Ilona Brezoianu: „Mă bucur că nu mai sunt singură pe scenă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/ilona-brezoianu-ma-bucur-ca-nu-mai-sunt-singura-pe-scena/

INIȚIATIVĂ Teatrul Metropolis, condus de George Ivaşcu, propune, la zece ani de la înfiinţare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectaţi de maeştri ai scenei româneşti de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

Un articol de Andrei Crăciun|8 februarie 2017

Printre cei aleși se numără și Ilona Brezoianu (26 ani). A fost selectată de Oana Pellea. Ilona deja s-a impus pe scena teatrului independent, cu „Fata din Curcubeu”, un one-woman-show.

Ilona, ce așteptări ai de la acest spectacol?
Am așteptări mari, având în vedere că am mai lucrat cu Lia și știu că va ieși ceva foarte bun. Sunt tare curioasă. Și cred că va fi un spectacol bine primit, și vor veni mulți să-l vadă.

Cum crezi că îți va influența această selecție cariera?
Momentan nu aș vrea să cred nimic. Sper doar să îmi fac treaba cât mai bine, și mă bucur că o să câștig experiență. Eu mi-aș dori în bine, dar îmi place să fiu surprinsă. Nu aș face un pronostic.

Te așteptai să fii dintre cei aleși? De ce?
Sincer, eram 50% cu 50%. M-am pregătit, recunosc, și am muncit pentru audiție. De asta mă așteptam să da, dar la fel de bine putea fi și nu.

Cum ți se pare faptul că ai fost ales de actrița Oana Pellea?
M-am bucurat foarte tare. O apreciez mult, este un om deosebit. Și o actriță extraordinară. Mai ales în seara galei, când a vorbit atât de frumos despre mine, am fost foarte emoționată…

Cum decurg repetițiile?
Păi, am făcut ceva lecturi, și acum începem să ne cunoaștem mai bine. Lucrurile se conturează foarte frumos. Ne place piesa, lucrăm cu drag, și chiar cred că e o gașcă de oameni talentați și cu chef. Și eu momentan profit de colegi, și mă bucur că nu mai sunt singură pe scenă, cum sunt la ‚Fata din curcubeu’. Acum am pe cine să mă bazez. Sunt încă nouă actori acolo.

Cum vezi această inițiativă a Teatrului Metropolis, odată început lucrul?
Mă bucur tare că există genul ăsta de inițiativă, care sprijină actorii tineri. Cred că ar trebui să facă asta cât mai multe teatre. Sau dacă nu, să se facă asta la Metropolis și în anii următori, ca să se poată bucura și alți colegi.

Cum ți s-a schimbat programul și ce îți place cel mai mult?
Nu mi s-a schimbat prea mult, doar că am început repetițiile astea. Și în rest spectacole, dar încă nu pot să zic că sunt foarte solicitată. Adică mă descurc cu toate. Și încă mai încap. Îmi place că am început lucrul, nu rezist acasă foarte multă vreme.

DESPRE ILONA BREZOIANU

ID: Nume, data și locul nașterii, studii, roluri importante de până acum.
Brezoianu Ilona, 26. 06. 1990, Giurgiu, Liceul Ion Maiorescu Giurgiu, UNATC I L Caragiale, Licență: Clasa prof. Adrian Tititeni. Master: Clasa prof. Gelu Colceag. Roluri: Chivuța, Două Loturi – TNB, regia Alexandru Dabija; Fata din curcubeu, One Woman Show – regia Lia Bugnar; Anita, Mon Cabaret Noir – Teatrelli, regia Răzvan Mazilu; Isaura, Medeea mama mea – TNB , regia Ivan Dobchev; Aspasița, Peretele – Metropolis – regia Lia Bugnar.

TEATRU. De ce ai ales teatrul? Cum e să fii un actor tânăr în România zilelor noastre? De ce e bine, de ce e rău?
Pentru că nu cred că aș fi fost bună la altceva. Am avut de mică înclinații artistice. Cred că și părinții mei și-au dat seama. Apoi când am crescut și am înțeles despre ce vorba în actorie n-am renunțat la idee. Din contră. Ăsta ar fi unul din motive. Și pentru că nu mi-aș fi dorit o viață banală. Cred ca e și o doză de nebunie undeva, la oamenii care aleg asta. Recunosc, m-a pus un pic în dificultate întrebarea asta. Aș fi tentată să spun că e o nebunie să fii un tânăr actor în România zilelor noastre. Trăiești intens, câștigi bani, ceea ce nu ai fi crezut vreodată, și faci ce iți place. Dar imediat îmi vin în minte și colegi care nu joacă, deși au terminat facultatea asta. E trist. Din păcate nu sunt șanse egale pentru toți. Suntem prea multi, și se fac destul de puține lucruri. Habar n-am. Pentru unii e bine, pentru alții nu. Trist.

SCHIMBARE. Ce îți dorești tu să schimbi în teatru, ce ți-ai dori să schimbe sistemul?
Mi-aș dori casting-uri cu acces pentru toată lumea, posturi, angajări cu concurs. Astea ar fi.

PUNCTE FORTE. Care consideri că sunt atuurile tale în viața de actor?
Forța și umorul. E suficient. Nici nu știu dacă mai sunt altele.

COTIDIAN. Cum trăiești în viața de zi cu zi?
Merg la repetiții, gătesc, dorm, iubesc pisica, ies în oraș, nu știu. Fac de toate. E plină de activități.

RECOMANDĂRI CULTURALE. Scriitori, dramaturgi, cărți, regizori, filme, muzică…
John Steinbeck . Slwomir Mrozek. Acum citesc Andrei Takovsky – Sculptând în timp. Regizori: Yuri Kordonsky, Alexandru Dabija, Lia Bugnar, Alexander Morfov, mulți. Și ar mai fi și de afară, și de film. și… mulți. Film: Ivan’s childhood. Muzică: Avishai Cohen.

Aș fi tentată să spun că e o nebunie să fii un tânăr actor în România zilelor noastre. Trăiești intens, câștigi bani, ceea ce nu ai fi crezut vreodată, și faci ce iți place. Dar imediat îmi vin în minte și colegi care nu joacă, deși au terminat facultatea asta. E trist. Din păcate nu sunt șanse egale pentru toți.

Foto: Laura Dobre

07
/06
/14

Eusebiu Ștefănescu a primit anul acesta Premiul UNITER pentru rostirea poeziei, despre care spune că nu se poate face pe dinafară, ci ,,pe dinăuntru”. Când era mic, credea că o să devină poet. Apoi, o ședință de spiritism i-a arătat că destinul său este legat de actorie...

31
/05
/14

În ultimul episod al interviului cu Şerban Tomşa, veţi afla despre tabieturile de scriitor ale romancierului ( sau despre cum şi când scrie Ş. T. ) şi de ce acesta a stat mulţi ani departe de masa de lucru.

27
/05
/14

Ziarul Metropolis inaugurează o serie de „interviuri – foileton” cu scriitori români contemporani. Primul pe lista noastră este Şerban Tomşa, autorul romanelor „Biblioteca lui Noe”, „Maimuţe în haremul nopţii”, „Gheţarul” (premiul Asociației Scriitorilor din București) şi „Călugărul Negru”.

26
/05
/14

Baletul e scump, spune povești siropoase și se adresează mai mult fetelor. Sunt câteva dintre miturile care ne țin departe de sala de spectacol. Corina Dumitrescu, de 20 de ani prim-solistă a Operei Naționale București, ne spune cum stau lucrurile în realitate.

21
/05
/14

Un interviu neconvențional, să-i spunem atât de previzibil așa, cu actorul, omul de televiziune, starul Mihai Bendeac. Despre cum s-a legat prietenia cu cantautorul Gabriel Cotabiță, despre cum l-a ajutat în carieră calviția și despre relația cu “Mondenii”.

17
/05
/14

Angajat al Teatrului Mic din București, Ștefan Lupu își ia meseria de actor foarte în serios, exploatându-i toate laturile. Spectacolul de teatru-dans ZIC-ZAC, în care joacă alături de Andrea Gavriliu și de Gabriel Costin, a fost premiat de Uniunea Teatrală din România la gala din luna aprilie.

14
/05
/14

Diana Mihailopol a fost recompensată cu Premiul UNITER pentru teatru radiofonic, pentru Două nuvele de Mihail Bulgakov: Ştergarul cu cocoş şi Beregata de oţel. Ea a semnat dramatizarea radiofonică şi regia artistică pentru această producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune, premiată la gala desfășurată la sfârșitul lunii aprilie.

05
/05
/14

T. O. Bobe, scriitorul care a dat acum zece ani „Cum mi-am petrecut vacanța de vară“, o carte de o forță de expresie, ba chiar și de un succes rareori egalate, T. O. Bobe, scriitorul care a revenit în 2011 cu „Contorsionista“, ne-a oferit un scurt interviu din care va rezulta că a scrie cărți în România echivalează cu a merge pe o sârmă imposibilă care arareori duce undeva.