Laura Georgescu: CNA are datoria morală de a veni cu soluţii când constată derapaje
https://www.ziarulmetropolis.ro/laura-georgescu-cna-are-datoria-morala-de-a-veni-cu-solutii-cand-constata-derapaje/

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje. Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de […]

Un articol de Andrada Văsii|8 februarie 2013

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, declarat vineri că instituţia pe care o conduce are, dincolo de îndatoririle cunoscute, o datorie morală de a veni cu soluţii când constată derapaje.

Preşedintele CNA a susţinut că în România există destule reglementări ale profesiei de jurnalist, dar în Legea audiovizualului se regăsesc o serie de articole depăşite, care trebuie schimbate.

Georgescu a declarat presei că îşi doreşte un real parteneriat cu mediul audiovizual, un prim-pas constituindu-l invitarea, pe rând, la şedinţele Consiliului a unei televiziuni, care se reflecte activitatea publică a instituţiei, şi nu doar aceea de a administra amenzi şi a anunţat că intenţionează să realizeze acest parteneriat în două săptămâni.

„Sunt jurnalist. Am venit ca să apăr jurnalismul de calitate”, a afirmat preşedintele CNA, care a refuzat să comenteze o serie de declaraţii privind relaxarea atribuţiilor sancţionatorii ale CNA.

CNA a organizat vineri, la Sala Drepturile Omului a Palatului Parlamentului, maratonul de dezbateri „Libertatea de exprimare – drept fundamental, dar nu absolut”, la care participă reprezentanţi din mediul academic şi ai ONG-urilor din media.

Participanţii la eveniment dezbat teme precum: Observaţiile Comisiei Europene semnalate în Raportul MCV privind „campaniile mediatice împotriva unor instituţii şi personaje-cheie ale Justiţiei”; Libertatea de exprimare. O garanţie esenţială a tuturor celorlalte drepturi şi libertăţi protejate de CEDO; Interesul public. Rolul important al presei în informarea opiniei publice; Limitele criticii acceptabile la adresa oamenilor politici sau a organismelor guvernamentale. Jurisprudenţa CEDO; Derapajul media. Cauze şi soluţii.

Sursa: Agerpres

09
/02
/17

E interesant cum karma pieselor și a spectacolelor de teatru se împletește uneori cu viața, în modalități pe care nici autorul piesei, nici cei care au pus în scenă spectacolul, nu au anticipat integral. Am văzut spectacolul Teatrului de Comedie, ”Suflete moarte” de Gogol (în dramatizarea unui alt rus genial, Bulgakov, și versiunea scenică și regia lui Vlad Cristache) în această perioadă cu profunde mișcări tectonice social-politice în România.

09
/02
/17

Biletele individuale pentru Festivalul Internațional "George Enescu" se pun în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10,00, în rețeaua Eventim. Peste 3.000 de artiști din întreaga lume vor fi prezenți la București și în alte șapte orașe din țară, în cadrul a 80 de evenimente, la ediția 2017 a Festivalului Enescu (2 - 24 septembrie).

09
/02
/17

"Dansul este o sculptură cinetică, pentru că trupul balerinului adună în el toată tensiunea mişcării. Artistul coregraf este un compozitor al vieţii în mişcare ." - Maestrul Oleg Danovski. În urmă cu un secol, într-o zi de 9 februarie (1917) se năștea, în localitatea Vosnesensk din Ucraina, coregraful și balerinul Oleg Danovski.

09
/02
/17

Teatrul Naţional şi Ţăndărică sunt teatrele bucureştene care au vândut cele mai multe bilete în 2016, potrivit cifrelor obţinute de Agenţia de presă News.ro de la mai multe instituţii de profil din Bucureşti. TNB-ul a vândut, anul trecut, 160.000 de bilete, la care se adaugă alte câteva zeci de mii de invitaţii la spectacolele sale.

09
/02
/17

Astăzi începe cea de-a 67-a editie a Berlinalei. România participă în competiţia principală cu lungmetrajul „Ana, mon amour”, în regia lui Călin Peter Netzer, câștigătorul unui Urs de Aur, cu „Poziția copilului” (2013).

08
/02
/17

21 de lungmetraje de ficțiune, 15 documentare și 52 de scurtmetraje au intrat oficial în cursa pentru nominalizările la Premiile Gopo 2017. Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat industriei cinematografice din România, va avea loc pe 21 martie 2017, în București.

08
/02
/17

Luna februarie aduce o nouă premieră pe scena Operei Comice pentru Copii, musicalul Micuța Dorothy, de Marius Țeicu, în regia Antoanetei Cojocaru, pe libretul Silviei Kerim. Premiera are loc sâmbătă, 11 februarie, de la ora 17:00, și duminică, 12 februarie, de la ora 11:00, la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii.

08
/02
/17

INIȚIATIVĂ Teatrul Metropolis, condus de George Ivașcu, propune, la zece ani de la înființare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în 30 de ani, selectați de maeștri ai scenei românești de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

08
/02
/17

Ambasada Republicii Islamice Iran și Muzeul Național al Satului “Dimitrie Gusti” organizează vineri, 10 februarie, de la ora 14.30, la Sala de Sticlă din Șoseaua Kiseleff nr. 30, vernisajul expoziţiei de artă persană și artizanat organizată în cadrul programului Zilele Culturii Iraniene în România.

08
/02
/17

Editura Humanitas Fiction lansează, astăzi, de la ora 19.00, la Librăria din Cişmigiu, volumul de nuvele istorice Firmanul orb de Ismail Kadare, recent publicat în colecţia Raftul Denisei. La eveniment participă scriitorii Ana Barton şi Vlad Zografi, traducătorul Marius Dobrescu şi editorul Denisa Comănescu.

07
/02
/17

Corul „Preludiu” condus de maestru Voicu Enachescu concertează în proiectul Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica. Evenimentul va avea loc duminică, 19 Februarie 2017, între orele 11:00 – 13:00, la Sala Mare a Ateneului Român.

07
/02
/17

Când tradiţia îţi rămâne străină, când te crezi demiurg, în măsură să hotărăşti soarta a milioane de oameni, poţi desfigura un oraş. Consecinţe nebănuite se întind apoi pe zeci de ani. Aşa s-a întâmplat cu Bucureştiul nostru, supus unui experiment de „sistematizare” barbară care i-a adus o tristă faimă: oraşul cu cele mai cumplite distrugeri în vreme de pace.