Natalia Matsak şi Denys Nedak, pe scena românească, în „Lacul lebedelor”
https://www.ziarulmetropolis.ro/natalia-matsak-si-denys-nedak-pe-scena-romaneasca-in-lacul-lebedelor/

Spectacolul „Lacul Lebedelor”, susţinut de ansamblul de balet clasic al Teatrului Municipal de Operă şi Balet din Kiev, va fi prezentat la Sala Palatului din Capitală pe 25 octombrie, de la ora 19.30. Spectacolul din 25 octombrie, de la Sala Palatului din Bucureşti, îi va avea ca solişti pe Natalia Matsak – prim-solistă a Operei […]

Un articol de |12 octombrie 2012

Spectacolul „Lacul Lebedelor”, susţinut de ansamblul de balet clasic al Teatrului Municipal de Operă şi Balet din Kiev, va fi prezentat la Sala Palatului din Capitală pe 25 octombrie, de la ora 19.30.

Spectacolul din 25 octombrie, de la Sala Palatului din Bucureşti, îi va avea ca solişti pe Natalia Matsak – prim-solistă a Operei Naţionale din Ucraina, alături de Denys Nedak – prim balerin al Operei Naţionale „T. Chevtchenko” din Kiev, potrivit unui comunicat.

Trupa de balet a Teatrului Naţional Municipal din Kiev este unul dintre cele mai performante ansambluri de gen din lume. Vestit în Ucraina, dar şi în întreaga lume, colectivul a fost fondat în 1980 de celebrul coregraf din fosta URSS Vahtang Vronskii, cu numele „Baletul clasic din Kiev”.

Între anii 1989 şi 2005 ansamblul a fost condus de marele maestru al baletului ucrainean, laureat al premiului Vatlav Nejinsky, câştigător al concursurilor internaţionale de balet, recunoscut de Academia franceză de dans, dar cunoscut şi drept „Artist al poporului din URSS”.

Din 2005, Victor Litvinov este numit maestru de balet al ansamblului de balet ucrainean, iar din 2010 colectivul a fost preluat de maestrul de balet Tatiana Borovik.

Principala ţintă a activităţii artistice a corpului de balet este popularizarea şi păstrarea celor mai renumite balete clasice şi naşterea unor noi producţii de succes.

Repertoriul trupei de balet cuprinde peste 30 de spectacole, dar şi programe de concert şi recitaluri, printre care „Lacul lebedelor”, „Spărgătorul de nuci”, „Frumoasa din Pădurea adormită”, „Giselle”, „La Bayadere” şi „Romeo şi Julieta”.

Natalia Matsak este starul baletului ucrainean, câştigătoarea competiţiilor de balet internaţional. Este premiantă în Competiţia Internaţională Serge Lifar din Kiev (medalia de argint în 2004), Competiţia Internaţională de Balet şi coreografie din Moscova în 2005 (medalia de bronz). La a şasea Competiţie Internaţională Serge Lifar din aprilie 2006 Natalia Matsak a câştigat medalia de aur. Balerina este invitată permanentă la gala concertului „Stelele Baletului Mondial” alături de cei mai buni artsiti din lumea întreagă. Natalia a fost aplaudată în Japonia, Coreea, Canada, Portugalia, Spania, Italia, Germania şi Mexic.

După ce a obţinut Diploma Şcolii de coregrafie din Odesa, în 2005, Denys Nedak a fost admis în corpul de balet al Operei Naţionale din Ucraina. A fost primul balerin licenţiat la concursurile internaţionale de dans din Kiev, (Ucraina) şi Moscova (Rusia). Stăpânirea perfectă a mişcărilor în rolurile clasice şi dramatice a fost pusă în evidenţă în reprezentaţii ca „Marceline”, „Nunta lui Figaro”; „Escamillo”, „Carmen-suita”; Tybalt în „Romeo şi Julieta”; Sigfrido în „Lacul lebedelor”, prinţ în „Schiaccianoci”, Albert în „Giselle”, principele Desire în „Frumoasa din pădurea adormită”.

Baletul „Lacul Lebedelor” de Piotr Ilici Ceaikovski a avut premiera la Balşoi Teatr din Moscova, pe 4 martie 1877, sub conducerea muzicală a lui Semen Riabov şi în coregrafia lui Julius Reisinger. Din păcate, publicul epocii nu era obişnuit cu stilul „simfonic” al unei muzici pentru balet, aşa că nu a înţeles bogăţia partiturii. La aceasta s-a adăugat şi coregrafia mediocră a lui Julius Reisigner, ceea ce a făcut ca primele reprezentaţii să fie un real eşec. După moartea compozitorului, la cererea conducerii Teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg, Marius Petipa şi Lev Ivanov au modificat coregrafia baletului, iar dirijorul teatrului Mariinsky, Riccardo Drigo, a adus mai multe modificări partiturii. În noua formă, baletul a avut premiera pe 15 ianuarie 1895 şi a fost un succes. Deşi au mai existat şi alte versiuni, aceasta este cea reprezentată în mod curent.

Bilete pentru spectacolul de la Bucureşti sunt disponibile în reţeaua Eventim, pe bilete.ro.

 

Sursa: Mediafax

01
/11
/16

Teatrul Evreiesc de Stat deschide stagiunea miercuri, la sediul central din strada Iuliu Barasch, nr 15, sector 3, Bucureşti (zona Sf. Vineri – Udrişte), cu spectacolul ”Varşovia - Ghid Turistic” de Hillel Mitelpunkt. Premiera spectacolului va avea loc miercuri, 2 noiembrie, de la ora 19.00 și joi, 3 noiembrie, de la ora 18.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.

01
/11
/16

“Jack Reacher: Never go back”, “Doctor Strange”, “Fantastic Beasts and Where to Find Them” sau “Rogue One: A Star Wars Story” sunt cele mai spectaculoase premiere care pot fi urmărite lunile acestea în format IMAX, pe cele mai mari ecrane din ţară, disponibile la Cinema City.

31
/10
/16

Disco Titanic, de Radu Pavel Gheo, un roman cu adolescenţi maturizaţi traumatic într-o lume copleşită de puseuri naţionaliste sau localiste, a apărut în colecția Ego. Proză a Editurii Polirom, şi în ediţie digitală. „Radu Pavel Gheo este un scriitor strălucit, ce va marca o epocă.” - Mircea Iorgulescu

31
/10
/16

Serenada pentru vioară, orchestră de coarde, harpă şi percuţie de Bernstein este o lucrare care poate fi foarte rar auzită în România. Ea va fi interpretată la Sala Radio vineri, 4 noiembrie, de la ora 19.00, de violonistul Liviu Prunaru, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului Gabriel Bebeşelea.

31
/10
/16

Cel de-al patrulea lungmetraj regizat de Radu Jude, „Inimi cicatrizate”, o adaptare liberă după opera literară a lui Max Blecher, va rula în cinematografele din România din 18 noiembrie, pelicula fiind distribuită de micro FILM. Cu această ocazie, Editura Humanitas publică o ediție specială a romanului ”Inimi cicatrizate”. Este pentru prima dată când M. Blecher semnează și ilustrația copertei cărții sale, un desen în tuș negru și roșu descoperit în timpul documentării lui Radu Jude, desen care a devenit imaginea centrală a afișului filmului.

30
/10
/16

În cadrul Festivalului Naţional de Teatru, pe 27 şi 28 octombrie 2016 la Teatrul Bulandra, sala „Liviu Ciulei”, spectacolul „Linoleum“ (pe un text al fraţilor Presniakov) al Teatrului Naţional din Cluj-Napoca, a descreţit frunţile bucureştenilor cu umor negru, de calitate.

30
/10
/16

Zonă seismică acceptată azi de toată lumea, Bucureştiul are o lungă istorie în spate, presărată de cutremure frecvente, distrugătoare şi peste putinţă de prevăzut. Prima consemnare documentară datează din 1681, în domnia lui Şerban Cantacuzino, cu precizarea că „n-au mai pomenit altădată nimenea”.

30
/10
/16

Ei bine, moda Halloween-ului ajunge și pe un disc de muzică clasică, însă chiar în ajunul Halloween-ului se lansează și un antidot, un disc cu muzică de Mozart. Ambele, foarte bine cântate.

29
/10
/16

Cea de-a noua zi – penultima - a Festivalului Naţional de Teatru se constituie într-un complex de rafinate evenimente dedicate scenei contemporane şi artiştilor care o slujesc. Fără îndoială, capul de afiş al seriei de spectacole programate în această seară îl constituie prima reprezentaţie din FNT a ”Livezii de Vişini” de A.P. Cehov, în viziunea regizorală a renumitului Lev Dodin –  invitat special al Festivalului, împreună cu trupa sa de actori de la Maly Drama Teatr - Théâtre de l'Europe, din Sankt Petersburg, Rusia.

29
/10
/16

Artistul american Bob Dylan, care nu a făcut declarații după ce a fost desemnat câștigătorul premiului Nobel pentru Literatură, a anunțat că va merge la Stockholm pentru a primi această recompensă ''uluitoare, de necrezut''.