Jeanne Moreau, diva absolută, în octombrie, la TV5MONDE
https://www.ziarulmetropolis.ro/jeanne-moreau-diva-absoluta-in-octombrie-la-tv5monde/

Se spune că nimic nu este mai potrivit pentru o seară de toamnă ploioasă decât un film clasic. Pentru cea de-a doua jumătate a lui octombrie, TV5MONDE a programat câteva dintre filmele-cult ale icon-ului Jeanne Moreau.

Un articol de Petre Ivan|17 octombrie 2016

Cunoscută ca primul sex-simbol francez care a pozat pentru coperta Time Magazine, Jeanne Moreau a primit un omagiu pentru întreaga carieră, adus de Sharon Stone, în 1998, în cadrul decernării Premiilor Oscar.

Este cea mai înaltă distincție acordată de Academia Americană de Film unei actrițe internaționale, ca recunoaștere a contribuției aduse istoriei cinematografului mondial.

Moreau, muza lui  François Truffaut, a colaborat cu mari cineaști precum Wenders, Fassbinder, Antonioni sau Orson Welles.

Ce filme cu celebra actriță puteți vedea?

LE DOS AU MUR – DUMINICĂ, 23 OCTOMBRIE, DE LA 22.00. Regia: Édouard Molinaro (Franța, 1957, film alb-negru)

VIVA MARIA ! – DUMINICĂ, 24 OCTOMBRIE, DE LA 01.00. Regia, scenariul: Louis Malle (Franța/Italia, 1965)

L’ÉTRANGE MONSIEUR STEVE – DUMINICĂ, 30 OCTOMBRIE, DE LA 22.00. Regia: Raymond Bailly (Franța, 1957, film alb-negru)

Foto: Jeanne Moreau – cinemagia

04
/11
/19

Cele mai noi producții germane vin la București la cea de-a 14-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN. Organizat de Goethe-Institut, evenimentul va avea loc între 21 și 27 noiembrie la București și va fi găzduit, pentru al doilea an consecutiv, de Cinema Elvire Popesco din cadrul Institutului Francez.

03
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Premiat cu Palme d`Or la Cannes, „Parasite” (2019), cel mai nou film al sud-coreeanului Bong Joon Ho, este o satiră de o virtuozitate scenaristică şi regizorală care transformă premisa simplă a inegalităţilor sociale într-un discurs deopotrivă comic şi perturbator, distractiv şi caustic, despre lumea de astăzi.

02
/11
/19

Cum era să practici skateboarding în Cehoslovacia anilor ‘80? Dar să recurgi la tertipuri neașteptate pentru a face rost de bani? Pe 4 și 5 noiembrie, Centrul Ceh vă așteaptă la două noi proiecții din cadrul Documentary Mondays și Fiction Tuesdays, cu „King Skate”, respectiv „Run, Waiter, Run!”.

01
/11
/19

CRONICĂ DE FILM La filmele unor regizori veterani ca Jean-Pierre & Luc Dardenne și Ken Loach, încoronați de-a lungul carierei cu câte două trofee Palme d`Or, nu te duci pentru a vedea dacă şi-au schimbat stilul. Le cauţi fiecare nou titlu tocmai pentru stilul realist consacrat, altădată în avangardă.

01
/11
/19

Cea de-a șasea ediție a UrbanEye Film Festival începe miercuri, 6 noiembrie, și se va desfășura la Cinema Elvire Popesco și ARCUB. Tema principală a festivalului de anul acesta este natura și orașul.

01
/11
/19

Pentru a marca cea de-a 100 aniversare a rolului crucial pe care Regina Maria l-a avut pentru țara sa în cadrul Conferinței de Pace de la Paris, din anul 1919, producătorul executiv John M. Florescu alături de canalul de televiziune History anunță lansarea „Turneului Național Maria – Inima României”, un eveniment itinerant ce va avea loc în mai multe orașe din România, pe parcursul următoarelor 6 luni.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.