Lia Bugnar o aduce pe Medeea Marinescu pe scena de la Green Hours
https://www.ziarulmetropolis.ro/lia-bugnar-o-aduce-pe-medeea-marinescu-pe-scena-de-la-green-hours/

Medeea Marinescu va juca pentru prima oară pe scena de la Green Hours, alături de Lia Bugnar, în spectacolul ,,Oase pentru Otto”.

Un articol de Judy Florescu|6 Noiembrie 2013

Medeea Marinescu va juca pentru prima oară pe scena de la Green Hours alături de Lia Bugnar, în spectacolul „Oase pentru Otto“.

Lia Bugnar a creat (scris și regizat) două piese care se joacă într-un spectacol coupe („Aici nu se simte” și „Oase pentru Otto”), pe 14 și pe 24 noiembrie,  la Green Hours (Calea Victoriei nr. 120) – teatrul-bar cu o tradiţie de 16 ani în realizarea producţiilor teatrale independente.

Spectacolul „Aici nu se simte” îi are ca unici protagoniști pe Ilinca Manolache și pe Marius Manole, aceștia alcătuind de mai bine de doi ani singurul cuplu artistic de pe scena teatrului independent. Cei doi apar în spectacolele semnate de Lia Bugnar: „Noi4”, „O piesă deșănțată”, „7 dintr-o lovitură”, „Masculin-feminin”.

„O piesă despre un bărbat şi o femeie cărora le pute. Nu e greşeală de tipar, chiar despre asta e piesa. Toată lumea pare bine-merci, numai lor le pute. Nu se cunosc, dar «putoarea» îi face să se refugieze împreună undeva deasupra tuturor, unde aerul e cît de cît mai respirabil“, spune Lia Bugnar.

Ce fac doi oameni, bărbat şi femeie, care nu se cunosc, cînd au de stat ceva timp unul lîngă altul (la orizontală)? Îşi spun lucruri pe care nu le-ar spune nici celui mai apropiat prieten. Dialogul lor, deşi trist, are hazul lucrurilor atît de banale încât nu te-ai aştepta vreodată să le citeşti într-o carte sau să le vezi într-o piesă de teatru. Un bărbat şi o femeie forţaţi de împrejurări să stea împreună în singurul loc cu aer respirabil din jur. Şi pentru că aerul curat face bine la inimă şi, implicit la sentimente… parcă se şi îndrăgostesc puţin…

Lia Bugnar

Piesa „Oase pentru Otto” o aduce pentru prima oară pe Medeea Marinescu pe cea mai veche scenă a teatrului independent bucureştean. Lia Bugnar are un rol triplu în acest spectacol: de autor, de regizor, dar și de protagonistă, alături de Medeea Marinescu.

Citiți și: INTERVIU Lia Bugnar: „Teatrul e o minciună foarte adevărată atunci când e spusă bine“

„Două prostituate pe şoseaua de centură. Da. Şi?! De ce să merg la teatru ca să văd ceva ce pot vedea oriunde pe drumurile patriei?! Tocmai de-asta. Pentru că le vedem, dar de fapt nu le mai vedem. Ne-am obişnuit cu ele ca şi cu gropile, ca şi cu gunoaiele, nici măcar nu ni se mai par ceva picant. Sînt ca nişte umbre ale şoselei.

Si-atunci, cînd ne trezim cu ele faţă în faţă, în sala de spectacol, mai întîi sîntem stînjeniţi, apoi ne întrebăm dacă e un spectacol din ăla vulgar cum sînt mai toate comicăriile de pe la televizor, după care (neavînd de ales) ne liniştim şi LE PRIVIM.

Si sunt altfel decît ni le-am închipuit. Si diferenţele dintre noi şi ele sînt atît de mici… (cum sunt între noi şi oricare alt om). Si nu vreau să zic vorbă mare, da’ dacă eşti un om normal, la sfîrşitul celor 50 de minute le şi îndrăgeşti. Pe cineva care te face cînd să rîzi, cînd să plângi, nu poţi decît să-l îndrăgeşti în cele din urmă.”, povesteşte Lia Bugnar despre spectacol.

Foto: Adi Bulboacă

17
/10
/17

Marele câștigător al Trofeului Transilvania cu „Stockholm”, Rodrigo Sorogoyen, revine cu un thriller pe muchie de cuțit despre doi polițiști ale căror acțiuni devin la fel de suspecte precum cele ale criminalului în serie pe care îl urmăresc. „Dumnezeu să ne ierte”, filmul care a închis ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Film Transilvania, va ajunge în cinematografele din România din 27 octombrie.

16
/10
/17

M-am întors de la Iași, de la cel mai mare festival de literatură și traducere din partea noastră de Europă, cu un voluminos bagaj de amintiri și cu un la fel de voluminos bagaj de cărți. O săptămână mai târziu, amintirile se împletesc în mintea mea cu fragmentele literare. Las aici un scurt colaj.

16
/10
/17

Un studiu realizat în Marea Britanie, cu ajutorul a 3 milioane de participanți, a relevat faptul că oamenii care aveau tendințe de a fi psihopați preferă muzica rap sau heavy metal. Potrivit studiului, melodiile cel mai puțin psihopatice aparțin genului clasic și jazz-ului...

16
/10
/17

Primul nou spectacol al stagiunii de toamnă la Teatrul LUNI: ”Scara Pisicii”, de Thuróczy Katalin, pe 17 & 18 octombrie, în prezența autoarei. Totul începe într-un bar, unde se și termină, pentru că cineva moare și acesta e în general semn clar de final.

16
/10
/17

Un moment special al programului de manifestări culturale oferite publicului în cadrul Festivalului Naţional de Teatru îl va reprezenta dialogul public organizat pe scena Ateneului Român, ce va reuni două personalităţi de prima mărime ale lumii artistice contemporane, doi oameni care trăiesc de mai bine de 50 de ani cu, din şi prin teatru, aducându-şi – fiecare în felul său – contribuţii esenţiale la dezvoltarea artei scenice.

16
/10
/17

"Şi negru şi alb şi gri", de la Teatrul "Metropolis", "Soldatul de ciocolată" de la Teatrul "Odeon" şi "Don Juan" de la Teatrul de Comedie, toate din Bucureşti, sunt cele trei spectacole care au primit cele mai multe nominalizări, dar şi cele mai multe premii la ediţia a 29-a a Festivalului Naţional de Comedie, organizat de Teatrul Dramatic "Fani Tardini".

15
/10
/17

Una dintre cele mai interesante apariții editoriale ale toamnei, „O istorie culturală a nebuniei. De la Biblie la Freud, de la casa de nebuni la medicina modernă”, semnată de Andrew Scull, sociolog şi istoric al medicinei, a fost publicată la Editura Polirom, în colecţia „Plural M”.

15
/10
/17

Joi, 19 octombrie, regizorul Cristian Mungiu va fi decorat de ambasadoarea Franței la București, Michele Ramis, cu însemnele de Cavaler al Ordinului Național Legiunea de Onoare, recunoaștere din partea președintelui Republicii Franceze, a anunțat directorul Institutului Cultural Francez, Christophe Gigaudaut, vineri seară, la deschiderea festivalului Les Films de Cannes a Bucarest.

13
/10
/17

Romanul „Arhipelagul altei vieți” (traducere din limba franceză de Daniel Niculescu) a fost publicat la Editura Polirom în 2017.

13
/10
/17

Omenirea nu mai are nevoie de Dumnezeu și ar putea, cu ajutorul inteligenței artificiale, să dezvolte o nouă formă de conștiință colectivă care va putea să îndeplinească rolul religiei, a declarat joi scriitorul american Dan Brown, autorul seriei literare "Codul lui Da Vinci". Romancierul american a făcut aceste declarații la Târgul de Carte de la Frankfurt unde își promovează noul său roman, "Origin".

Page 1 of 65612345...102030...Last »