Impro’Velo’City – de ce improvizaţie?
https://www.ziarulmetropolis.ro/improvelocity-de-ce-improvizatie/

În ultimii ani, pe piaţa de entertainment din Bucureşti (şi nu numai) au apărut numeroase echipe şi trupe de teatru, de stand-up comedy şi de improvizaţie. Publicul, însă, cere tot mai mult.

Un articol de Petre Ivan|1 aprilie 2014

 

Spectatorii au demonstrat o nevoie tot mai acută şi mai crescândă de a se relaxa, de a râde şi de a uita de problemele acestui cotidian apăsător şi sufocant ce-i înconjoară. Astfel, a luat naştere o nouă trupă de improvizaţie. De ce „astfel”? Pentru că membrii grupului şi-au dorit exact asta: să le ofere spectatorilor şi consumatorilor de divertisment un mod alternativ de a-şi petrece timpul liber.

Şi totuşi, de ce o nouă trupă de improvizaţie? Pentru că Impro’Velo’City aduce un plus de energie, un suflu tineresc de bucurie a jocului. Trupa „Impro’velo’city” s-a format în 2013, la iniţiativa tânărului şi talentatului actor Antonio-Tadeus Mincă (colaborator al Teatrului Masca, din Bucureşti), care şi-a adunat câţiva colegi de breaslă la fel de tineri şi de dăruiţi, pentru a construi o trupă de improvizaţie inedită, inovatoare şi imaginativă.

Trupa are în componenţă şase actori: Ştefania Antonescu, Viorela Diac, Ana Maria Iordache, Mihaela Puiu, Antonio-Tadeus Mincă şi Adrian Rădulescu, „acompaniaţi” de Tudor Sicomaş, care asigură sunetul spectacolului.

_MG_2090

Fiecare dintre aceşti tineri artişti au grijă ca, la fiecare spectacol „Impro’velo’city” să-şi încânte publicul cu umor de cea mai bună calitate. Jocurile de improvizaţie pe care le propune trupa sunt uşor de recunoscut pentru consumatorii obişnuiţi ai teatrului de improvizaţie. Spectacolele trupei sunt caracterizate de suflul tineresc şi de energia debordantă, alături de pasiunea şi de entuziasmul depuse de talentaţii protagonişti.

Ce se întâmplă, însă, la un spectacol de improvizaţie? În primul rând, nimic nu este prestabilit. Căci altfel nu ar fi vorba de improvizaţie! Actorii se antrenează, într-adevăr, un timp îndelungat, însă nimeni nu poate şti rezultatul final.

Trupa vă invită vineri, 4 aprilie, de la ora 20.00, la Centrul Cultural Artidava, pe strada Henri Coandă nr. 38, Bucureşti, la o imensă porţie de râs, la o gură proaspătă de voie bună, astfel încât să vă delectaţi cu rafinatele arome de umor şi cu zefirul talentelor unor tineri artişti frumoşi (la figurat, căci la propriu rămâne să vă convingeţi singuri).

01
/11
/16

Teatrul Evreiesc de Stat deschide stagiunea miercuri, la sediul central din strada Iuliu Barasch, nr 15, sector 3, Bucureşti (zona Sf. Vineri – Udrişte), cu spectacolul ”Varşovia - Ghid Turistic” de Hillel Mitelpunkt. Premiera spectacolului va avea loc miercuri, 2 noiembrie, de la ora 19.00 și joi, 3 noiembrie, de la ora 18.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.

01
/11
/16

“Jack Reacher: Never go back”, “Doctor Strange”, “Fantastic Beasts and Where to Find Them” sau “Rogue One: A Star Wars Story” sunt cele mai spectaculoase premiere care pot fi urmărite lunile acestea în format IMAX, pe cele mai mari ecrane din ţară, disponibile la Cinema City.

31
/10
/16

Disco Titanic, de Radu Pavel Gheo, un roman cu adolescenţi maturizaţi traumatic într-o lume copleşită de puseuri naţionaliste sau localiste, a apărut în colecția Ego. Proză a Editurii Polirom, şi în ediţie digitală. „Radu Pavel Gheo este un scriitor strălucit, ce va marca o epocă.” - Mircea Iorgulescu

31
/10
/16

Serenada pentru vioară, orchestră de coarde, harpă şi percuţie de Bernstein este o lucrare care poate fi foarte rar auzită în România. Ea va fi interpretată la Sala Radio vineri, 4 noiembrie, de la ora 19.00, de violonistul Liviu Prunaru, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului Gabriel Bebeşelea.

31
/10
/16

Cel de-al patrulea lungmetraj regizat de Radu Jude, „Inimi cicatrizate”, o adaptare liberă după opera literară a lui Max Blecher, va rula în cinematografele din România din 18 noiembrie, pelicula fiind distribuită de micro FILM. Cu această ocazie, Editura Humanitas publică o ediție specială a romanului ”Inimi cicatrizate”. Este pentru prima dată când M. Blecher semnează și ilustrația copertei cărții sale, un desen în tuș negru și roșu descoperit în timpul documentării lui Radu Jude, desen care a devenit imaginea centrală a afișului filmului.

30
/10
/16

În cadrul Festivalului Naţional de Teatru, pe 27 şi 28 octombrie 2016 la Teatrul Bulandra, sala „Liviu Ciulei”, spectacolul „Linoleum“ (pe un text al fraţilor Presniakov) al Teatrului Naţional din Cluj-Napoca, a descreţit frunţile bucureştenilor cu umor negru, de calitate.

30
/10
/16

Zonă seismică acceptată azi de toată lumea, Bucureştiul are o lungă istorie în spate, presărată de cutremure frecvente, distrugătoare şi peste putinţă de prevăzut. Prima consemnare documentară datează din 1681, în domnia lui Şerban Cantacuzino, cu precizarea că „n-au mai pomenit altădată nimenea”.

30
/10
/16

Ei bine, moda Halloween-ului ajunge și pe un disc de muzică clasică, însă chiar în ajunul Halloween-ului se lansează și un antidot, un disc cu muzică de Mozart. Ambele, foarte bine cântate.

29
/10
/16

Cea de-a noua zi – penultima - a Festivalului Naţional de Teatru se constituie într-un complex de rafinate evenimente dedicate scenei contemporane şi artiştilor care o slujesc. Fără îndoială, capul de afiş al seriei de spectacole programate în această seară îl constituie prima reprezentaţie din FNT a ”Livezii de Vişini” de A.P. Cehov, în viziunea regizorală a renumitului Lev Dodin –  invitat special al Festivalului, împreună cu trupa sa de actori de la Maly Drama Teatr - Théâtre de l'Europe, din Sankt Petersburg, Rusia.

29
/10
/16

Artistul american Bob Dylan, care nu a făcut declarații după ce a fost desemnat câștigătorul premiului Nobel pentru Literatură, a anunțat că va merge la Stockholm pentru a primi această recompensă ''uluitoare, de necrezut''.

29
/10
/16

Arcadie Rusu este directorul Centrului Independent Coregrafic LINOTIP. Coregraf, dansator, performer, licențiat și absolvent de Master în Artă Coregrafică la U.N.A.T.C, acesta vorbeşte în faţa camerei mânuite de fotograful Simion Buia despre experiența sa cu teatrul.