Ionuţ Niculae: Talentul… nici nu-ţi dai seama că-l ai, îşi dau seama alţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/ionut-niculae-talentul-nici-nu-ti-dai-seama-ca-il-ai-isi-dau-seama-altii/

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Ionuţ Niculae (20 de ani) este unul dintre actorii din distribuţia filmului „Rocker” regizat de Marian Crişan, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la San Sebastian în septembrie 2012, film care în România va avea premiera pe 23 februarie. Tânărul actor entuziast şi dedicat meseriei, pentru care se […]

Un articol de Judy Florescu|28 ianuarie 2013

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Ionuţ Niculae (20 de ani) este unul dintre actorii din distribuţia filmului „Rocker” regizat de Marian Crişan, care a avut premiera mondială la Festivalul de Film de la San Sebastian în septembrie 2012, film care în România va avea premiera pe 23 februarie.

Tânărul actor entuziast şi dedicat meseriei, pentru care se documentează în mod constant prin prezenţa sa în sălile de spectacol, în funcţie de programul repetiţiilor sale, îşi doreşte să lucreze cât mai mult, fiindcă tot ceea ce face cu multă plăcere, din pricina iubirii necondiţionate pentru teatru.

În afară de rolul său din piesa „Hoţii de frumuseţe” de Pascal Bruckner în regia lui Chris Simion de la Teatrul Evreiesc de Stat, Ionuţ Niculae joacă şi în două producţii ale U.N.A.T.C.-ului, „Jacques sau supunerea” şi „Clasa Noastră”.

„Clasa Noastră” în regia Simonei Măicănescu este primul spectacol din cadrul U.N.A.T.C. care se va juca într-un teatru de stat şi a patra montare a piesei din lume.

Spectacolul studenţesc „Clasa Noastră” este prima şi singura piesă jucată în baraca roşie de la U.N.A.T.C., iar pentru pregătirea rolului său, Ionuţ Niculae a luat parte la două ceremonii din Sinagogă.

„Repetiţiile la „Clasa Noastră”  au durat o lună şi zece zile. A fost ca un cantonament, lucram 12-13 ore în fiecare zi. Am învăţat foarte multe de la Simona Măicănescu, care nu este profesoară la noi, a venit special din Franţa pentru a monta această piesă,,” spune Ionuţ Niculae.

Despre rolul din piesa Simonei Măicănescu îmi mărturiseşte că a lucrat la el foarte asiduu: „Unele roluri te solicită foarte mult iar altele îţi vin ca o mânuşă. Toate sunt plăcute.Sigur, rolurile care te fac să te gândeşti noaptea la ele sunt mult mai ofertante. Rolul din „Clasa noastră” m-a solicitat cel mai mult. N-am mai avut chef de glume. Am fost acolo trup şi suflet cât a fost nevoie.”

Spectacolul „Clasa Noastră” va participa la SZEM, festival internaţional al facultăţilor de teatru europene, care se va desfăşura între 5 şi 10 februarie la Miskolc, Ungaria.

„Nu ştiu ce e talentul. Până la urmă talentul e ceva…cred că nici nu-ţi dai seama că îl ai sau îşi dau seama alţii. La un actor contează şi rolul şi regizorul. Poţi să faci un rol bun neavând în spate un regizor capabil sau poţi să faci un rol prost având în spate un regizor foarte mare. Depinde de tine, tu-ţi faci rolul. Poţi să faci dintr-un rol mic un rol mare la care să se uite lumea. Şi textul contează. În orice rol trebuie să porneşti cu adevăr,” spune Ionuţ Niculae.

În opinia tânărului actor, una dintre cele mai frumoase experienţe teatrale pe care le-a avut s-a petrecut în 2012 la Festivalul de Teatru Independent “Undercloud”, unde a avut ocazia să joace într-un spectacol-lectură „Aplauze pentru Lena” alături de Puşa Darie şi Marius Manole, unul dintre reperele sale artistice în carieră.

L-am întrebat pe Ionuţ  Niculae dacă are o replică preferată din teatru, moment în care fără să stea pe gânduri mi-a spus:”Acolo unde există talent, nu există nici boală, nici  bătrâneţe şi până şi moartea e ceva mult prea mic care să-i stea în cale.” (Horaţiu Mălăele, Măscăriciul)

23
/07
/14

După realizarea scenografiei pentru multe producții românești și pentru coproducții internaționale, Mihaela Ularu, mama actriţei Ana Ularu, a revenit la prima pasiune a sa, teatrul, realizând costumele din spectacolul independent „În parc”, scris şi regizat de Radu Iacoban, cu Ana Ularu/Rodica Lazăr și Istvan Teglas în distribuţie.

15
/07
/14

Andreea Bibiri spune că în teatru nu există democrație. Mărturisește că regizorul care a influențat-o cel mai mult a fost Liviu Ciulei și vorbește despre prima ei colaborare cu actorul Marius Manole, într-un spectacol „un pic cam personal“, „Cremă de zahăr ars. Astăzi îi spunem dragoste“.

15
/07
/14

INTERVIU. Aflat la prima ediţie, festivalul Ceau, Cinema! (17-20 iulie) îşi propune să apropie publicul de filmul european, într-o oraş fără nici un cinematograf de stat funcţional, dar cu ambiţii de capitală culturală: Timişoara. Pentru a afla ce înseamnă un astfel de eveniment, am stat de vorbă cu iniţiatorul şi organizatorul principal: copywriterul şi criticul de film Lucian Mircu.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

17
/06
/14

Marele regizor polonez Krzysztof Zanussi afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis realizat la TIFF, că nu există decât un pas între succes și eșec, că premiile sunt folositoare, că a făcut compromisuri în timpul comunismului, că tinerii își vând astăzi prea ușor libertatea și că ceea ce contează este să te comporți decent în viață.

13
/06
/14

Actrița Rodica Lazăr este un buchet de energii multinuanțate. Privirea ei azurie este într-un contrast perfect cu timbrul pregnant al vocii ei. Ai putea vorbi la nesfârșit cu actrița, despre meseria ei, despre începuturi, despre continuări și despre perserverența pe care trebuie să o conții pentru evoluția profesională.

11
/06
/14

Convenţia a fost simplă. Pornind de la fiecare literă din alfabet, Eduard Kunz a ales un cuvânt cheie care îi defineşte viaţa. Şi l-a explicat. Şi, ca orice artist care se respectă nerespectând regulile, a sărit chiar peste litera A. Şi a început aşa: