Filmele sentimentale influenţează opiniile politice
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-sentimentale-influenteaza-opiniile-politice/

Conform uni studiu făcut de cercetătorii americani de la Universitatea din Notre Dame, Indiana, filmele sentimentale au o influenţă mai mare asupra opiniilor politice ale unei persoane decât ştirile şi campaniile electorale. Conform studiului efectuat asupra unui grup de persoane.

Un articol de |30 decembrie 2013

Conform uni studiu făcut de cercetătorii americani de la Universitatea din Notre Dame, Indiana,  filmele sentimentale au o influenţă mai mare asupra opiniilor politice ale unei persoane decât ştirile şi campaniile electorale.

O echipă de cercetători în ştiinţe politice de la Universitatea din Notre Dame, Indiana, a efectuat un experiment asupra unui grup de persoane.

Acestea au vizionat o serie de filme hollywoodiene cu un mesaj liberal subiacent, conform independent.co.uk.

S-a constatat faptul că spectatorii care „nu erau pregătiţi” să aibă o atitudine critică faţă de filmele vizionate au fost mai predispuşi la „o schimbare de stânga” în atitudini decât ceilalţi.

Cercetătorii, care şi-au propus să exploreze puterea mesajelor politice din filmele cu succes la public, au descoperit că „acestea au capacitatea de a schimba atitudini, mai ales în chestiuni care nu au fost acoperite de presă”.

În jur de 300 de studenţi ai Universităţii din Notre Dame – jumătate dintre aceştia considerându-se conservatori – au fost chestionaţi în legătură cu preferinţele lor politice, au vizionat un film, apoi au fost întrebaţi din nou care sunt simpatiile lor politice.

Filmele sentimentale

Unii au fost rugaţi să vizioneze un film de „control”, considerat fără niciun fel de tendinţe politice, în timp ce alţii au vizionat „Mai bine nu se poate/ As Good as It Gets”, cu Jack Nicholson în distribuţie, şi „Omul care aduce ploaia/ The Rainmaker”, cu Matt Damon în rolul principal.

Todd Adkins, coordonatorul studiului, a afirmat că în cazul celor care au vizionat filme cu mesaje liberale – fie subtile, fie mai directe – a fost remarcată o probabilitate mai mare de a adopta simpatii de stânga, indiferent de convingerile lor politice de până atunci.

„Spectatorii au aşteptarea de a se simţi bine şi nu sunt pregătiţi să întâlnească şi să evalueze mesajele politice, aşa cum se întâmplă în timpul campaniilor electorale şi a ştirilor”, a declarat Todd Adkins, în studiul publicat în ediţia din decembrie a revistei Social Science Quarterly, notează Mediafax.

Pe lângă punerea în lumină a influenţei politice potenţiale a filmelor cu succes la public, studiul arată că „o asemenea influenţă persistă în timp şi nu este moderată de partizanat, ideologie sau cunoştinţe politice”, a precizat Todd Adkins.

Foto cu Filmele sentimentale:  Sleepless in Seattle, As Good as It Gets – Cinemagia

08
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Q.E.D.”, al doilea film al lui Andrei Gruzsniczki, este o apariţie insolită în cinematografia română, datorită raportării atipice la trecutul comunist. Temperarea tentaţiei regizorului-scenarist de a spune totul despre perioada reconstituită l-ar fi transformat însă dintr-un film bun într-unul remarcabil.

07
/10
/14

Jean-Luc Godard, unul dintre cei mai influenți regizori din istoria cinematografiei, a surprins anul acesta Cannes-ul cu primul său lungmetraj în 3D, Adieu au langage, distins cu Premiul Juriului. Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie) aduce filmul în premieră la București

06
/10
/14

Cinema-edu, cel mai mare proiect de educație cinematografică, destinat liceenilor, va ajunge în lunile octombrie și noiembrie în șase orașe din țară: Ploiești(21-23 octombrie, Club Cinema Twins), Craiova (28-30 octombrie, Biblioteca Județeană Alexandru și Aristia Aman), Mediaș (4-6 noiembrie), Târgu Mureș (11-13 noiembrie, cinema Arta), Iernut (14 noiembrie) și Roman (25-27 noiembrie).

06
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Poarta Albă”, în regia lui Nicolae Mărgineanu, este un film fără vlagă, ilustrativ și cu personaje slab construite. Povestea teribilă a deținuților din lagărul comunist de muncă silnică ce dă titlul lungmetrajului nu are parte de o redare cinematografică pe măsură.

03
/10
/14

Scurtmetrajul de ficțiune O Lume Nouă (r. Luiza Pârvu, scenariul Toma Peiu, România – Ungaria – SUA, 2014), va putea fi văzut pentru prima oară în afara României în cadrul Festvalului Internațional de Film Central și Est European Let’s CEE de la Viena (2-11 octombrie 2014). Filmul va fi proiectat în cadrul programului de scurtmetraj Viață și Moarte, sâmbătă, 4 octombrie, de la ora 14:00 și joi, 9 octombrie, de la 15:00, la Village Cinema.

03
/10
/14

Competiția de lungmetraje din cea de-a doua zi a Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Braşov a propus trei filme venite din culturi diferite (americană, franceză și irlandeză), bine jucate și bine regizate.

02
/10
/14

Regizorul francez Michel Hazanavicius, premiat cu Oscar pentru filmul The Artist, este unul dintre invitații speciali ai Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie, Cinema Patria, Studio și Elvira Popescu). The Artist a câștigat peste 100 de premii și a marcat un record în cinematografia franceză

02
/10
/14

Fanii animaţiei vor şti să îşi rezerve în agendă săptămâna 3-12 octombrie, când unul dintre cei mai celebri animatori americani se întoarce la Anim’est. După prezenţa la a treia ediţie, în 2008, Bill Plympton este din nou invitat la cel mai iubit festival de film din capitală și aduce, în programul proiecţiilor de anul acesta, o mulțime de titluri premiate din cariera sa.

02
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Planșa”, debutul tânărului regizor Andrei Gheorghe, este un film curajos, care epatează prin imagine și rămâne restanțier la construcția personajelor și la acordarea dialogurilor. Însă merită salutată lejeritatea căreia i se dedă cu voluptate.

02
/10
/14

Dacă tot nu poți să combați legenda devenită (fals) brand de țară, atunci de ce să n-o folosești ca vehicul de promovare a unui festival de film (de nișă)? Dracula Film: Horor & Fantasy Festival de la Brașov s-a deschis cu blockbusterul „Dracula Untold”, un debut cu multe locuri comune, dar și cu câteva ingeniozități.