Primul spectacol pentru adolescenţi, la Teatrul Excelsior
https://www.ziarulmetropolis.ro/primul-spectacol-pentru-adolescenti-la-teatrul-excelsior/

Marţi, 14 mai, de la ora 19.00, Teatrul Excelsior reia spectacolul „4 Dansuri“ – primul proiect dedicat adolescenţilor. Textul rafinat, o metaforă a adolescenţei văzută în patru ritmuri – tango, bolero, rock and roll şi vals – este scris de unul dintre cei mai apreciaţi dramaturgi spanioli contemporani, Albert Espinosa.

Un articol de |12 mai 2013

Marți, 14 mai, de la ora 19.00, Teatrul Excelsior reia spectacolul „4 Dansuri“ – primul proiect dedicat adolescenților. Textul rafinat, o metaforă a adolescenței văzută în patru ritmuri – tango, bolero, rock and roll și vals – este scris de unul dintre cei mai apreciați dramaturgi spanioli contemporani, Albert Espinosa

În acest spectacol nu există roluri secundare. Pe planul doi, trei… sunt doar adulţii /părinți care nu mai țin de mult pasul cu dansurile copiilor, care au devenit brusc adolescenți în derivă, căutând cu disperare un rost, un sens.

Într-o lume ocupatăde adulți, suficientă, scrobită cu toate prejudecățile, așezată în falsitate și indiferență, adolescenții nu au niciun loc. Sunt în Țara Nimănui. Dați afară de peste tot, împinși la margine, ei caută cu înfrigurare o soluție de salvare. În timp ce adulții sunt orbi și surzi, adolescenții își caută identitatea.

Patricia, singurul personaj feminin, sora „ciudată“ este interpretată de Annemary Ziegler, Baysitter-ul de Ion Bechet, Fratele Patriciei de Tudor Pârvu, Deșiratul de Marian Rădulescu și Vânjosul de Robert Robert Emanuel.

Piesa „4 Dansuri“ a fost scrisă de Albert Espinosa în 2003 și s-a jucat până acum cu mare succes în Spania, Germania (la Dusseldorf și Essen), în Mexic (Guadalajara), Venezuela (Caracas) și acum, pentru prima oară în România, la Teatrul Excelsior din București.

„4 Dansuri“, în regia Adrianei Zaharia, este  unul dintre ultimele proiecte care poartă girul maestrului Ion Lucian, fondatorul Teatrului Excelsior.

Biletele se pot comanda la telefon 021 315 97 36 (de marţi până vineri, orele 10.00-17.00). Costul unui bilet pentru grupurile de elevi este de 16,2 lei.

23
/04
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Vânătoarea de vulpi“ (1980), unul din filmele nedreptăţite şi mai puţin cunoscute ale lui Mircea Daneliuc, trebuie redescoperit urgent şi discutat aplicat. Pentru că este o bijuterie ascunsă a cinematografiei române.

23
/04
/14

Astăzi încep înscrierile pentru cea de-a IX-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru Tânăr Ideo Ideis, care se va desfășura între 18 și 26 august la Alexandria.

23
/04
/14

ARCUB prezintă publicului bucureştean o abordare inedită a piesei Richard III, în spectacolul montat de renumitul regizor Wang Xiaoying. În cadrul Festivalului Shakespeare, ediţia a IX-a, va putea fi văzut şi o adaptare a piesei Furtuna – un spectacol al Teatrului din Vilnius.

23
/04
/14

ŞTIAŢI CĂ în urmă cu 450 de ani se năştea William Shakespeare, cel mai mare scriitor şi poet de limbă engleză? Curios este că William Shakespeare s-a stins din viaţă tot într-o zi de 23 aprilie, zi în care a pierit şi cel mai important scriitor de limbă spaniolă, Miguel de Cervantes.

22
/04
/14

Acting in English by James Longshore, Academia americană de Actorie, înfiinţată acum 2 ani în Bucureşti de actorul american James Longshore şi de producătorul Bianca Mina, anunţă cea de-a 7-a ediţie, Acting in English INTENSIVE.

22
/04
/14

Coregraful şi dansatorul Gigi Căciuleanu a intrat în jocul propus de Ziarul Metropolis şi a alcătuit alfabetul propriei vieţi. Pornind de la fiecare literă din alfabet, el a ales cuvintele cheie care definesc cele mai importante momente din viaţa lui.

22
/04
/14

Mai întâi, sper că ați avut un Paste fericit! Un pic cam ciudat?… De ce să aveți niște „paste fericit(e)” și de ce să vă spun asta? Sau, poate, vreau să scriu „Paște fericit!”? Sau am vrut să spun că ați avut un „cal care paște fericit”? Poate o să aflăm „la Paștele Cailor” de ce am renunțat atât de ușor la diacritice.

21
/04
/14

Am fost la “Coada”, noul spectacol regizat de Iarina Demian. De data aceasta, întîmplător, știam despre ce este vorba în “Line”, piesa lui Israel Horovitz, celebru dramaturg american contemporan, prea târziu ajuns și în fața publicului românesc.