Două spectacole de la Teatrul Metropolis în FNT 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/doua-spectacole-de-la-teatrul-metropolis-in-fnt-2016/

„A douăsprezecea noapte” de W. Shakespeare, în direcţia de scenă a lui Victor Ioan Frunză şi „Efectul razelor gamma asupra crăiţelor lunatice” de Paul Zindel, regia Mariana Cămărăşan de la Teatrul Metropolis au fost incluse în selecţia oficială a FNT 2016.

Un articol de Monica Andronescu|4 Iulie 2016

În cadrul unei conferințe de presă desfășurate astăzi la sediul UNITER, criticul Marina Constantinescu, director artistic și selecționer FNT, a anunțat selecția oficială a celei de-a 26-a ediții a Festivalului Național de Teatru, care se va desfășura între 21 și 30 octombrie în București. Lista conține 40 de spectacole selecționate din toată țara, produse în stagiunea teatrală 2015-2016. Teatrul Metropolis a fost selecționat cu două montări.

Spectacolul „A douăsprezecea noapte” face parte din tripticul pus în scenă la Teatrul Metropolis de Victor Ioan Frunză, alături de „Visul unei nopți de vară” și „Romeo și Julieta”, un triptic care vorbește despre iubire și despre pierdere. „Într-o zodie a feminismului, această piesă vine cu o pondere comică pe o temă atât de importantă”, explica Victor Ioan Frunză. O analiză cinică a iubirii și a felului cum ea îi poate modifica pe oameni, a felului cum ea acționează în funcție de situații și zone sociale, a felului cum ea devine oglinda vie și deloc deformată a propriei ființe, așa s-ar putea descrie, pe scurt, montarea lui Victor Ioan Frunză de la Teatrul Metropolis. Pe lângă interpretări excelente, ea beneficiază de o muzică special creată de Tibor Cari, o muzică ce devine ea însăși un personaj, preluând subtil un fel de rol al unui cor absent, care comentează scenele cu aceeași ironie ce licărește permanent în ochii lui Feste, bufonul care încheie spectacolul, rămânând dincoace de cortină.

Cel de-al doilea spectacol al Teatrului Metropolis selecționat de Marina Constantinescu în ediția din acest an a FNT este „Efectul razelor gama asupra crăițelor lunatice”, un text despre incomunicare, despre traumele copilăriei, despre singurătate, alcoolism, despre o femeie care-și crește singură copiii, despre neînțelegere, cu personaje bine conturate, extrem de ofertante pentru actor și deloc superficiale în incomunicarea lor. Spectacolul Marianei Cămărășan, cu Oana Pellea în rolul principal, conturează un univers în care fiecare dintre cele trei planete diferite pe care le reprezintă cele trei femei de pe scenă nu ajung să se întâlnească niciodată. Fiecare închisă în propria ei lume. O poveste despre suferință și (ne)iubire.

Ambele spectacole se vor juca în această toamnă în cadrul celei de-a 26-a ediții a Festivalului Național de Teatru.

FESTIVALUL NAŢIONAL DE TEATRU

Ediţia a 26-a

21-30 octombrie 2016

 Selecţia oficială a spectacolelor

(ordine alfabetică)

A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză, decorul şi costumele Adriana Grand, Teatrul Metropolis, Bucureşti

Anul dispărut. 1989 de Peca Ştefan, regia Ana Mărgineanu, scenografia Anda Pop, Teatrul Mic, Bucureşti

Apă de mină de Csaba Székely, un proiect coordonat de Oana Stoica, scenografia Vladimir Iuganu, Teatrul ACT, Bucureşti şi Scena9

Băiatul din Brooklyn de Donald Margulies, regia Cristi Juncu, scenografia Vladimir Turturică, Teatrul Evreiesc de Stat, Bucureşti

Cafeneaua de Carlo Goldoni, regia Silviu Purcărete, scenografia Dragoş Buhagiar, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi

Carousel, adaptare de Andrei Şerban şi Daniela Dima, după piesa „Liliom” de Ferenc Molnar şi filmul cu acelaşi titlu de Fritz Lang, direcţia de scenă Andrei Şerban, decorul arh. Octavian Neculai, costumele Lia Manţoc, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra”, Bucureşti

Clasa noastră de Tadeusz Słobodzianek, regia László Bocsárdi, decorul József Bartha, costumele Zsuzsanna Kiss, Teatrul Naţional Cluj-Napoca

Creditul de Jordi Galcerán, regia Mihai Constantin, scenografia Maria Dore, Godot Cafe-Teatru, Bucureşti

Cutia Pandorei de Katalin Thuróczy, regia, ilustraţia muzicală şi light-design-ul Felix Alexa, scenografia Andrada Chiriac, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti

Dansând în noapte de Patrick Ellsworth, regia Vlad Massaci, scenografia şi light-design-ul Andu Dumitrescu, Teatrul „Sică Alexandrescu” Braşov

Efectul razelor gamma asupra crăiţelor lunatice de Paul Zindel, regia Mariana Cămărăşan, scenografia Vladimir Turturică, Teatrul Metropolis, Bucureşti

Fata din curcubeu, textul şi regia Lia Bugnar, Godot Cafe-Teatru, Bucureşti

Fuchsiada după Urmuz, o instalaţie teatrală imaginată de Helmut Stürmer, asistat de Silviu Purcărete, costumele Corina Grămoşteanu, măştile Ilona Varga-Járó, decorul şi light-design-ul Helmut Stürmer, Teatrul German de Stat Timişoara

Între noi e totul bine de Dorota Masłowska, regia Radu Afrim, scenografia Irina Moscu, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti

Iulius Cezar de William Shakespeare, regia Silviu Purcărete, scenografia Dragoş Buhagiar, Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Kafka. 5 vise după scrierile „Procesul”, „Metamorfoza”, „O dare de seamă pentru o Academie”, „Verdictul” şi „Colonia penitenciară” de Franz Kafka, scenariul, regia, decorul, coloana sonoră Dragoş Galgoţiu, costumele Lia Manţoc, coregrafia Răzvan Mazilu, Teatrul Odeon, Bucureşti

L’Om DAdA, un spectacol coregrafic de Gigi Căciuleanu, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti. Spectacolul este produs sub auspiciile Centrului de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava”, în colaborare cu Gigi Căciuleanu Romania Dance Company şi Fundaţia Art Production şi cu sprijinul Institutului Cultural Român

La ordin, Fuhrer! de Brigitte Schwaiger, regia Mihai Măniuţiu, scenografia Adrian Damian, costumele Claudia Castrase, coregrafia Andrea Gavriliu, Teatrul „Aureliu Manea” Turda

La Pulce după „Puricele în ureche” de Georges Feydeau, adaptarea scenică şi regia Horaţiu Mălăele, decorul Lia Manţoc, costumele Anca Răduţă, Teatrul de Comedie, Bucureşti

Linoleum de Vladimir şi Oleg Presniakov, regia Alexandru Dabija, decorul şi costumele Adriana Grand, Teatrul Naţional Cluj-Napoca

LUNGS de Duncan Macmillan, regia Nicolae Constantin Tănase, VANNER Collective, în colaborare cu Teatrul LUNI de la Green Hours, Bucureşti

Marmură de Iosif Brodski, regia Yuri Kordonsky, decorul şi costumele Nina Brumuşilă, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra”, Bucureşti

Meteorul de Friedrich Dürrenmatt, regia Mihai Măniuţiu, scenografia Adrian Damian, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” Timişoara 

Micul Prinţ de Antoine de Saint-Exupéry, regia Peter Kerek, decorul şi costumele Iuliana Vîlsan, Teatrul German de Stat Timişoara

Mon Cabaret Noir, conceptul, regia, coregrafia, costumele Răzvan Mazilu, Teatrelli – creart (Centrul de Creaţie, Artă şi Tradiţie al Municipiului Bucureşti)

O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii după un roman de Mark Haddon, regia Bobi Pricop, scenografia Adrian Damian, costumele Liliana Cenean, Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti

Oameni obişnuiţi, un spectacol de Gianina Cărbunariu, scenografia şi video Mihai Păcurar, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu

Obsesii de Claudiu Sfirschi-Lăudat, regia Yannis Paraskevopoulos, scenografia şi costumele Lia Dogaru, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti

Pelicanul de August Strindberg, regia Felix Alexa, scenografia Carmencita Brojboiu, Teatrul Maghiar de Stat Cluj 

Pour toujours (În vecii vecilor), regia, decorul şi coregrafia Dominique Serrand, costumele Carmencita Brojboiu, Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Prin vis, scenariul de Varga Mátyás, regia, spaţiul scenografic, costumele şi coregrafia Pál Frenak, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” Timişoara

Punctul orb de Yannis Mavritsakis, regia Radu Afrim, decorul Adrian Damian, costumele Claudia Castrase, Teatrul „Toma Caragiu” Ploieşti

Scene dintr-o căsnicie de Ingmar Bergman, regia Radu Jude, scenografia Iuliana Vîlsan, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” Timişoara

Sfârşit de partidă de Samuel Beckett, regia Tompa Gábor, scenografia Judit Dobre Kóthay, Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Tompa Miklós”

The Bach Files, un spectacol de Alexandru Darie, scenografia arh. Octavian Neculai, Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra”, Bucureşti

The Sunset Limited de Cormac McCarthy, regia Andrei şi Andreea Grosu, scenografia Vladimir Turturică, Teatrul UNTEATRU, Bucureşti 

Trei nopţi cu Madox de Matei Vişniec, regia Mihai Lungeanu, scenografia Luana Drăgoiescu, Teatrul „Nottara”, Bucureşti 

Un duşman al poporului de Arthur Miller,adaptare după piesa lui Henrik Ibsen, regia Claudiu Goga, decorul Andu Dumitrescu, costumele Lia Dogaru, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi 

Un minut de dans sau UF!!!, un spectacol de Gigi Căciuleanu, Fundaţia Art Production, în parteneriat cu Teatrul Mic, Bucureşti

Vivaldi şi anotimpurile, scenariul, regia şi coregrafia Gigi Căciuleanu (după o idee de regie şi concept spaţial de Dan Mastacan), decorul şi costumele Măriuca Ignat, Teatrul Naţional Târgu-Mureş – Compania „Liviu Rebreanu”

Transmisiunea directă de la sediul Uniunii Teatrale din România (UNITER), realizată în premieră pentru Festivalul Național de Teatru, a putut fi văzută oriunde în lume, doar cu ajutorul unei conexiuni de internet, pe smartphone, tabletă, laptop sau desktop.

Click pe butonul PLAY pentru a vedea înregistrarea conferinței de presă.

16
/10
/19

„Turandot“ de Puccini continuă să fie unul dintre cele mai mari succese de operă ale regizorului Andrei Şerban. Montat iniţial pentru Los Angeles Olympic Arts Festival, „Turandot“ a avut premiera în 1984 la Royal Opera şi Covent Garden, cu o distribuţie excepţională.

16
/10
/19

Vineri, 18 octombrie, de la ora 19:00, Curtea Veche Publishing, Institutul Gurdjieff din România și Librăriile Cărturești vă așteaptă la o discuție despre volumul „Întâlniri cu oameni remarcabili” de G.I Gurdjieff. La discuție vor participa regizorul Andrei Șerban, Laszlo Hollan (reprezentant al Institutului Gurdjieff din Paris), Cantemir Mambet (traducătorul cărții, preşedinte al Institutului Gurdjieff din România).

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

15
/10
/19

Actriţa Tamara Buciuceanu a murit, marţi, la vârsta de 90 de ani. Marţi dimineaţă, purtătorul de cuvânt al Spitalului Elias, Silvius Negoiţă, declara despre Tamara Buciuceanu: "Este într-o stare gravă la Terapie Intensivă. Nu a părăsit niciun moment Secţia de Terapie Intensivă. Este intubată şi ventilată mecanic, în stare critică".

15
/10
/19

Noul album byron, ce va fi lansat în București pe 9 noiembrie la Arenele Romane, este un album despre noi, despre România, dedicat n o u ă . "Nouă" – un carusel muzical cu 12 piese despre emigranți dar și despre noi, cei rămași acasă. Un album despre inconștientul colectiv, despre tăceri și mersul nostru zilnic pe ață.

15
/10
/19

Joi, 17 și vineri, 18 octombrie, de la ora 19.00, în Sala Mare a Ateneului Român, Orchestra simfonică şi Corul Filarmonicii "George Enescu", condusă de Alexander Walker, va avea în program oratoriul Visul lui Gerontius de Edward Elgar. Soliști invitați sunt tenorul Oliver Johnston, mezzosoprana Aura Twarowska și basul Marius Boloș , iar Corul Filarmonicii „George Enescu“ va fi condus de maestrul Iosif Ion Prunner. Concertul este realizat cu sprijinul Societății Elgar din Marea Britanie.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

14
/10
/19

INTERVIU Pe Teodora Velescu, Simona Dabija și Georgeta Corca le vedem, la Centrul Național al Dansului, în „Daughters”, spectacol semnat de coregrafa Simona Deaconescu și inspirat de motivațiile și modalitățile de expresie ale fiicelor generației hippie, copilele teribile ale post-punkului.

Page 1 of 83212345...102030...Last »