GALERIE FOTO Titlul de cel mai bun spectacol de teatru al anului rămâne la Sibiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/galerie-foto-titlul-de-cel-mai-bun-spectacol-de-teatru-al-anului-ramane-la-sibiu/

Cea de-a XXI-a Gală a Premiilor UNITER a desemnat producţia „Călătoriile lui Gulliver“ de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ Sibiu drept cel mai bun spectacol de teatru al anului.

Un articol de Andrada Văsii|14 mai 2013

Cea de-a XXI-a Gală a Premiilor UNITER a desemnat producţia „Călătoriile lui Gulliver“ de la Teatrul Naţional „Radu Stanca“ Sibiu drept cel mai bun spectacol de teatru al anului.

Titlul de cel mai bun spectacol de teatru al anului rămâne pentru cel de-al doilea an consecutiv tot la Sibiu, după ce în 2012, acest premiu a fost oferit Teatrului Naţional „Radu Stanca“ din Sibiu pentru spectacolul „Ultima zi a tinereţii“ regizat de Yuri Kordonsky.

Trofeul pentru cel mai bun spectacol al anului a fost înmânat de Daniel Constantin Barbu, Ministrul Culturii. În discursul său de mulţumire, Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional din Sibiu a amintit faptul că producţia „Călătoriile lui Gulliver“ a fost un spectacol comisionat de Festivalul Internaţional de la Edinburgh, unde a primit premiul Herald Angel pentru regie.

Graţie acestui premiu, pentru prima oară în România, Teatrul din Sibiu va participa anul viitor la Festivalul de la Edinburgh cu un spectacol la alegere.

Constantin Chiriac,

directorul Teatrului Naţional din Sibiu

O altă abordare

Seria de exerciţii scenice coordonate de regizorul Silviu Purcărete îşi propune o abordare inedită a romanului lui Swift în care fantezia se împleteşte cu o aspră satiră politică. Având ca suport o partitură originală semnată de compozitorul irlandez Shaun Davey, creatorul suitei muzicale pentru „Vocile din Cimitirul Vesel“, producţia lui Silviu Purcărete reuneşte aspecte sociale şi culturale ale lumii din jurul nostru.

Acesta este cel de-al optulea spectacol montat de Silviu Purcărete pe scena Teatrului Naţional din Sibiu. „Călătoriile lui Gulliver“ este un proiect cultural demarat în parteneriat cu Festivalul de la Edinburgh şi finanţat cu sprijin de la Administraţia Fondului Cultural Naţional.

3.500 de oameni au văzut spectacolul la King’s Theatre

Cinci reprezentaţii ale spectacolului „Călătoriile lui Gulliver“ au avut loc în perioada 17 – 20 august 2012, la King’s Theatre. Ele au marcat premiera mondială a producției,  la care au participat peste 3.500 de britanici şi turişti din toate colţurile lumii. Spectacolul Teatrului Naţional din Sibiu este un punct de reper important în istoria festivalului: exerciţiile scenice coordonate de Silviu Purcărete constituie prima producţie românească comisionată de Festivalul de la Edinburgh.

Foarte rar mi-a fost dat să văd ovaţii, aplauze, tropăituri după un spectacol care este profund tulburător şi care nu se duce în zona teatrului popular.

Constantin Chiriac,

directorul Teatrului Naţional din Sibiu

Spectacol lăudat de presa străină

Presa britanică laudă spectacolul actorilor sibieni. Publicaţia „The Daily Telegraph“ a acordat cinci stele spectacolului, iar „Scotsman“ şi „The Herald“ câte patru stele pentru abordarea inovativă a romanului lui Jonathan Swift.

Fără a fi dramatic, în orice caz, această versiune este mai mult fantasmagorică, aş spune chiar pesimistă şi tristă. Cei care doresc obişnuita fidelitate faţă de satira din 1726 a lui Swift trebuie să o caute în altă parte. Purcărete se inspiră şi din alte texte ale lui Swift, inclusiv din eseul «A Modest Proposal». Scenele din Lilliput sunt evocate strălucit prin folosirea celor mai simple mijloace – umbre pe ecran alb, ce corespund micilor figuri ale lui Gulliver.

Dominic Cavendish,

critic, „The Daily Telegraph“

Sub titlul „The Swift route to success“,Mark Brown notează faptul că:

Regizorul Silviu Purcărete este un artist cu o viziune extraordinară. Ultima sa propunere din Festival, o adaptare strălucitoare după satira lui Jonathan Swift nu face decât să întărească reputaţia regizorului şi a companiei sale, Teatrul Naţional Radu Stanca din Sibiu. (…) Purcărete reflectă, cu un umor nebun, uimirea lui Gulliver în faţa abilităţii cailor de a comunica unii cu alţii.

Mark Brown,

Sunday Herald

The Scotsman scria în ediţia din 20 august că „Au intitulat «Călătoriile lui Gulliver» aceste 80 de minute formidabile şi uneori luminoase, atât de aclamate, ale spectacolului lui Silviu Purcărete cu Teatrul «Radu Stanca». (…) acest spectacol puternic, coregrafic se prezintă ca un remarcabil tribut adus de secolul XXI unui scriitor care a anticipat dezgustul de sine al epocii noastre…“.

Cea de-a XXI-a Gală a Premiilor UNITER a avut loc aseară la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ din Iași.

Foto credit: Sebastian Marcovici, Teatrul Naţional din Sibiu

23
/01
/22

Pe Facebook, în SMS-urile pe care le scriem în grabă sau în vorbirea curentă, folosim adesea structuri gramaticale greșite, preluate multe dintre ele din mass-media și propagate cu o viteză uimitoare. Astăzi, vă oferim mici trucuri, ca să le puteți ocoli cu succes.

21
/01
/22

AU STRĂLUCIT LA METROPOLIS Pe 16 octombrie 2007, la Metropolis avea premiera „Jocul de-a adevărul”, spectacol scris și regizat de Lia Bugnar, care a devenit rapid un succes de casă. Nu puține au fost de atunci spectacolele cu casa închisă create de ea. Despre povestea ei cu Teatrul Metropolis, Lia Bugnar și-a amintit în interviul de mai jos.

21
/01
/22

Parte a seriei de producții work in progress inițiată și produsă de creart/Teatrelli anul trecut, spectacolul „Băiatul Văduvă”, semnat de Eugen Jebeleanu, unul dintre cei mai reprezentativi regizori ai momentului atât în plan național, cât și în plan internațional, intră – la cererea publicului –, în repertoriul Teatrelli. În rolurile principale sunt patru actori de excepție: Vlad Bîrzanu, Mihaela Sîrbu, Alexandru Chindriș și Cosmina Stratan (plus câinele Uber). Primele reprezentații – din 24 și 25 ianuarie - sunt sold out, pentru următoarele, programate în 12 și 13 februarie, biletele vor fi puse în curând în vânzare pe platforma eventbook.ro.

21
/01
/22

„Miracol”, regizat de Bogdan George Apetri („Periferic”, „Neidentificat”), va putea fi urmarit pe 24 ianuarie, de ziua Micii Uniri, intr-o avanpremiera absoluta, intr-o serie de cinematografe selectionate. Filmul premiat la numeroase festivaluri internationale de prestigiu se va vedea, cu 10 zile inainte de lansare, in zi de sarbatoare romaneasca, pe ecranele a 21 de sali de cinema din toata tara.

21
/01
/22

Intimități, cel de-al patrulea roman al lui Katie Kitamura, scriitoare americană de origine japoneză, se înscrie deja pe linia succesului precedentelor cărți ale autoarei, traduse în peste 20 de limbi, iar una dintre ele aflată în curs de ecranizare. Pornind din start cu avantajul unor recomandări puternice din partea fostului președinte Barack Obama și a lui Oprah Winfrey, Intimități a fost apreciat atât pentru temele propuse de scriitoare, cât și pentru stilul ultramodern, nonconformist și „cool” în care e scris, după cum observa The New York Times.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

20
/01
/22

Luni, 31 ianuarie, de la ora 09:30, la Sala Ion Caramitru a Teatrului Național București, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” sărbătorește cei 72 de ani de existență.

19
/01
/22

Duminică, 23 ianuarie 2022, se lansează „#acedesiguranță”, un spectacol-instalație în regia lui Bobi Pricop, care se va juca simultan în patru teatre din țară: Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe, Teatrul de Stat Constanța și Teatrul de Nord Satu Mare. De o noutate absolută, spectacolul este conceput să funcționeze pe două […]

19
/01
/22

În perioada 28 – 30 ianuarie, Teatrul Ion Creangă organizează TIC PITIC – Zilele Small Size, un eveniment unic în România care celebrează teatrul dedicat celor mai tineri dintre spectatori: de la bebeluși până la cei care își desprind mânuțele din mâinile părinților.

18
/01
/22

Situația globală din ultimii (deja) doi ani și mai ales de anul trecut a adus sau accelerat câteva trenduri interesante în producția, prezentarea și consumul de muzică clasică, în opțiunile publicului și modul în care artiștii și organizatorii de evenimente au adus muzica spre audiențe tot mai largi.