„După dealuri” de Mungiu este considerat eligibil pentru o nominalizare la Oscarul pentru film străin
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-dealuri-de-mungiu-este-considerat-eligibil-pentru-o-nominalizare-la-oscarul-pentru-film-strain/

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost inclus printre cele 71 de pelicule considerate eligibile pentru o nominalizare la premiul Oscar pentru film străin care va fi decernat în 2013, a anunţat, luni, Academia de film americană. Premiat pentru scenariu şi pentru interpretare – un dublu trofeu, acordat actriţelor Cosmina Stratan şi Cristina Flutur […]

Un articol de |9 octombrie 2012

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost inclus printre cele 71 de pelicule considerate eligibile pentru o nominalizare la premiul Oscar pentru film străin care va fi decernat în 2013, a anunţat, luni, Academia de film americană.

Premiat pentru scenariu şi pentru interpretare – un dublu trofeu, acordat actriţelor Cosmina Stratan şi Cristina Flutur – la Festivalul de la Cannes, filmul „După dealuri” este scris şi regizat de Mungiu şi inspirat de romanele non-ficţionale ale Tatianei Niculescu Bran.

„După dealuri” spune povestea a două fete care au crescut împreună şi care se reîntâlnesc după câţiva ani de despărţire. Alina se întoarce din Germania să o ia cu ea pe Voichiţa, prietena ei din copilărie faţă de care se simte încă foarte ataşată. Voichiţa şi-a găsit însă calea în credinţă, iar maicile printre care trăieşte la mănăstire ţin locul familiei pe care nu a avut-o niciodată. Alina luptă cu toate puterile să recâştige afecţiunea Voichiţei, făcându-i pe cei din jur să se întrebe de unde vine forţa care o animă.

Filmul a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor de un juriu format din Eugenia Vodă, critic de film şi realizator TV, Magda Mihăilescu, critic de film, Cristina Corciovescu, critic şi istoric de film, Mihai Chirilov, critic de film,director artistic al Festivalului Internaţional de Film Transilvania,Cluj, Dana Duma, critic de film, Dinu Tănase, director de imagine şi regizor, şi Eugen Atanasiu, critic de film.

Aceasta este pentru a doua oară când Mungiu intră în cursa pentru premiile Academiei americane, după ce, în 2007, filmul „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, premiat cu Palme d’Or la Cannes, a reprezentat propunerea României la Oscar. Însă atunci Mungiu nu a reuşit să obţină o nominalizare la premiul Oscar. În schimb, filmul a primit nominalizări la premiile Globul de Aur şi César.

Academia de film americană va face o primă selecţie din cele 71 de lungmetraje, din care ulterior vor fi alese cele cinci nominalizări, care vor fi anunţate pe 10 ianuarie 2013, alături de celelalte categorii de premii Oscar.

Gala de decernare a premiilor Oscar va avea loc pe 24 februarie, la Dolby Theater (fostul Kodak Theater) din Hollywood.

Potrivit presei de specialitate de la Hollywood, cei doi mari favoriţi la premiul Oscar pentru film străin din 2013 sunt „Intouchables” (Franţa) şi „Amour” (Germania).

Filmul francez, distribuit în SUA de Harvey Weinstein – care are la activ 5 premii Oscar în calitate de producător, cel mai recent obţinut pentru „Artistul/ The Artist”, anul acesta -, s-a bucurat de un mare succes internaţional şi a avut încasări pe plan mondial de 380 de milioane de dolari.

În ceea ce priveşte „Amour”, acesta a fost recompensat cu premiul Palme d’Or la ediţia de anul acesta a Festivalului de la Cannes. Michael Haneke a fost nominalizat la Oscar şi în 2010, pentru „Panglica albă”.

Printre cele 71 de filme eligibile pentru o nominalizare la Oscar se numără cele mai recente producţii ale unor cineaşti prestigioşi, precum „La vie sans principe”, de Johnnie To (Hong Kong), „Caught in the web”, de Chen Kaige (China), şi „Pieta”, de Kim Ki-duk (Coreea de Sud), premiat cu Leul de Aur la Veneţia, în 2012. De asemenea, anul acesta, a fost inclus pentru prima dată în listă un film kenyan, „Nairobi Half Life”.

 

Sursa: Mediafax

18
/05
/14

Ce se întâmplă când cartea vrăjilor este deschisă? Imposibilul devine posibil. Un dovleac galben se transformă cât ai clipi într-o trăsură de aur, scaunele încep să zboare, din eșarfele multicolore apar porumbei albi, animale fabuloase, iar minunile nu au sfârșit.

17
/05
/14

Angajat al Teatrului Mic din București, Ștefan Lupu își ia meseria de actor foarte în serios, exploatându-i toate laturile. Spectacolul de teatru-dans ZIC-ZAC, în care joacă alături de Andrea Gavriliu și de Gabriel Costin, a fost premiat de Uniunea Teatrală din România la gala din luna aprilie.

17
/05
/14

Programul evenimentelor ARCUB 18 ani include trei spectacole inedite, susținute de trupa de teatru contemporan Lichtbende, din Olanda. Adresate în special copiilor, dar şi iubitorilor de show-uri multisenzoriale, reprezentaţiile artiștilor olandezi sunt o premieră pentru România, pe care scena ARCUB o oferă publicului bucureştean în serile de 18 - 21 mai, de la ora 20.00.

16
/05
/14

În luna mai 2014, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti împlineşte 18 ani de activitate. Implicându-se constant în viaţa culturală a Capitalei, ARCUB s-a impus în faţa publicului drept etalon pentru arta şi cultura municipiului.

16
/05
/14

Așa a fost să fie - ca poeta Elena Vlădăreanu să dea naștere, nu de mult, unei fiice. Ea a făcut din toate emoțiile nașterii, din toate întâmplările primilor ani din viața fiicei sale, o piesă de teatru.

16
/05
/14

Experiențe bizare, iubiri ucigătoare, transformări neașteptate, zombi, exorciști, canibali – amatorii de senzații tari au la dispoziție trei secțiuni cu povești „întunecate”, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania: Fără limită/ No Limit, Umbre/ Shadows și noua Midnight Delirium, un program special de filme difuzate la miezul nopții.

16
/05
/14

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (14 - 25 mai) este una a exceselor, conform afirmă editorii de la AFP, care au publicat o serie de date şi de cifre, pentru a argumenta această afirmaţie.

15
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil ca un monstru spectaculos vizual precum Godzilla să fie adaptat la 3D. Numai că, în aparenta dorinţă de a livra ceva memorabil, realizatorii par să fi pierdut simţul măsurii, oferind un Godzilla gigantesc pentru standardele modelului, însă umbrit de două creaturi nuclearofage cu apucături exterminatoare.