Nora duce actorii sibieni pe scena din Japonia
https://www.ziarulmetropolis.ro/nora-duce-actorii-sibieni-pe-scena-din-japonia/

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu prezintă spectacolul Nora în regia lui Radu Alexandru Nica, în turneu la Tokio.

Un articol de Andrada Văsii|29 noiembrie 2013

Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu prezintă spectacolul „Nora“, în regia lui Radu Alexandru Nica, în turneu la Tokio.

Cele două reprezentaţii programate în capitala niponă vor avea loc miercuri, 4 decembrie, de la ora 18.30 şi joi, 5 decembrie, de la ora 14.00, pe scena Teatrului „Owl Spot”, în cadrul celei de-a II-a ediţii a Festivalului Internaţional „Ibsen”.

Actorii sibieni revin pentru a doua oară anul acesta în Japonia, după ce la începutul lunii martie au prezentat spectacolul „Lulu” în regia lui Silviu Purcărete, pe scena Teatrului Metropolitan din Tokio. Ca un fapt inedit, programul turneului din decembrie include pe lângă cele două reprezentaţii ale spectacolului „Nora” şi o serie de întâlniri publice, printre care două simpozioane.

Primul dintre acestea se desfăşoară sub genericul Ibsen şi o are ca invitat special pe actriţa Diana Fufezan care va vorbi despre rolul acesteia în spectacolul „Nora”. Evenimentul va avea loc luni, 2 decembrie, la Universitatea Waseda, începând cu ora 14.00.

Cel de-al doilea simpozion va avea loc marţi, 3 decembrie, de la ora 15.00, la Japan´s Woman University şi îl aduce la microfon pe Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional din Sibiu, într-o discuţie despre emanciparea femeii pornind de la piesele „O casă de păpuşi” de Henrik Ibsen şi „Lulu” de Frank Wedekind.

Nora – povestea unei femei care a învăţat să decidă singură 

Producţia Teatrului Naţional din Sibiu este o adaptare după piesa „O casă de păpuşi” a dramaturgului norvegian Henrik Ibsen. Considerat unul dintre cele mai controversate publicaţii de la sfârşitul secolului al XIX-lea, manuscrisul semnat de autor a fost inclus în urmă cu zece ani în Programul Memoria Lumii (Memory of the World Register) al UNESCO ca semn al recunoaşterii valorii istorice a textului prin faptul că a influenţat naturalismul şi feminismul.

Nora Helmer este o femeie care a fost condusă toată viaţa fie de tatăl ei, fie de soţul Torvald. În momentul în care căsnicia îi este pusă la încercare, valorile Norei încep să se schimbe şi femeia decide să îşi ia soarta în propriile mâini. Spectacolul de la Sibiu se remarcă prin schimburile de replici condensate, relaţiile puternice şi dezinvolte dintre personaje.

Nora, Lulu

Ofelia Popii în „Lulu“ – primul spectacol care a fost prezentat în Japonia 

Ineditul acestei montări constă în cercetarea coregrafică prin care reiese tema centrală a textului: neputinţa partenerilor de a ajunge unul la celălalt. Personajele vorbesc, întind mâna pentru a se atinge, însă privirile nu li se întâlnesc. Perspectiva are de o picturalitate stranie, deşi trupurile lor sunt foarte apropiate, ele sunt plasate pe traiecte diferite. Întâlnirea, într-un minim punct al adevărului, e ratată matematic.

Radu Alexandru Nica a primit premiului UNITER pentru cel mai bun debut în anul 2005 pentru regia acestui spectacol. Din noua distribuţie a spectacolului fac parte actorii Diana Fufezan, Ofelia Popii, Adrian Matioc, Marius Turdeanu, Pali Vecsei şi Alexia Mara Baciu. Acest spectacol s-a bucurat, de asemenea, de contribuţia scenografei Carmencita Brojboiu şi a coregrafilor Florin Fieroiu şi Hugo Wolf.

Info:

Sibienii vor putea viziona spectacolul refăcut, în noua distribuţie vineri, 30 noiembrie, de la ora 19.00, la sediul Teatrului Naţional din Sibiu.

Preţul unui bilet pentru această reprezentaţie este de 10 lei, respectiv 5 lei cu reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari. Spectacolul are o durată de aproximativ o oră şi 30 de minute.

Foto credit: TNRS, spectacolul Nora

30
/04
/14

Ștefan Iordache spunea despre George Constantin: „Dumnezeu l-a înzestrat cu o voce care te lăsa, ca să spun aşa, fără grai”. Valeria Seciu adăuga: ,,La George până şi clişeul era ceva bogat.” Discret cu lumea sa personală, zgârcit în mărturii despre creaţia sa, George Constantin a fost un actor uriaş. În 40 de ani de teatru, a dăruit publicului ceea ce era mai important din fiinţa sa.

29
/04
/14

Librăria Humanitas de la Cişmigiu va găzdui astăzi (29 aprilie), de la ora 19.00, o nouă întâlnire a Clubului Cărţile Denisei, care va avea ca subiect cartea „Tabachera din Bagombo” de Kurt Vonnegut, aparută recent la editura Humanitas.

28
/04
/14

Cea de-a 22-a ediţie a galei premiilor UNITER şi-a desemnat câştigătorii. "Victor sau copiii la putere" (Teatrul Maghiar de Stat Cluj), de Silviu Purcărete, a câştigat premiul pentru cel mai bun spectacol. László Bocsárdi a fost desemnat cel mai bun regizor, pentru "Hamlet" (Teatrul "Tamási Áron" Sfântu-Gheorghe), spectacol care a dat şi cel mai bun scenograf al anului, József Bartha.

28
/04
/14

Folia, Shakespeare & Co., Doi pe o bancă , Lecţia de violoncel, Dineu cu proşti, Tragedie dentară, Mobilă şi durere, Coada, Fetiţa din bolul peştelui auriu şi multe alte piese, în această săptămână pe sceneşe teatrelor din Capitală.

27
/04
/14

Sâmbătă, 26 aprilie 2014, regizorul şi scriitorul Petre Bokor a pornit spre alte lumi, lăsând în urmă oameni dragi, care îl vor păstra pentru totdeauna în inimile lor.

27
/04
/14

În această seară (27 aprilie), de la ora 19.00, publicul va avea astfel ocazia să urmărească debuturile câtorva dintre tinerii balerini talentaţi ai Companiei de Balet a Operei Naţionale Bucureşti şi totodată să se bucure de muzica lui Adolphe Ch. Adam, sub bagheta lui Ciprian Teodorașcu.

27
/04
/14

Miercuri, 30 aprilie (19.00), îl veţi asculta pe Razvan Suma la Sala Radio, alături de Orchestra de Cameră Radio, sub bagheta dirijorului britanic William Kunhardt. Răzvan Suma este unul dintre cei mai activi tineri muzicieni români, acesta cucerind publicul din cele mai multe oraşe ale ţării cu turneele sale naţionale „Vă place BACH?” şi „Vă place BRAHMS?”.

27
/04
/14

Rusia – controversată și ȋntinsă, țara marilor artiști și a marilor orgolii politice. Ar fi aproape imposibil să o cuprinzi ȋntr-o singură carte. Natalia Kliuceariova ȋși propune să-i capteze esența, sufletul alcătuit din frȃnturi de viață. Uneori triste, alteori posedȃnd o carismă neȋnțeleasă, piesele de puzzle se compun pentru a crea o Rusie ȋn care descoperi mereu ceva surprinzător.

26
/04
/14

Am citit abia acum, bărbat la 30 de ani, “De ce fierbe copilul în mămăligă” (Polirom, 2013). Am simțit, abandonându-mă unui entuziasm când insolent, când resemnat, inima îmbătrânindu-mi. Trăiesc de atunci ca și cum aș ști răspunsul la o întrebare care nu i-a fost pusă, de fapt, niciodată nimănui. M-am întâlnit cu Aglaja Veteranyi, autoarea, așa cum un drum îmbrățișează un alt drum la o răscruce.