Dorel Vișan – Doctor Honoris Causa al UNATC „I.L. Caragiale”
https://www.ziarulmetropolis.ro/dorel-visan-doctor-honoris-causa-al-unatc-i-l-caragiale/

Pe data de 22 iunie 2018, sub auspiciile Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” din Bucureşti, sărbătorim în ceremonie universitară publică, acordarea titlului de Doctor Honoris Causa actorului Dorel Vişan. Ceremonia de decernare a titlului Doctor Honoris Causa are loc în Sala Berlogea a UNATC (str. Matei Voievod, nr. 75 – 77), începând cu ora 17.

Un articol de Petre Ivan|19 iunie 2018

Dorel Vișan s-a născut la data de 25 iunie 1937 în satul Tăușeni, județul Cluj. A absolvit în anul 1965, cursurile Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București, la clasa coordonată de profesorul George Dem. Loghin, lectorul Dem Rădulescu și asistenta  Adriana Piteșteanu. După absolvirea facultății a fost angajat ca actor la Teatrul Național din Cluj , având o carieră remarcabilă.

Rolurile din filme i-au adus notorietate pe plan național și internațional. A debutat în „Păcală” în anul 1974. Filmografia românească dintre anii 1974 – 2015 există și prin rolurile interpreate de actorul Dorel Vișan. A jucat în aproximativ 90 de producții cinematografice și a colaborat cu regizori importanți printre care: Geo Saizescu, Stere Gulea, Nicolae Corjos, Nicolae Mărgineanu, Sergiu Nicolaescu, Radu Gabrea, Mircea Danieliuc, Marius Th. Barna, Șerban Marinescu.

Este unul dintre puținii actori români cu reputație europeană. Deține o nominalizare pentru cel mai bun actor la Festivalul european al filmului,  în 1988, pentru rolul din filmul „Iacob” și Premiul pentru interpretate masculină pentru rolul din „Senatorul melcilor” la Festivalul Filmului Mediteranean de la Montpellier, Franța, 1995.

Activitatea literară este a doua pasiune a actorului Dorel Vișan. În anul 1995, a debutat cu poezii în revista Steaua. A publicat până în prezent 4 volume de versuri. Numele său se regăsește în antologiile „Poeți clujeni contemporani” (1997) și „Un pahar cu lumină. Poeți contemporani clujeni” (antologie bilingvă româno-maghiară, 2005). Dorel Vișan este și membru al Uniunii Scriitorilor din România, Filiala Cluj. În paralel cu activitatea artistică, Dorel Vișan a fost și director al Teatrului „Lucian Blaga” și profesor la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.

Foto: Dorel Vișan – facebook

Citiţi şi:
26
/04
/14

Este actriţă la Teatrul „Constantin Tănase” şi profesor de actorie la Universitatea Hyperion. A absolvit două facultăţi, a publicat trei cărţi de bucate şi este la a doua soacră. Adriana Trandafir, care împlinește 58 de ani pe 26 aprilie, vorbește despre oamenii și locurile care i-au influenţat viaţa.

25
/04
/14

Al Pacino împlineşte, astăzi, 74 de ani. Printre interviurile pe care le-a dat de-a lungul vieţii s-a numărat şi unul publicat de revista Esquire România. În acest interviu, din care vă prezentăm fragmente, Al Pacino vorbeşte despre secretele carierei şi despre viaţa personală.

23
/04
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Vânătoarea de vulpi“ (1980), unul din filmele nedreptăţite şi mai puţin cunoscute ale lui Mircea Daneliuc, trebuie redescoperit urgent şi discutat aplicat. Pentru că este o bijuterie ascunsă a cinematografiei române.

22
/04
/14

Acting in English by James Longshore, Academia americană de Actorie, înfiinţată acum 2 ani în Bucureşti de actorul american James Longshore şi de producătorul Bianca Mina, anunţă cea de-a 7-a ediţie, Acting in English INTENSIVE.

19
/04
/14

Cristi Puiu, unul dintre realizatorii filmului colectiv „Les ponts de Sarajevo", selectat la Cannes, a declarat pentru Mediafax că a regizat în cadrul acestui proiect scurtmetrajul „Das Spektrum Europas", cu Valeria Seciu şi Marian Râlea, în care vede Sarajevo de la distanţă, din România.

18
/04
/14

Indiferent de cum vor arăta filmele selecționate în competiția oficială a ediției din acest a Festivalului de la Cannes (14-25 mai), un lucru e cert după anunțarea regizorilor aruncați în lupta pentru Palme d’Or: este anul numelor cunoscute, o îmbinare între cineaști deja clasicizați, maeștri recenți și valori în ascensiune.