată, pe 4 octombrie, de casa de licitaţii Artmark. „Licitaţia România Regală” va avea loc pe 4 octombrie, la J.W. Marriott Grand Hotel din Bucureşti, şi aduce în atenţia colecţionarilor de artă obiecte rare, piese […]

26
/09
/12

Premierul Ponta a cerut, miercuri, ministrului Comunicaţiilor, Dan Nica, ca din banii obţinuţi la licitaţia pentru licenţe 4G să pregătească finanţarea proiectului care prevede introducerea de anul viitor, a unei reţele gratuite de Internet wireless în toate şcolile şi instituţiile publice. Ponta a arătat, la începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, că România este deja […]

26
/09
/12

Scriitorii Radu Paraschivescu şi Cezar Paul Bădescu, jurnalistul Marius Constantinescu şi Bogdan-Alexandru Stănescu, director editorial al Polirom, au depănat „amintiri” despre Salman Rushdie, marţi seară, la lansarea din Bucureşti a celui mai recent volum al scriitorului, „Joseph Anton. Memorii”. Volumul „Joseph Anton. Memorii” a apărut în colecţia „Biblioteca Polirom” (coordonator Bogdan-Alexandru Stănescu), traducerea din limba […]

26
/09
/12

Guvernul turc va interzice accesul navigatorilor pe Internet din ţară la fragmente din filmul „Inocenţa musulmanilor”, care a provocat proteste masive şi mai mulţi morţi în ţările islamice, a anunţat miercuri Ministerul turc al Comunicaţiilor. „O procedură legală a fost angajată pentru a suprima conţinutul înregistrărilor video la adresele URL (…), din cauza tulburărilor provocate […]

26
/09
/12

La 26 septembrie 1898 s-a născut compozitorul George Gershwin, creatorul jazzului simfonic (m. 11 iulie 1937). 1791    – S-a născut pictorul şi graficianul Theodore Gericault (m. 26 ianuarie 1824). 1874    – Are loc, la Bucureşti, prima competiţie internaţională din analele sportului românesc – un concurs de tir (tragere la semn) 1888    – S-a născut poetul […]

26
/09
/12

Turneul ‘”Duelul viorilor”, organizat de Radio România Cultural şi Asociaţia Culturală Accendo, devenit deja un brand, obţinând notorietate şi admiratori de la un an la altul, a ajuns la finalul celei de-a doua ediţii, informează un comunicat al Radio România. „Iniţial, în mintea mea, Duelul viorilor a fost o joacă. Dar după o a doua […]

25
/09
/12

Actorii promoţiei 1992 de la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) din Bucureşti – printre care s-au aflat Ilinca Goia, Cristian Iacob, Sorin Cociş şi Silviu Geamănu – şi-au revăzut colegii şi profesorii, marţi, în sala Senatului instituţiei. Întâlnirea emoţionantă a fost prilejuită de sărbătorirea a 20 de ani de la […]

25
/09
/12

„Killing Time”, cel de-al treilea lungmetraj scris şi regizat de Florin Piersic Jr., a fost selecţionat în competiţia „Free Spirit” a Festivalului de Film de la Varşovia, care se va desfăşura în perioada12-21 octombrie. O comedie „extrem de neagră” despre doi asasini plătiţi, cu viziuni teribil de diferite asupra vieţii şi a morţii, „Killing Time” […]