O deschidere către inimă
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-deschidere-catre-inima/

Se recomandă vizionarea îndelung elogiatului film de cinema „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” (semnat Martin McDonagh), şi nu doar pentru prestaţia de Oscar a lui Frances McDormand (cea mai bună actriţă în rol principal la ediţia din acest an).

Un articol de Andrei Crăciun|15 martie 2018

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri e unul dintre puținele filme de cinema care vor supraviețui timpului nostru scurt. El nu e spectaculos în efectele sale vizuale, el nu se vizionează în 3D, nu ai nevoie de ochelari speciali ca să te uiți la el. Ai nevoie de altceva: de o deschidere către inimă.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri pune în centrul său omul, cu speranțele și limitele și furia și nebunia și puterea iubirii. Nu mai sunt la modă oamenii, dar va trece și epoca rătăcirii noastre.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri are un scenariu încărcat, cu multe răsturnări de situație (prea puține verosimile), nu l-aș așeza printre capodopere (de unde atâta putere la un simplu spectator?), dar nici nu îl pot trece cu vederea.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri spune epilogul unei crime îngrozitoare. O localitate mică, răvășită de dorința de dreptate și răzbunare a mamei fetei ucise. Vehiculează multe teze despre natura umană, multe idei. M-aș opri la una singură.

Femeia căzută în patima răzbunării primește vizita unui preot. Femeia îi explică mecanismul asocierii de grup – te faci vinovat alături de cei din grupul tău, atunci când taci nedreptăților, și chiar și atunci când nu taci. Femeia nu primește povață de la preot, atâta timp cât Biserica din care face el parte a dat atâtea cazuri de pedofilie. E o idee puternică și ea merită mai multă atenție.

Căci trecem prea ușor peste acest amănunt: catastrofalele grupuri pe care le credităm cu prezența noastră. Deși chiar aici este cheia rătăcirii noastre comune – această sumă de lașități.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri întărește o idee pe care o știam de la Mihail Sebastian, dar pe care nu o credeam reînviată tocmai în marele cinema, acum, în mileniul al III-lea: nu am încredere decât în omul singur, dar în el am foarte multă încredere.

Am văzut Three Billboards Outside Ebbing, Missouri mai ales ca pe o superbă odă (un poem aproape) oamenilor care se ridică peste îngrozitoarea singurătate pe care o coboară morțile în viețile noastre.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri pune în centrul său omul, cu speranțele și limitele și furia și nebunia și puterea iubirii. Nu mai sunt la modă oamenii, dar va trece și epoca rătăcirii noastre.



07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.

26
/04
/14

Este actriţă la Teatrul „Constantin Tănase” şi profesor de actorie la Universitatea Hyperion. A absolvit două facultăţi, a publicat trei cărţi de bucate şi este la a doua soacră. Adriana Trandafir, care împlinește 58 de ani pe 26 aprilie, vorbește despre oamenii și locurile care i-au influenţat viaţa.