O coregrafie inspirată de operele lui Constantin Brâncuși, în premieră absolută la Sibiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-coregrafie-inspirata-de-operele-lui-constantin-brancusi-in-premiera-absoluta-la-sibiu/

Teatrul de Balet Sibiu prezintă în această lună cinci producţii coregrafice în premieră absolută, toate cinci – parte a programului cadru „Geneza”.

Un articol de Liliana Matei|11 Iulie 2016

Miercuri, 13 iulie, de la ora 19:00, la Cercul Militar Sibiu, în cadrul unui spectacol – coupé, vor fi prezentate spectacolele „The Briefcase” – coregrafie de balet comic realizată de Keston Meyer (SUA) și „Nu mai sunt eu” – spectacol de dans contemporan inspirat de operele lui Constantin Brâncuși, realizat de tânărul coregraf Daniel Alexandru Dragomir. Vineri, 22 iulie 2016, de la ora 21:00, în Piața Mare, va avea loc ediția outdoor a spectacolului „Geneza”, în cadrul căreia TBS prezintă alte trei premiere absolute, realizate de Aleisha Gardner (Noua Zeelandă), Ovidiu Matei Iancu (România) și Joshua Legge (Australia). Programul „Geneza” a fost creat de către Teatrul de Balet Sibiu în anul 2014 și are ca principal obiectiv, încă de la prima ediție, încurajarea tinerilor dansatori către cariera coregrafică.

„The Briefcase”, un balet comic realizat de Keston Meyer

Inspirat de Quentin Tarantino și stilul de dans american swing al anilor 1940, Keston Meyer a imaginat pentru coregrafia „The Briefcase” o situație care dă cu totul alte sensuri proverbului „omul potrivit la locul potrivit”. Părăsit de iubită și proaspăt șomer, un tânăr intră din pură întâmplare în posesia unei serviete pline cu bani. Keston Meyer conturează cu umor toate situațiile prin care personajul principal trece din momentul în care intră în posesia servietei cu bani și până în momentul în care gangsterii sunt pe urmele lui, în încercarea de a-și recupera banii. Vor reuși gangsterii care au pierdut servieta să îi dea de urmă? Va restitui tânărul din proprie inițiativă banii care nu îi aparțin? Coregrafia „The Briefcase” îi are în distribuție pe Andreea Simionaș, Ellena Nou, Shahnee Page, Megan Reid, Elliot Bourke, Jonathan Milton, Răzvan Iacob, Claudiu Buldan, Ștefan Meșter, Russell Hewey și Samuel Rosek.

„Am încercat prin acest spectacol să creez ceva complet diferit de coregrafiile mele precedente. M-am inspirat din stilul de dans American Swing al anilor 1940, am adăugat coregrafiei elemente de teatru – dans, am păstrat romantismul din baletul clasic și sper că am reușit împreună cu colegii mei, cu care am lucrat foarte bine pentru această producție, să creăm o poveste care să placă tuturor spectatorilor noștri, indiferent de vârsta lor.” Keston Meyer – dansator și coregraf – Teatrul de Balet Sibiu. Coregrafia „The Briefcase” va fi prezentată în premieră absolută miercuri, 13 iulie 2016, de la ora 19:00, la Cercul Militar Sibiu.

„Nu mai sunt eu” – premieră de dans contemporan, inspirată de operele lui Constantin Brâncuși.

„Nu mai sunt eu” este cea de-a doua coregrafie prezentată în premieră absolută miercuri, 13 iulie, la Cercul Militar. Coregrafia este realizată de tânărul coregraf, în vârstă de doar 22 de ani, Daniel Alexandru Dragomir, este inspirată de operele lui Constantin Brâncuși și îi are în distribuție pe Elliot Bourke, Shahnee Page, Ellena Nou, Stefano Nappo, Marco Palamone, Elena Canali, Myrna Squire, Lorena Negrea, Tamara Grimmer, Florette Jager, Megan Reid și Agnes Kiehl. Colajul muzical și light-designul spectacolului sunt realizate de Daniel Alexandru Dragomir. Andreea Vălean, elevă a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” București ani este asistentul de coregrafie.
„Am creat acest spectacol pornind de la operele lui Brâncuși. L-am ales pe Brâncuși pentru că este un artist vizual exponent al culturii române, pentru că suntem în anul Brâncuși și am încercat să reinterpretez în dans ideile din spatele operelor lui: masa tăcerii, coloana infinitului, măiastra, pasăre în zbor și poarta sărutului, pentru ca, în final, să îl regăsim din nou pe Brâncuși. Cred că mesajul lui Brâncuși ajunge foarte ușor la public. Mi-ar plăcea totodată ca prin această coregrafie spectatorul să înțeleagă mai bine artistul, indiferent cine ar fi acesta, să înțeleagă mai bine efortul din spatele operei sale.” Daniel Alexandru Dragomir, dansator și coregraf.

INFO

Keston Meyer a crescut în Pocatello, Idaho și a început studiile de balet la vârsta de 15 ani. S-a antrenat cu Sergiu Brîndușă și Beth Moore, precum și cu maeștrii de balet Marius Zirra, Summer Gold, Richard d’Alton, Edward Ellison și Florin Brîndușă. Keston a studiat la „Houston Ballet”, „International Ballet of Houston”, „Richmond Ballet” și „Salzburg Ballet”. La Teatrul de Balet Sibiu, Keston a dansat în cele mai importante producții ale teatrului, atât în spectacole de balet clasic precum: „Giselle”, „Don Quijote”, „Lacul Lebedelor”, „Corsarul”, „La fille mal gardée”, „Frumoasa din pădurea adormită”, cât și în cele de balet neoclasic sau dans contemporan: „Dincolo de dans”, „Anotimpurile”, „Missa Prophana”, „Sînt o babă comunistă!”, „Impetus” etc. Cea mai recentă coregrafie realizată de Keston Meyer pentru TBS este coregrafia „Vizual” din cadrul spectacolului „Simțuri”.

Daniel Alexandru Dragomir are 22 de ani și este student în anul trei la Facultatea de Teatru, Secția de Coregrafie, din cadrul UNATC București. În anul 2015 a participat cu o lucrare coregrafică la „ALT Concurs Național de Coregrafie”, ocazie cu care a primit o invitație din partea TBS de a realiza un spectacol pentru o companie profesionistă de dans. În cadrul ESDU Dance Star București a câștigat locul doi la duet, cu o coregrafie de dans contemporan și s-a calificat pentru finala din Croația a concursulului – unde nu a reușit să ajungă din lipsă de fonduri. Este colaborator al Teatrului de Operetă „Ion Dacian” București, pentru spectacolul „Romeo și Julieta”.

Andreea Vălean are 18 ani și este elevă a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” din București. Este colaboratoare a Operei Comice pentru Copii București, unde a interpretat rolurile solistice precum Cenușăreasa, în spectacolul „Cenușăreasa” și Kitri, în spectacolul „Don Quijote”. A colaborat, pentru spectacolul „Lacul Lebedelor” cu Opera Națională București. În 2015 și 2016 a câștigat locul I la Olimpiada Națională de Coregrafie – secțiunea dans clasic. În 2015 a câștigat medalia de bronz, în cadrul World Ballet Competition, Open Sibiu, la categoria Ansamblu.

Biletele pentru toate spectacolele TBS pot fi cumpărate online, de pe siteul bilet.ro – la aceleași prețuri ca în punctul de vânzare bilete din Sibiu – TBS nu percepe niciun comision pentru biletele cumpărate online. În Sibiu biletele pot fi cumpărate din punctul de vânzare situat în Piața Mare, Primăria Municipiului Sibiu – Intrarea F (în incinta Centrului de Informare Turistică). Biletele pot fi rezervate, pentru 48 de ore, online pe siteul oficial al teatrului sibiuballet.ro/bilete sau telefonic la numărul 0269 22 96 27.

21
/02
/19

Omul cel bun din Seciuan de Bertolt Brecht, spectacolul montat de regizorul Andrei Şerban la Teatrul Bulandra, rămâne o parabolă grăitoare despre „omul nou”. I-am putea spune la fel de bine „omul contemporan” sau într-o formulă deja consacrată, „omul recent”.

21
/02
/19

CRONICĂ DE FILM Cu „The Favourite” (2018), grecul Yorgos Lanthimos se instalează confortabil în zona mainstream a cinema-ului de autor. Este cel mai puțin perturbator film al său și, probabil, cel mai relaxat, chiar dacă sunt prezente toate mărcile sale stilistice. O lejeritate și o lipsă de încrâncenare binevenite.

21
/02
/19

“Charleston” (regia Andrei Crețulescu), “Dragoste 1. Câine” (regia Florin Șerban), “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” (regia Radu Jude), “Moromeții 2” (regia Stere Gulea) și “Pororoca” (regia Constantin Popescu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film. Câstigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 19 martie, la Teatrul Național din București. Evenimentul va fi transmis live, începând cu ora 20.00, pe Film Now.

21
/02
/19

Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” vă invită la vernisajul expoziției „UNArte la Antipa’’ care va avea loc vineri, 22 februarie de la ora 14.00, la sediul muzeului din Șoseaua Kiseleff nr. 1.

21
/02
/19

Violonistul LIVIU PRUNARU, concert-maestru al celei mai bine cotate orchestre simfonice din lume, Royal Concertgebouw Amsterdam, artistul care se bucură de dreptul de folosinţă asupra viorii de patrimoniu universal  Stradivarius „Pachoud” din 1694 – va putea fi aplaudat la Sala Radio, într-un concert extraordinar în care se va afla într-o dublă ipostază: de solist și... dirijor!

21
/02
/19

Apoi, lucrurile au luat o întorsătură nedorita. Tati a descoperit că durerile constante pe care le resimtise in ultimele zile in zona toracelui erau semnul unei boli grave, apărută pe fondul stresului și imunității scăzute.

21
/02
/19

De‑acum eram tot timpul împreună, titirelul, mama, tata şi cu mine, titirelul cu toanele lui, noi, ceilalţi trei, cu nelinistile și micile noastre bucurii.

19
/02
/19

SĂ NU UCIZI, filmul co-regizat de Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru și inspirat de scandalul media care a cutremurat sistemul sanitar din România acum câțiva ani, va avea pe 1 martie premiera în cinematografele din 29 de orașe din țară.

19
/02
/19

Se joacă la Green Hours spectacolul „Această Sonia” – un one-woman show cu Letiția Vlădescu, scris și regizat de Lia Bugnar.

18
/02
/19

Unul dintre cei mai mari dirijori români, CRISTIAN MANDEAL – care se bucură de peste 45 de ani de activitate, în care a dirijat sute de concerte pe 4 continente, în 35 de ţări – și tânărul violoncelist român ȘTEFAN CAZACU (25 de ani), care cântă pe un violoncel creat în urmă cu 101 ani, la Torino (Italia), de către lutierul Georg Ullman – își dau întâlnire pe scena Sălii Radio, într-un concert extraordinar prezentat vineri, 22 februarie (19.00), alături de ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO.

17
/02
/19

CRONICĂ DE FILM În „Marele Dictator” (1940), Chaplin îl parodia pe Hitler. Scena jocului macabru cu globul pământesc folosit ca balon a devenit cult. Un portret sarcastic al unui om diabolic care influenţează întreaga lume face şi regizorul Adam McKay în „Vice”, o satiră la adresa fostului vicepreşedinte american Dick Cheney.

Page 1 of 77712345...102030...Last »