Filmele câștigătoare la TIFF se văd la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-castigatoare-la-tiff-se-vad-la-bucuresti/

Câştigătorii trofeelor la TIFF 2014 ajung pe ecranele din Bucureşti între 10 şi 19 iunie, într-o retrospectivă organizată la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu şi J’ai Bistrot.

Un articol de Liliana Matei|10 iunie 2014

Cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) s-a încheiat duminică seara, în spațiul Unirii Open Air, care s-a dovedit neîncăpător pentru miile de spectatori dornici să vadă premiera filmului 12 ani de copilărie/ Boyhood (r. Richard Linklater).

Retrospectiva debutează oficial marți, 10 iunie, la Cinema Studio, cu cele două filme care au deschis, respectiv închis TIFF-ul clujean: Philomena (r. Stephen Frears, ora 19.30), nominalizat anul acesta la Oscar, și Boyhood (ora 21.30).

Cinefilii vor avea șansa să vadă filmul favorit al juriului TIFF, distins cu Trofeul Transilvania și cu premiile de interpretare pentru actorii Javier Pereira și Anna Garrido – Stockholm (foto sus), pe cel recompensat cu Premiul pentru Cea mai bună regie, Zgârie-nori suspendați/ Floating Skyscrapers (r. Tomasz Wasilewski) și Premiul Special al Juriului – coproducția bulgaro-română Viktoria (r. Maya Vitkova).

Floating Skyscrapers still

,,Floating Skyscrapers” a primit premiul pentru cea mai buna regie la TIFF.

În program se regăsesc și cele două filme răsplătite cu Mențiunea specială a juriului – Câinele/ Paat (r. Amir Toodehroosta) și Umbra albă/ White Shadow (r. Noaz Deshe), dar și titlul din competiție cu cele mai multe voturi din partea publicului, Natură moartă/ Still Life (r. Uberto Pasolini). În topul preferințelor publicului s-au aflat și alte două filme aduse la București: Quod Erat Demonstrandum (r. Andrei Gruzsniczki) și Everything We Loved (r. Max Currie).

,,București, unde ești?”, documentarul lui Vlad Petri despre protestele din 2012, din Piața Universității, care intră în cinematografe din 13 iunie, distribuit de Transilvania Film, va avea parte de mai multe proiecții în cadrul retrospectivei.

Retrospectiva cuprinde și câteva dintre best of-urile anului în festivaluri, precum Black Coal, Thin Ice (r. Diao Yinan), premiat cu Ursul de Aur la Berlin, Sacro GRA (r. Gianfranco Rosi), primul documentar care a câștigat Leul de Aur la Festivalul de la Veneția, Historia de la meva mort, distins cu Leopardul de Aur la Locarno, Venus in Fur, noul film al lui Roman Polanski, ecranizarea romanului Spuma zilelor (r. Michel Gondry), comedia spaniolă de succes La gran familia española (r. Daniel Sánchez Arévalo), Canibal (r. Manuel Martín Cuenca), care i-a adus actriței Olimpia Melinte o nominalizare la Premiile Goya, drama alb-negru Ida, de Pawel Pawlikowski, sau Beloved Sisters (r. Dominik Graff).

Una dintre recomandările directorului artistic Mihai Chirilov este filmul regizorului slovac Peter Solan, Before Tonight is Over (1966), care va rula miercuri, 11 iunie, la Cinema Studio, de la 20.15.

Programul filmelor poate fi consultat pe site-ul TIFF.

INFO

Prețul unui bilet la Cinema Studio este de 12 lei, la Cinema Elvira Popescu – 14 lei, cu reducere pentru studenți și pensionari, iar la J’ai Bistrot intrarea costă 10 lei.

28
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Prezentate în cadrul secțiunii 3X3 la TIFF, clasicele (și splendidele) filme maghiare „Adopțiune” (1975), de Márta Mészáros, și „Tatăl” (1966), de István Szabó, tratează, din perspective diferite, relația copii-părinți. Ambii cineaști sunt omagiați la Cluj cu câte un Premiu pentru întreaga carieră.

28
/05
/18

Câteva conversații despre o fată foarte înaltă este debutul în lungmetraj al regizorului Bogdan Theodor Olteanu și va avea premiera pe marile ecrane pe 22 iunie. Filmul are premiera mondială, zilele acestea, la Cluj, în cadrul celei de-a 17 ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, unde a fost selectat în competiția Zilelor Filmului Românesc.

27
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Deși ușor de criticat pentru tratarea aparent părtinitoare, maniheistă (pro-Kiev și anti-rebeli), a conflictului din estul Ucrainei, „Donbass”, cel mai nou film de ficțiune regizat de Serghei Loznița, descrie naturalist un spațiu ca de sfârșit de lume, în care umanitatea e capabilă de cele mai mari grozăvii.

26
/05
/18

Actorul Morgan Freeman, premiat cu Oscar pentru rolul secundar din „Million Dollar Baby” (2004), a răspuns acuzaţiilor de hărţuire sexuală formulate de opt femei printr-o scrisoare în care afirmă că nu a creat niciodată un mediu de lucru nesigur şi că este „devastat” că viaţa lui riscă să fie distrusă într-o clipită.

26
/05
/18

Cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania a început, vineri seara, cu proiecția sold outa controversatului film israelianFoxtrot. Ploaia puternică s-a oprit chiar înainte ca filmul multi-premiatului regizor Samuel Maozsă fie proiectat, în premieră națională, pe cel mai mare ecran din țară, în prezența a 3000 de spectatori, la Gala de deschidere TIFF 2018.

26
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Câștigător al Marelui Premiu al Juriului la Veneția și prezentat în premieră în România în deschiderea TIFF, „Foxtrot”, al doilea film al regizorului israelian Samuel Maoz, satirizează armata și denunță, sub forma unei comedii negre, absurditatea războiului, spre nemulțumirea autorităților politice și militare.

25
/05
/18

În a treia și ultima relatare post-Cannes, tânărul critic de film Victor Morozov scrie despre alte două titluri din Asia, de această dată din China: „Ash Is Purest White”, de Jia Zhang-ke, prezentat în Competiție, și „Long Day’s Journey Into Night”, de Bi Gan, inclus în secțiunea Un Certain Regard.

25
/05
/18

Angela Gheorghiu, celebră cântăreață de operă a timpului nostru, vine la Festivalul Internațional de Film  Transilvania, ca invitată de onoare a celei de-a 17-a ediții. Vineri, pe 1 iunie, de la ora 19:00, Opera Națională Română Cluj-Napoca va fi gazda unui eveniment unic, în cadrul căruia Angela Gheorghiu va interpreta cîteva arii în fața publicului clujean, acompaniată de pianistul Alexandru Petrovici. Momentul va fi urmatde proiecția filmului Tosca (r. Benoît Jacquot) în care soprana joacă rolul titular.

24
/05
/18

”Dovlatov”, cel mai nou film al lui Alexey German Jr. , filmul premiat cu două trofee la Berlin anul acesta: Ursul de argint pentru contribuție artistică și Premiul Berliner Morgenpost Reader’s Jury se lansează în cinematografele din România pe 15 iunie. Filmul va avea parte de două proiecții în avanpremieră la TIFF 2018, luni, 28 mai și duminică, 3 iunie.

24
/05
/18

Western american făcut de un francez şi filmat în România. Acum şi trailerul la "The Sisters Brothers" (Jake Gyllenhaal, Joaquin Phoenix, Rutger Hauer, John C. Reilly)

24
/05
/18

Pe durata Festivalului Internaţional de Film Transilvania (25 mai - 3 iunie), Ziarul Metropolis vă va ține la curent cu cele mai importante evenimente de la Cluj.

23
/05
/18

Tânărul critic de film Victor Morozov continuă relatările post-Cannes 2018 şi scrie despre cele mai noi filme, ambele în competiţie, realizate de doi autori importanţi: „Three Faces”, al iranianului Jafar Panahi, şi „The Wild Pear Tree”, al turcului Nuri Bilge Ceylan.

23
/05
/18

Lucasfilm revine cu o nouă poveste plină de aventură, care îi urmăreşte traiectoria lui Han Solo, unul dintre personajele emblematice din Universul Star Wars. Descoperim astfel cum se împrieteneşte cu Chewie şi în ce împrejurări îl întâlneşte pe Lando Calrissian, un împătimit al jocurilor de noroc. „Solo: O Poveste Star Wars” va fi disponibil în avanpremieră la cinema din seara datei de 24 mai, în format 3D, IMAX 3D, 4DX 3D şi Dolby Atmos, în varianta subtitratăşi dublată.

23
/05
/18

Trofeul competiției Festivalului Ceau, Cinema! de la Timișoara va fi dedicat începând din acest an memoriei regretatului regizor Răzvan Georgescu. Odată cu ediția a cincea a festivalului, premiul pentru cel mai bun film va fi redenumit Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în amintirea cunoscutului regizor de filme documentare.

22
/05
/18

CRONICĂ DE FILM „Touch Me Not”, controversatul și ambițiosul film care i-a adus regizoarei Adina Pintilie Ursul de Aur la Berlin, poate marca un moment de cotitură în cinema-ul românesc, prin ineditul temei (explorarea intimității și sexualității) și prin radicalitatea sa formală (amestecul de experiment, ficțiune și realitate).

22
/05
/18

Nu mai e cu noi Lucian Pintilie! Mă feresc să folosesc alt cuvânt, altă formulă. Zic doar „nu mai e cu noi Lucian Pintilie!”, pentru că nimic din exprimările comune n-ar fi compatibil cu cel care a fost reperul esențial, sine qua non, de la primul la cel mai recent „val” al cinematografiei românești.