Festivalul International de Animatie ‘Gulliver’ la a XX-a editie
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-international-de-animatie-gulliver-la-a-xx-a-editie/

Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ găzduieşte, începând de luni, timp de cinci zile, cea de-a XX-a ediţie a Festivalului Internaţional de Animaţie ‘Gulliver’. Potrivit directorului adjunct al teatrului, Stelian Stancu, festivalul marchează 60 de ani de la înfiinţarea, la Galaţi, a Teatrului de Păpuşi – Teatrul de Stat, cum se numea în 1952. Vor fi prezentate […]

Un articol de Andrada Văsii|20 noiembrie 2012

Teatrul Dramatic ‘Fani Tardini’ găzduieşte, începând de luni, timp de cinci zile, cea de-a XX-a ediţie a Festivalului Internaţional de Animaţie ‘Gulliver’.

Potrivit directorului adjunct al teatrului, Stelian Stancu, festivalul marchează 60 de ani de la înfiinţarea, la Galaţi, a Teatrului de Păpuşi – Teatrul de Stat, cum se numea în 1952.

Vor fi prezentate 17 spectacole susţinute de trupe din Turcia, Bulgaria, Republica Moldova, dar şi din Bucureşti, Constanţa, Piteşti, Bacău, Braşov, Timişoara, Alba Iulia, Iaşi, Râmnicu Vâlcea, Ploieşti. 

De asemenea, doi păpuşari din China vor susţine, miercuri şi joi, în sala Studio, workshop-uri despre arta animaţiei.

Juriul va fi alcătuit din criticul de teatru Marius Zarafescu – preşedinte, regizoarea Maria Mierluţ şi profesorul Ilie Zanfir, directorul Bibliotecii V.A. Urechea- membri.

Stancu a menţionat că Teatrul pentru copii ‘Zorlu’, din Istanbul, Turcia, va fi prezent vineri cu ‘Răţuşca cea urâtă’, un musical care va avea premiera pe scena gălăţeană, fiind prezentat în limba turcă şi tradus simultan în limba română.  De asemenea, din Bulgaria, va veni trupa Teatrului de Păpuşi din Yambol, care va închide festivalul cu spectacolul ‘Remi şi leul cel bătrân’. Păpuşarii Teatrelor ‘Guguţă’ şi ‘Licurici’, din Chişinău, vor prezenta, joi, ‘Sarea în bucate’ şi vineri, ‘Crăiţa florilor’.

‘Ne bucurăm că, după câţiva ani de absenţă, vor veni din nou la Galaţi Teatrele din Braşov şi Timişoara. De asemenea, bunii noştri prieteni de la Ţăndărică, din Bucureşti, cu care în ultimii ani împărţim podiumurile festivalurilor din ţară’, a declarat Stelian Stancu.

Studenţii vor prezenta două spectacole pentru adulţi, cei de la UNATC Bucureşti – ‘Buzunarul cu pâine’, miercuri, iar cei de la Universitatea de Arte ‘George Enescu’ din Iaşi, ‘Alb şi negru’, joi.

Teatrul ‘Ţăndărică’ din Bucureşti va deschide festivalul luni, cu spectacolul ‘Rapunzel’. Apoi vor urma actorii Teatrului pentru copii şi tineret ‘Elpis’ din Constanţa, cu ‘Frumoasa şi bestia’, iar Asociaţia ‘Ataraxia’ din Râmnicu Vâlcea va prezenta ‘Greieraşul cântăreţ’. Marţi, au fost programate următoarele spectacole: ‘Scufiţa Roşie’ – Teatrul Aşchiuţă Piteşti, ‘Cenuşăreasa’ – Teatrul ‘Bacovia’ Bacău şi ‘Vine, vine… Caragiale’ – Teatrul ‘Ciufulici’  Ploieşti.

Tot marţi, va avea loc o dublă lansare de carte, ‘Despre arta păpuşarilor români. Dialoguri cu maeştrii scenei’ (două volume), de Toma Hogea şi  ‘Ringul iubirii’, (poeme) de Simona Negritoru.

Preţul biletelor este opt lei pentru copii şi zece lei pentru adulţi.

Sursa: Agerpres

09
/10
/13

CRONICĂ DE TEATRU Despre ce ne vorbeşte Omul care a vazut moartea? Pentru a ne răspunde acestei întrebări, Teatrul Naţional din Bucureşti ne invită să pătrundem în miezul unui spectacol tragi-comic, care se joacă pe scena iluziilor existenţiale – un tărâm dominat de dorinţa de putere şi înavuţire.

09
/10
/13

Premiera spectacolului „Omul cu chitara“ de Jon Fosse, în regia lui Mihai Măniuțiu şi cu Marius Bodochi în rolul principal, va deschide a doua ediție a Festivalului de Teatru şi Arte Performative Teatru pe Drumul Sarii de la Turda. Evenimentul va avea loc între 16-18 octombrie.

08
/10
/13

Heiner Müller şi-a definit dramaturgia ca o muncă a memoriei şi a reconcilierii cu morţii, o invocare a acestora, o înregistrare împotriva uitării, mai ales prin spectacolul Hamletmachine, care va avea premiera la Teatrul Naţional din Iaşi, pe 10 octombrie.

08
/10
/13

CRONICĂ DE FILM Malavita: O familie criminală, noua joacă postmodernă a francezului americanizat Luc Besson, este un film tarantinesc ceva mai puţin sângeros şi cu un umor negru al cărui principal defect este că nu-şi testează propriile limite.