După “Fotbal infinit”, un nou film românesc, “Lemonade”, are premiera mondială la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-fotbal-infinit-comedia-lui-porumboiu-un-nou-film-romanesc-lemonade-are-premiera-mondiala-la-berlin/

Lungmetrajul „Lemonade”, produs de Cristian Mungiu, va fi prezentat astăzi, 19 februarie, de la ora 22:30, în cadrul secţiunii Panorama a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin (15-25 februarie). Vineri, cel mai nou film al regizorului Corneliu Porumboiu a fost prezentat la Berlinală, în secţiunea Forum.

Un articol de Petre Ivan|19 februarie 2018

„Lemonade”, debutul în lungmetraj al Ioanei Uricaru, are la bază întâmplări reale, prezintă contrastul dintre două feluri diferite de a vedea lumea și imposibilitatea de a le reconcilia.

„Lemonade”

America descrisă în film nu este deloc cea la care visează imigranții înainte să plece din țara natală. Nu e o lume modernă, avansată tehnologic, plină de posibilități, ci mai degrabă o lume provincială, locuită de oameni cu mentalități înguste și prejudecăți. Sentimentul de a fi prins între două lumi, dureros de familiar oricărui imigrant, se rezumă la o singură întrebare: merită?

„Lemonade este un film care aparține atât cinematografiei românești cât și celei americane, așa cum mă văd și pe mine ca aparținând celor două culturi. Văd Lemonade ca pe un film poziționat între cinematografia europeană de autor și unele filme independente americane mai curajoase. Reușește asta prin natura temei propuse, a producției (care s-a desfășurat pe doupă continente) și a esteticii”, spune Ioana Uricaru.

Ioana Uricaru a coregizat lungmetrajul colectiv „Amintiri din Epoca de Aur” (produs de Mobra Films, 2009) și scurtmetrajul „Stopover” (produs de Mobra Films în 2010). A mai regizat „National Treasure” (documentar, 2007, coregizor Wang Ying), „The Sun and The Moon” (scurtmetraj, 2007)  şi „The Witness” (scurtmetraj, 2012).

Fotbal infinit

“Fotbal infinit”, noul film al lui Corneliu Porumboiu, pornește de la ideile unui funcționar local din Vaslui care are curajul să își pună întrebări despre regulile jocului de fotbal: de ce este terenul dreptunghiular? Să aibă voie jucătorii să alerge pe tot terenul? Există vreun raport intim între fotbal și viață?

“Fotbal infinit”

La evenimentul de la Berlinale a fost invitat și Marco van Basten, fosta vedetă a lui AC Milan, care, în calitate sa actuală de director tehnic la FIFA, militează și el pentru schimbarea regulilor din fotbal, cei doi împărtășind unele dintre idei.

Olandezul dorește, printre altele, renunțarea la cartonașele galbene, loviturile de departajare și la regula ofsaidului. Propunerile lui van Basten au fost testate într-un meci pilot, din liga a treia olandeză, între FC Lisse și Quick Boys.

În „Fotbal infinit” alături de personajul principal, Laurențiu, apare și Corneliu Porumboiu, care își joacă propriul rol.

Tatăl meu a fost jucător de fotbal și mai apoi a devenit arbitru internațional, iar eu, la rândul meu, am făcut fotbal în adolescență, gândindu-mă că pot deveni profesionist. Pentru mine, să schimbi regulile jocului părea un soi de erezie. În același timp, m-a intrigat timpul îndelungat și tenacitatea pe care Laurențiu o investește încercând să schimbe fotbalul. –  Corneliu Porumboiu.

Primul film despre fotbal al regizorului român, „Al doilea joc”, care rememorează un istoric Steaua – Dinamo din anii comunismului, a fost prezentat în 2014 tot în secțiunea Forum a festivalului de film de la Berlin.

Foto : “Fotbal infinit”, “Lemonade” – Friede Clausz  MOBRA FILMS, facebook

12
/01
/15

"Omul Pasăre sau Virtutea nesperată a ignoranţei/ Birdman", regizat de Alejandro González Iñárritu şi considerat unul dintre filmele favoritele la Oscar în acest an, va avea premiera în cinematografele din România pe 16 ianuarie,

11
/01
/15

Filmele "Birdman" şi "Boyhood" sunt marile favorite la Globurile de Aur, a doua distincţie ca importanţă din cinematografia americană după Oscaruri, ce vor fi decernate în noaptea de duminică spre luni, într-o gală la care participă nume mari de la Hollywood şi va fi urmărită în lumea întreagă.

10
/01
/15

CRONICĂ DE FILM „Mommy”, al cincilea lungmetraj al indecent de tânărului cineast canadian Xavier Dolan (25 de ani), este o „tectonică a sentimentelor” ambalată în încadraturi, culori și sunete electrizante, folosite cu o dezinvoltură frapantă.

09
/01
/15

“Orașul câinilor / White God” în regia lui Kornél Mundruczó, propunerea Ungariei la categoria Cel mai bun film străin, este inclus în programul “9 pentru Oscar” la Cinema Studio din București. Evenimentul are loc în capitală între 9 și 15 ianuarie, cu o săptămână înaintea anunțării nominalizărilor celei de 87-a ediții a premiilor Academiei Americane de Film. Cele două proiecții sunt programate duminică, 11 ianuarie, de la ora 14:00 și joi, 15 ianuarie, de la ora 20:00.

09
/01
/15

Debutul în lungmetraj al regizoarei Ana Lungu, "Autoportretul unei fete cuminți", va avea premiera mondială în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Rotterdam (21 Ianuarie- 1 Februarie 2015), secțiunea "What the F?!".

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

08
/01
/15

Din 16 ianuarie, Russell Crowe revine în cinematografe în dublu rol: regizor și actor. Un tată în căutarea fiilor săi, într-un context istoric incert: la sfârşitul Primului Război Mondial, când lumea este încă devastată de oribilele sale consecinţe.

06
/01
/15

Filmele propuse anul acesta la Oscarul pentru Cel mai bun film străin de România, Republica Moldova, Ungaria, Rusia, Turcia, Polonia, Italia, Belgia și Canada vor fi proiectate la Cinema Studio din București, între 9 și 15 ianuarie 2015, în săptămâna dinaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 87-a ediție a premiilor Academiei Americane de Film.