HARPĂ și ritmuri hispanice la Sala Radio
https://www.ziarulmetropolis.ro/harpa-si-ritmuri-hispanice-la-sala-radio/

Aţi ascultat vreodată un concert de harpă ? Vă place muzica inspirată de ritmurile pline de ”foc” ale Spaniei şi ale Americii Latine? Pentru ambele întrebări răspunsul se află într-un concert de neratat pe care îl propune vineri, 12 aprilie (19.00), la Sala Radio, Orchestra Naţională Radio şi doi invitaţi speciali: MARIA BÎLDEA – care a fost aplaudată timp de peste 20 de ani alături de Orchestra Naţională a Radioteleviziunii din Grecia şi dirijorul grec ANASTASIOS SYMEONIDIS, director artistic al aceluiaşi ansamblu.

Un articol de Petre Ivan|8 aprilie 2019

Programul serii este conceput sub semnul sonorității pline de pasiune a muzicii spaniole și a ritmurilor din America Latină!

Veți asculta: Concertul pentru harpă şi orchestră, semnat de compozitorul argentinian Alberto Ginastera (unul dintre cei mai importanți compozitori ai sec. XX în continentul american), Rapsodia pentru orchestră España (creată de francezul  Emmanuel Chabrier în 1883, după o călătorie în Spania), Amorul vrăjitor, creație a compozitorului spaniol Manuel de Falla și Capriciu spaniol, semnat de compozitorul rus Nikolai Rimski-Korsakov.ritmuri hispanice

Născut în anul 1972 la Atena, ANASTASIOS SYMEONIDIS a studiat la început pianul, la Şcoala Naţională de Muzică din Atena. S-a specializat apoi în muzicologie la National and Kapodistrian University din Atena şi în dirijat de orchestră la Academia de Muzică din Viena, precum şi la Académie Lyrique din Paris.

A dirijat numeroase concerte alături de Greek Turkish Youth Orchestra şi a fost aplaudat în săli precum: Athens Concert Hall, Greek National Opera, Thessalonica Concert Hall, în Sala Universităţii Aristotel din Salonic ș.a. Anastasios Symeonidis a dirijat Orchestrele Simfonice de Stat din Atena şi Salonic, Megaron Resident Orchestra, iar în prezent este director artistic la Orchestrei Radio din Grecia.

MARIA BÎLDEA a înființat, în 1988, prima clasă de harpă la Conservatorul din Salonic, iar în 1992 la Conservatorul din Atena. A concertat cu cele mai mari orchestre din România și din Grecia, a susținut recitaluri în Franța, Marea Britanie, Germania, Canada, SUA  ș.a.  și a interpretat muzica compusă de Vanghelis pentru „Alexander” (regizor Oliver Stone).

După ce a debutat la vârsta de doar 12 ani și a obținut apoi numeroase premii la competiții naționale, la 18 ani și-a lansat cariera solo cântând alături de cele mai importante orchestre din România. A continuat și participarea la competiții internaționale de harpă, cum ar fi cele de la Tel-Aviv – Israel sau Bloomington – SUA. Repertoriul vast al Mariei Bîldea cuprinde lucrări de la pre-clasicism la compozitori contemporani. A interpretat mai multe partituri în premieră absolută, creații ce i-au fost dedicate de compozitori ca Theodore Antoniu, Giorgos Chatzimichelakis și Dan Dediu.

Alături de cvartetul de harpe pe care l-a înființat – „Aeolian Harps” – interpretează muzică tradițională grecească.  Este și fondatoare a Ansamblului Kyklos și din 2018 este și membră a Orchestrei Naționale Radio.

 Concertele pot fi ascultate în direct pe toate frecvenţele Radio România Cultural şi Radio România Muzical din ţară şi în streaming live pe Internet, pe www.radioromaniacultural.ro și www.romania-muzical.ro.

Biletele la concertele Orchestrelor şi Corurilor Radio sunt disponibile pe www.bilete.ro, în oficiile Poştei Române, în magazinele Inmedio semnalizate bilete.ro şi la Casa de bilete a Sălii Radio.

Pentru alte informaţii legate de Orchestrele şi Corurile Radio vă rugăm să consultaţi site-ul www.orchestreradio.ro.

Foto: Harpa si ritmuri hispanice – orchestreradio.ro.

29
/06
/14

Cel mai important eveniment de jazz al anului din Capitală, ARCUB Live Open Air — Jazz, Blues & More, se relansează la cea de-a treia ediție sub un nume și un concept nou: Bucharest Jazz Festival.

29
/06
/14

Orchestra Română de Tineret, condusă de dirijorul Cristian Mandeal, a strălucit într-un program de concert de mare virtuozitate, în prima apariție a unei orchestre românești pe scena Filarmonicii din Berlin, care a stârnit uralele unui public în general destul de reținut în aprecieri.

27
/06
/14

Teatrul de Operetă și Musical „Ion Dacian” organizează în perioada 5-10 iulie un casting pentru unul dintre cele mai cunoscute spectacole de musical din lume – „Fantoma de la Operă”, producție ce va intra în repertoriul instituției începând cu stagiunea 2014-2015. Spectacolul va fi montat de regizorul de origine australiană Stephen Barlow și de o echipă de creație alcătuită din artiști români și străini.

25
/06
/14

Primul festival din România care aduce muzica bună în parcurile orașului, Jazz in the Park, organizat la Cluj-Napoca, se pregătește intens pentru ediția a doua. Între 4 și 6 iulie, mii de iubitori ai jazz-ului sunt așteptați „să acapareze” Parcul Central.

25
/06
/14

De la Bruckner la Tina Turner…ar putea fi o cale lungă – şi totuşi nu e chiar aşa. Pentru că în mod poate ciudat, într-o singură săptămână se lansează în cadrul aceleiaşi mari case de discuri – Deutsche Grammophon – discuri care conţin şi muzica lui Bruckner, dar şi a Tinei Turner.

16
/06
/14

Vineri, 20 iunie (19.00), la Sala Radio, veţi avea plăcerea de a asculta, în interpretarea ORCHESTREI NAŢIONALE RADIO, una dintre simfoniile care au născut cele mai multe dezbateri ideologice: Simfonia a VII-a în do major – Leningrad, creaţie a compozitorului rus Dmitri Şostakovici.

14
/06
/14

Opera Naţională Bucureşti propune publicului, în 17 iunie, de la ora 19.00, un concert extraordinar susţinut de către tenorul Marcello Giordani, unul dintre cei mai mari cântăreţi ai lumii, fiind invitat permanent al celor mai prestigioase scene de concert şi opere din lume, incluzând Metropolitan Opera, Teatro alla Scala, Royal Opera Covent Garden, Opernhaus Zürich, Staatsoper Viena, Opéra National de Paris, Teatro Liceu din Barcelona etc.

11
/06
/14

Convenţia a fost simplă. Pornind de la fiecare literă din alfabet, Eduard Kunz a ales un cuvânt cheie care îi defineşte viaţa. Şi l-a explicat. Şi, ca orice artist care se respectă nerespectând regulile, a sărit chiar peste litera A. Şi a început aşa: