Horațiu Mălăele, filmări pe Aeroportul Henri Coandă pentru noul său film
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-filmari-pe-aeroportul-henri-coanda-pentru-noul-sau-film/

Zilele acestea au loc filmările pentru „Luca”, cel mai nou film al lui Horaţiu Mălăele,un thriller psihologic, cu influenţe de neo-noir, de la maeştrii acestui gen: Polanski (Chinatown), Coppola(The Conversation), sau Scorsese (Taxi Driver). Protagonistul va fi arhetipul acestui gen cinematografic: damnatul.

Un articol de Petre Ivan|19 septembrie 2018

Orice ar face, oriunde s-ar ascunde, este urmărit de un destin potrivnic, care-l găsește și în gaură de șarpe – nu degeaba poștașul sună întotdeauna de două ori. Damnatului îi e greu să se conecteze la un univers care pare guvernat de hazard, deci, inevitabil, absurd. Tocmai de aceea, ca revoltă la absurditatea vieții, este în stare de un act criminal.

Cred că actorul, este o oglindă imensă și vie, în care ne mai aranjăm, din când în când, viața. Existența lui pare ciudată, inexplicabilă și tainică. Când viața, cu tot hățișul ei conceptual, se opune ca un asemenea destin să își urmeze rostul, lucrurile o iau razna. Minimalizând, despre acest derapaj forțat vreau să vorbesc în acest film pe care îl voi ridica împreună cu cea mai talentată echipă din casa cinematografiei noastre”, explică regizorul Horațiu Mălăele.

Iar una din locațiile de filmare este Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni, carepune la dispoziția echipei de filmare spațiile necesare din terminalul de pasageri.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Niciodată un studio de filmare nu va reuși să fie la fel de autentic cum este un terminal real, cu pasageri reali și ei, cu atmosfera și anunțurile sonore de pe fundal. Colegii mei din Compania Națională Aeroporturi București vin și cu un know-how specific. Fiind atât de multe reguli în aeroport, senzația inițială este că… nu ai cum să faci un film fără să le încalci! Ei bine, ei vor ști să rezolve aceste aspecte, să te îndrume și, totodată, să-ți lase libertatea de a te desfășura cu filmarea, oricât de dificilă sau complexă ar fi aceasta. Am ales să susținem acest proiect, pentru că întotdeauna venim în întâmpinarea unor astfel de proiecte, mai ales când sunt implicați  tineri actori. Renumele regizorului sau al unuia sau mai multor actori din distribuție vin ca un bonus. Ceea ce s-a întâmplat și la Luca…”, explică Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

În regia lui Horațiu Mălăele,„Luca” este povestea captivantă a unui tânăr expat în lupta cu destinul,întors în țară după 20 de ani, descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. Cu ajutorul Giuliei (Mădălina Craiu) și a câtorva oameni din fosta sa viață, Luca Plătici (interpretat de Istvan Teglas), reușește să își învingă fantomele trecutului și să afle sensul existenței sale.

Din distribuție fac parte: Istvan Teglas, Andi Vasluianu, Mădălina Craiu, Horațiu Mălăele, Rodica Mandache, Liana Mărgineanu, Bogdan Mălăele, Giulia Nahmanyși mulți alții.

Filmările au loc în perioada 5 septembrie – 4 octombrie 2018 în București și Buftea.

„Luca”este o co-producție Fundația Teatru Contemporan și MovieProduction Entertainment. Producători Adrian Lustig și Cristina Dobrițoiu.

 

Foto: Horațiu Mălăele, Luca – Adi Marineci

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »