Nouă apariție editorială: „Marketing în artele spectacolului“, de Irina Ionescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/nou%c4%83-apari%c8%9bie-editorial%c4%83-%e2%80%9emarketing-%c3%aen-artele-spectacolului%e2%80%9c-de-irina-ionescu/

Marketingul face întâlnirea/interacţiunea dintre artişti şi public posibilă. Este esenţial, dat fiind că artele spectacolului nu există în lipsa receptării directe de către un public prezent în proximitate. Volumul combină fondul teoretic cu câteva studii de caz şi opiniile unor personalităţi ale lumii culturale/profesionişti cu mulţi ani de experienţă. Printre ei: Emil Boroghină, Constantin Chiriac, Lucian Vărşăndan, Adrian Roman, Dan Bartha-Lazăr, Vava Ștefănescu, Gilda Lazăr, Marinela Țepuş, Tamara Susoi, Maria Sârbu şi Simion Buia.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2020

Autoarea speră ca „fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de spectatorii săi potenţiali, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare, chiar intensitatea luminii, a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnologice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“

Înzestrarea genetică (IQ, EQ, talentul nativ), cunoașterea domeniului, apoi experiența (cele zece mii de ore de practică necesare obținerii statutului de expert) și oportunitățile ivite din alegerile făcute sau datorate hazardului vor contura în cele din urmă parcursul de succes al fiecăruia. Important de reținut este că acțiunile inteligente, oricât de mărunte, pot să ducă la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și în momentul oportun.

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King’s College London (2009), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003).

Irina Ionescu a mai publicat volumul Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului (București: Editura Eikon, 2018).

O carte scrisă, în cheie practică, pentru tinerii cu studii umaniste/artistice, o lucrare în care autoarea încearcă să explice, într-o formă succintă, de ce managementul de proiect este un instrument foarte eficient, care poate conduce la succese și schimbări remarcabile. O schemă logică și de bun simț, deci accesibilă și ușor de înțeles/folosit.

Volumul pornește de la un fond teoretic, dar direcționează permanent spre sfera practică, prin adresarea unor întrebări menite să dezvolte la nivel personal abilitățile și atitudinea necesare în domeniul managementului de proiect și al marketingului cultural/în artele spectacolului. Accentul cade pe importanţa utilizării unei structuri logice şi verificabile, în funcţie de obiective clar stabilite, pe necesitatea documentării detaliate, în scopul minimizării riscurilor și pe obligația transmiterii cu acuratețe a mesajelor.

Criticul de teatru Octavian Saiu recomandă noua apariție editorială: „Scris cu pasiune și luciditate în egală măsură, între tonul amical și metoda academică, volumul Irinei Ionescu transformă managementul cultural într-o poveste. Nu una simplă, însă, ci extrem de complexă: cu multe dimensiuni, nuanțe și mai ales principii. Meritul textului e că pornește de la ele și ajunge la creativitate și stil personal. Sunt marile calități ale oricărui proiect dus la bun sfârșit. Iată ghidul perfect pentru un astfel de parcurs!“

Constantin Chiriac, directorul Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, declară la rândul său: „M-am aplecat asupra cărții din curiozitate și trebuie să mărturisesc că nu am lăsat-o din mână până nu am citit-o. Este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am găsit în limba română despre ceea ce înseamnă management cultural, leadership, dezvoltare de proiecte pe termen lung în zona antreprenorială. Este un demers riguros, cu o bibliografie foarte serioasă și cu referințe la zi asupra unui domeniu în care avem atât de puțini specialiști în România.“

Criticul de teatru Răzvana Niță crede că volumul este „o fascinantă expediţie în rezervele de experienţă ale predecesorilor care au descris şi chiar conceptualizat provocările pe care le-au avut de gestionat.“

Miki Braniște, manager cultural și curator, afirmă: „Este o carte foarte utilă pentru studenții de la teatrologie și pentru toți cei interesați de management cultural. O recomand cu multă căldură, pentru că explică într-un limbaj prietenos conceptele și nu sperie cu termeni tehnici.“

Silvia Dumitrache, critic literar și de teatru, consultant artistic la Teatrul Nottara, recomandă volumul: „Este pentru prima oară când nu pot să las din mână o carte despre management. Acest manual a structurat cunoștințele pe care deja le aveam, dar aș fi vrut să-l citesc la începutul drumului meu în această meserie… Este important să ne fie, în primul rând nouă, foarte clar ce răspunsuri avem la întrebări de genul: de ce?; cum?; când?; pentru cine?. Altfel nu cred că putem merge mai departe. Și această carte ne poate ajuta să ne atingem obiectivele, prin articularea unor întrebări absolut necesare și parcurgerea unor pași esențiali.“

Criticul de teatru Oltița Cîntec consideră că: „Este o combinație între lecturi de specialitate și experiența practică a autoarei și asta se vede în fiecare pagină a volumului. Este o carte foarte bine gândită, logic structurată și foarte utilă tuturor celor din domeniul artelor spectacolului. Nu este deloc aridă, deși are o bibliografie foarte serioasă. Dimpotrivă, este o carte prietenoasă, o carte atrăgătoare, care oferă foarte multe sfaturi aplicate. Mi-a făcut plăcere să o citesc.“

Cristina Rusiecki, critic de teatru, a declarat: „Oricât v-ați strădui, nu veți găsi nimic arid în acest volum de management și marketing. Limbajul este accesibil, deși informația se dovedește, în fiecare pagină, consistentă și densă. Tonul omenesc face ca paginile să curgă repede și agreabil. La sfârșit, te-ai trezit cu materia învățată aproape fără niciun efort.“

Iar autoarea își dorește „ca această carte să-i ajute pe cei aflați la început de drum să își descopere în mod rațional punctele tari și să își construiască o serie de repere pe care să se bazeze în diferite proiecte. Mi-ar plăcea să știu că studenții mei pot recunoaște, asuma și crea valori. Că au învățat cum să își evalueze ideile și că au căpătat cunoștințele necesare și curajul de a le implementa.“

09
/11
/16

Decupaje dintr-o carte de acum, în care scriitori din generații diferite își descriu, cu precizie și umor, întâlnirile cu poliția sau miliția de altădată. „Scriitori la poliție”, volum coordonat de Robert Șerban și apărut de curând la editura Polirom, este o colecție de amintiri ușor de citit și greu de uitat.

08
/11
/16

În cadrul Conferințelor Teatrului Național, în mod excepțional, va avea loc duminică, 20 noiembrie, ora 11.00, la Sala Pictură, o întâlnire cu scriitoarea Ana Blandiana.

06
/11
/16

Romanul de dragoste are milioane de fani în toată lumea, iar de-a lungul istoriei multe dintre titluri au iscat scandaluri serioase. Ziarul Metropolis vă oferă un top al celor mai frumoase romane de dragoste din toate timpurile, zece povești pe care trebuie să le citești într-o viață.

04
/11
/16

Prestigiosul premiu Goncourt, cel mai important premiu al literaturii francofone, a fost câștigat, ieri, de scriitoarea Leila Slimani pentru romanul „Chanson douce”. Romanul ei, "Chanson douce", o povestire atroce bine construită, relatează asasinarea a doi copii de către doica lor.

04
/11
/16

Editura Nemira lansează în această toamnă VORPAL, o colecţie de poezie coordonată de Svetlana Cârstean. Vorpalul e arma absurdă, dar eficientă şi impecabilă, care apare în poemul Jabberwocky din „Alice în Ţara oglinzilor“. Armă uneori jucăuşă şi periculos de inteligentă ca „Dodiile“ lui Florin Dumitrescu sau provocatoare şi stranie ca „Sistemele de fixare şi prindere“ ale Ştefaniei Mihalache - primele două volume din colecţie.

03
/11
/16

Povești despre dragoste, prietenie și cărți, cu o lectură performativă din romanele „Blogstory” și „Deviații de Stereo”, iată ce ne propun Nora Iuga și Ioana Cristina Casapu, pentru seara zilei de 5 noiembrie, pe care ne invită să o petrecem împreună la Point, de la ora 18.00.

03
/11
/16

Editura Humanitas Fiction vă invită sâmbătă, 5 noiembrie, ora 17.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului „O paranteză în timp” a celebrei scriitoare britanice Jeanette Winterson, publicat în traducerea lui Vali Florescu, în colecţia „Raftul Denisei“, în cadrul Proiectului Hogarth Shakespeare.

02
/11
/16

Editura Polirom vine cu o ofertă impresionantă de literatură română la ediția din acest an a Tîrgului de Carte Gaudeamus, continuîndu-și astfel unul dintre cele mai importante demersuri editoriale: publicarea, difuzarea și promovarea scriitorilor români contemporani, direcție deschisă prin lansarea colecției „Ego. Proză” în anul 2004, continuată în 2007 cu lansarea proiectului editorial „Fiction Ltd.”, dar și cu inițierea, în anul 2008, a prestigioasei colecții „Opere”, precum și a seriilor de autor Polirom

31
/10
/16

Disco Titanic, de Radu Pavel Gheo, un roman cu adolescenţi maturizaţi traumatic într-o lume copleşită de puseuri naţionaliste sau localiste, a apărut în colecția Ego. Proză a Editurii Polirom, şi în ediţie digitală. „Radu Pavel Gheo este un scriitor strălucit, ce va marca o epocă.” - Mircea Iorgulescu

31
/10
/16

Cel de-al patrulea lungmetraj regizat de Radu Jude, „Inimi cicatrizate”, o adaptare liberă după opera literară a lui Max Blecher, va rula în cinematografele din România din 18 noiembrie, pelicula fiind distribuită de micro FILM. Cu această ocazie, Editura Humanitas publică o ediție specială a romanului ”Inimi cicatrizate”. Este pentru prima dată când M. Blecher semnează și ilustrația copertei cărții sale, un desen în tuș negru și roșu descoperit în timpul documentării lui Radu Jude, desen care a devenit imaginea centrală a afișului filmului.

29
/10
/16

Artistul american Bob Dylan, care nu a făcut declarații după ce a fost desemnat câștigătorul premiului Nobel pentru Literatură, a anunțat că va merge la Stockholm pentru a primi această recompensă ''uluitoare, de necrezut''.

28
/10
/16

O ofertă impresionantă de cărți la prețuri „de kilipir” îi așteaptă pe cititori la ediția din această toamnă a celui mai important târg de carte cu discount, Kilipirim. Cărți pentru copii și tineret, dar și pentru cititorii experimentați pot fi achiziționate pe parcursul celor 5 zile de târg (26-30 octombrie 2016, zilnic între orele 10.00 și 21.30), la etajul 2 al Unirea Shopping Center, Aripa Călărași.