De la artizanal la digital la Muzeul Național al Țăranului Român
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-artizanal-la-digital-la-muzeul-national-al-taranului-roman/

Muzeul Naţional al Țăranului Român sărbătoreşte 23 de ani de la refondare prin lansarea unei aplicaţii de mobil. Marţi, 5 februarie 2013, Muzeul Naţional al Ţăranului Român împlineşte 23 de ani de la refondarea sa. Cu această ocazie, de la ora 18.00, Muzeul Ţăranului, în colaborare cu agenţia de publicitate Draftfcb, îşi invită fanii, la Clubul Țăranului, […]

Un articol de Andrada Văsii|5 februarie 2013

Muzeul Național al Țăranului Român sărbătorește 23 de ani de la refondare prin lansarea unei aplicații de mobil.

Marți, 5 februarie 2013, Muzeul Național al Ţăranului Român împlineşte 23 de ani de la refondarea sa.
Cu această ocazie, de la ora 18.00, Muzeul Ţăranului, în colaborare cu agenţia de publicitate Draftfcb, îşi invită fanii, la Clubul Țăranului, să afle în timp real noutăţile şi calendarul de evenimente MNŢR, folosind noua aplicaţie pentru telefonul mobil. Iar de la ora20:00Vasile Dinu şi Taraful de la Mârşa vor susţine un concert la care intrarea este liberă.

Aplicaţia este disponibilă iniţial doar pentru terminale mobile care folosesc sistemul de operare iOS şi poate fi descărcată gratuit din AppStore.

„Ideea pentru aplicaţia MNŢR a venit în mod natural – aveam deja o simpatie pentru Muzeul Ţăranului Român, pentru ca MNȚR a devenit și un hub cultural, ba chiar un loc de hangout. Este un muzeu care ţine pasul cu mediile noi. Pe lângă turul virtual al muzeului, aplicaţia MNŢR vine ca o completare a prezentei Muzeului Național al Țăranului Român în mediul digital.”, declară Andrei Mihăilescu, Copywriter Draftfcb.

Din interfaţa aplicaţiei, personalizată cu motive tradiţionale româneşti, utilizatorii pot accesa două secţiuni principale: Muzeu şi Evenimente. Prima secţiune conţine informaţii istorice, dar şi date utile precum adresa, programul sau preţul biletelor, iar secţiunea Evenimente conţine un calendar mereu actualizat al proiecţiilor de filme, concertelor, lansărilor de carte şi altor evenimente găzduite de Muzeul Ţăranului.

„Având în vedere că Muzeul Național al Ţăranului Român are o efervescenţă aparte, aplicaţia a fost gândită pentru a permite utilizatorilor de iPhone să fie la curent cu toate evenimentele care se organizează la Muzeul Ţăranului, dar serveşte şi ca o sursă de informaţii pentru cei care n-au trecut încă pragul muzeului”, adaugă Sorin Tofan, Art Director Draftfcb.

Aplicaţia va fi promovată printr-o campanie media OOH şi indoor neconvenţională. Pe panouri vor fi montate covoare lucrate manual al căror model formează un QR Code. QR Code-ul trimite către link-ul din Appstore de unde se poate lua aplicația.

Lucrate manual, explorate digital este ideea care surprinde esenţa campaniei dezvoltate pentru Muzeul Național al Ţăranului Roman – un amestec între vechi şi nou care s-a materializat prin covoare tradiţionale cu modele care formează un QR Code cu link-ul către aplicaţie”, explică Claudiu Dobriţă, Creative Director Draftfcb.

Scanarea codului QR poate returna două variante de răspuns: pentru utilizatorii de iPhone, aceasta va deschide pagina noii aplicaţii MNŢR din AppStore, care poate fi descărcată şi instalată, în timp ce posesorii altor tipuri de smartphone vor putea accesa o pagină pentru mobil dedicată Muzeului Ţăranului.

Echipa care a lucrat la proiect a fost formata din: Claudiu Dobriță (Creative Director), Cătălin Rulea (Head of Art), Andrei Mihăilescu (Copywriter), Adrian Roșu (Art Director), Sorin Tofan (Art Director), Valentin Milcoveanu (Prepress Layoutist), Cristian Erbașu (Graphic Designer), Marian Csosz (Senior Production Executive), Cristina Badea (Account Director), Flavia Marin (Account Manager), Laura Blebea (Account Executive), Liliana Tiu (Media Manager).

 

 

Sursa: MTR

16
/09
/21

„Poetic Invasion of the Cities” (PIC), o platformă europeană pentru artele spectacolului în spații neconvenționale, care își propune să ajungă la un public nou din comunitățile implicate, inclusiv la cel aflat în zone defavorizate, a avut o prezență notabilă la cea de-a XXVIII-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

16
/09
/21

În 2021, toamna începe oficial și fabulos, odată cu ediția anuală a celui mai mare eveniment de artă românească, Art Safari. Cea de-a VIII-a ediție a Pavilionului de Artă București va avea loc în perioada 16-26 septembrie în duplex, atât la Palatul Dacia-România, cât și la Arcub – Hanul Gabroveni.

16
/09
/21

Caravana Metropolis- cinema în aer liber se întoarce în Piața Sfatului din Brașov cu cele mai bune filme din ultimul an, cu distincții importante la festivaluri de film internaționale prestigioase. Acestea vor putea fi urmărite între 21 și 26 septembrie, de la ora 20:00, în spațiul de proiecție amenajat în centrul Brașovului. Intrarea la proiecții este liberă.

16
/09
/21

Cea de-a 5-a ediție Bucharest Short Film Festival va avea loc în perioada 17-23 septembrie, la Teatrul Godot - Palatul Bragadiru (17 și 23, în aer liber) și Cinemateca Eforie (18 -22).

15
/09
/21

Irina Marinescu de la asociația Developing Art a inițiat UnShame Dance, un proiect care aduce împreună opt coregrafe și trei muzicieni cu care explorează diferite tehnici și abordări ale dansului contemporan, pentru cei care vor să danseze și nu au făcut-o niciodată.

15
/09
/21

Independența Film lansează în cinema din 17 septembrie, la pachet, două noi titluri ale regizorilor consacrați Gaspar Noé și Pedro Almodóvar: „Lux Æterna”, un mediu-metraj produs de celebra casă de modă Yves Saint Laurent, cu Béatrice Dalle și Charlotte Gainsbourg în rolurile principale, și scurtmetrajul „Vocea umană”/ „The Human Voice”, care o are protagonistă pe Tilda Swinton, purtând haine semnate de Balenciaga.

13
/09
/21

Maratonul „25 de ore de teatru non-stop”, evenimentul de tradiție al companiei independente de teatru sibiene „BIS Teatru”, va aduce anul acesta 25 de spectacole de teatru, recitaluri de poezie și proiecții de filme, produse de scena independentă de teatru din România, cu desfășurare în prezența publicului, dar și online.